Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@23:10:38 GMT

متن قطعنامه تجمع یوم‌الله ۹ دی

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۴۱۲۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، متن کامل قطعنامه تجمع پرشور نکوداشت حماسه یوم‌الله ماندگار نهم دی ماه سال 1396 از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منتشر شد.

متن «قطعنامه تجمع پرشور نکوداشت حماسه یوم‌الله ماندگار نهم دی ماه سال 1396» به‌شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 یوم‌الله نهم دی‌ماه روز تجلّی دست قدرت الهی در برابر فتنه عظیم آمریکایی ــ صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی و خلق حماسه بزررگ، ماندگار و سرنوشت‌ساز است، روز نمایش اقتدارِ نظام اسلامیِ متّکی به مردم، وحدت لاینفک ملّت حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، وظیفه‌شناسی و عمل به‌هنگام است که با تدابیر حکیمانه، روشنگری و هدایت‌های عالمانه قافله‌سالار صبر و بصیرت و مقتدای عظیم‌الشأن امّت اسلامی و حرکت اقیانوس عظیم الهی و کاملاً خودجوش و تکلیف‌گرایانه با حضور میلیون‌ها ایرانی متدیّن، فهیم و زمان‌شناس، بزرگترین و پیچیده‌ترین فتنه علیه انقلاب اسلامی خنثی و فتنه‌گران منزوی شدند و اینک در ادامه این طریق الهی و در هشتمین سال از خلق این حماسه ماندگار، ما شرکت‌کنندگان در مراسم پرشور نکوداشت یوم‌الله تاریخی نهم دی‌ماه سال 1388 با فریاد رسا و ندای ملکوتی "الله اکبر؛ خامنه‌ای رهبر" اعلام می‌داریم:

1ـ با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به‌پاس نعمت گرانسنگ ولایت مطلقه فقیه، وجود مبارک حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای  مد ظله العالی را در جایگاه نیابت امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف یکی از نعمت‌های بی‌بدیل الهی برای ملّت ایران و جهان اسلام و تمامی بشریّت در عصر حاضر دانسته و ضمن تجدید بیعت با امام‌المسلمین، آمادگی تا پای جان خود برای تبعیّت محض و اجرای منویّات واجب‌الاطاعه  معظم‌له را ابراز می‌نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



2ـ ضمن دعوت همگان بر بصیرت‌افزایی و تأکید بر حفظ اتحاد و یکپارچگی آحاد ملّت متدیّن و زمان‌شناس ایران اسلامی و آمادگی کامل برای مقابله باصلابت در برابر فتنه‌های جدید استکباری ــ صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی، نسبت به هر نوع مسامحه، غفلت و همراهی خواسته و ناخواسته عناصر داخلی با دشمنان دیرین امّت ولایی ایران و بهانه‌دادن به دست ضدانقلاب عنود، بسترسازی یأس و کاستن از شور و نشاط مردمی، هشدار جدی و قاطع داده و بر هوشیاری بیش از پیش مسئولی‌ن ذیربط در برابر فتنه جدید استکبار تأکید می‌نماییم. 

3ـ ضمن تأکید بر ضرورت اهتمام مجدّانه مسئولین محترم بر حل مشکل معیشتی مردم و مبارزه با تورم روزافزون؛ هرنوع فتنه‌گری به‌بهانه‌های واهی و عوامفریبانه که خواست ضدانقلاب و همسویی با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم ددمنش اشغالگر قدس شریف است را شدیداً محکوم نموده و با حمایت از ارکان و قوام نظام مقدس دینی و رصد هوشمندانه تحرکات مشکوک اخیرِ دشمنان ملت، حضور آگاهانه و پرشورتر از قبل خود در صحنه و دفاع جانانه از آرمان‌های والای امام راحل عظیم‌الشأن و حفظ میراث گرانسنگ آن عزیز سفر کرده را اعلام می‌داریم.

4ـ بدون تردید فتنه آمریکایی ــ صهیونیستی سال 1388 یک کودتای بین‌المللی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و طراحی‌شده از سالهای قبل از آن بود که فقط با سوءاستفاده محض از فضای شورانگیزِ انتخاباتی و ایجاد فضای غبارآلود درصدد اجرای طرح شیطانی خود برآمدند، لکن در این رابطه گناه نابخشودنی، جنایت و خیانت سران داخلی فتنه در همسویی با دشمن و وارد کردنِ خسارات جبران‌ناپذیر به کشور و نظام اسلامی بر هیچ فرد منصفی پوشیده نبوده، محاکمه و مجازات قانونی آن‌ها حق مسلّم و از بدیهی‌ترین وظیفه دستگاه قضایی است که در این رابطه کاسبی سیاسی و مردم‌فریبِ عدّه‌ای به‌بهانه ظاهری پیگیری رفع حصرِ کاملاً قانونی و صرفاً تنبیهی را به‌منزله انکارِ غیرواقع‌بینانه فتنه استکباری و جرم غیرقابلِ گذشت سران داخلی آن دانسته و شدیداً محکوم می‌کنیم.

5ـ تمامی متصدیان حکومتی در قوای سه‌گانه را به اهتمام حداکثری بر حفظ وحدت و برای بالندگی بیش از پیشِ نظام مقدس اسلامی و بالا بردن توان مقابله با تحریم‌های ظالمانه و فتنه‌های جدید شیطان بزرگ آمریکا، عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی مورد تأکیدات مکرّر حکیمانه مقام معظم رهبری مد ظله العالی را مصرانه خواهانیم. 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
نهم دی ماه سال 1396

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدل‌های قدیمی مسائل جامعه را حل نمی‌کند، گفت: علم به خودی خود نمی‌تواند مسائل جامعه را حل کند بلکه با خلاقیت در مواجه با مسائل پیچیده راهکار ارائه می‌دهد.

محمدمهدی طهرانچی ۱۰ اردیبهشت در اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در جمع اساتید گروه کشوری علوم اجتماعی در چالوس در ابتدای سخنان خود با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: در دورانی زندگی می‌کنیم که انسانیت به مسلخ رفته است و نظام علمی در خدمت حاکمیت نظام سلطه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این نظام سلطه یک چهره‌ای داشت که بسیار بزک شده بود اما درون این چهره و پشت آن چهره کریهی است که جز قدرت و پول چیزی نمی‌شناسد، افزود: امام راحل مکتبی را بنیان نهادند که طوفانی را به پا کرد که امروز بیش از هر زمانی چهره کریه این نظام سلطه را آشکار می‌کند.

وی تصریح کرد: دموکراسی، حقوق بشر و کودک، محیط زیست و یونسکو از واژه‌های زیبایی هستند که با کشتن ۱۵ هزار کودک و حمله به معترضان در متن دانشگاه به مسلخ رفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات بی رحمانه نظام ظلم و صهیونیست در مقابل علم و زنان، بیان کرد: نظام سلطه دانشگاه و زن و کودک نمی‌شناسد و باید گفت طوفان، دستکش مخملی را برده است و مشت آهنین هویدا شده است.

طهرانچی با تاکید براینکه این‌روزها غرب بدون نقاب و واکنش در مقابل مقام دانشجویان و اساتید دانشگاه را می‌توان دید، افزود: امسال روز معلم کلید واژه «من‌هم یک پروفسورم» در فضاهای رسانه‌ای و مجازی منتشر خواهد شد.

وی در ادامه به کاهش ورودی‌های علوم انسانی و علوم پایه در دانشگاه آزاد اسلامی  پرداخت و گفت: در حوزه علوم اجتماعی این گرایش کمتر بوده است که باید علت‌یابی و سپس برای آن راه حل ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تعداد دانشجویان در حوزه علوم اجتماعی را چهار هزار و ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ درصد در تهران مشغول به تحصیل هستند و اگر این روند ادامه یابد تعداد دانشجویان در سال‌های آینده در این رشته کاهش بیشتری خواهد یافت.

طهرانچی با بیان اینکه انتخاب رشته، سرمایه گذاری فرد برای آینده خود است، خاطر نشان کرد: در دو دهه قبل اقبال رشته‌های جامعه شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی بالا بود و گرایش به علوم سیاسی نیز بدین گونه بود اما در حال حاضر رشته مدیریت و اذناب آن گرایش بیشتری یافته است.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته یک برایند فردی است اما فرایند جمعی آینده کشور را رقم می‌زند، افزود: نسل جوان دیگر برایش مدرک تحصیلی و اعتبار دانشگاه ملاک نیست.

این مسئول اشباع کاذب اطلاعات را موجب عوض شدن نگاه بچه‌ها به آموزش عالی دانست و گفت: فرزندان ما تصویر را از دریچه دیجیتال می‌گیرند.

طهرانچی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان با اعضای هیئت علمی و اساتید به نوعی همخوانی ندارد، تاکید کرد: ناترازی در دانشگاه یک مسئله است که باید اصلاح شود و مسئله شناسی ما باید دقیق باشد.

وی با بیان اینکه چهارگانه کنش تنها علم نیست بلکه بینش، توانش، دانش و گرایش هست، گفت: یکی از اشکالات این است که همت بچه‌ها را کوچک کردیم و توانش را پایین آوردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه فضای مجازی توانش بچه‌ها را به سمت توانایی‌های عاریتی سوق داده است، گفت: غضب و وحشت تقویت شده است و فکر می‌کنند خیلی توانمند شده‌اند.

طهرانچی با اشاره به نقش مهم ایمان در تقویت فرزندان و با تاکید بر اینکه مدل‌های قدیمی مسائل جامعه را حل نمی‌کند، اظهار کرد: علم به خودی خود نمی‌تواند مسائل جامعه را حل کند بلکه با خلاقیت در مواجه با مسائل پیچیده راهکار ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید جامعه پرداز باشد، افزود: بچه‌های ما به جای دانایی به دنبال توانایی هستند و سودمندی را در توانایی می‌بینند.

طهرانچی با بیان اینکه باید از دریچه توانایی با بچه‌ها سخن گفت، یادآور شد: باید از دریچه توانایی مهارت، خلاقیت و نوآوری را به سمت آن‌ها سوق داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ