Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:53:08 GMT

افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری شاید وقتی دیگر

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۴۵۳۱۸

افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری شاید وقتی دیگر

ساری-ایرنا- شهردارساری عصر روز شنبه در نشست شورای اسلامی این شهر مرکز مازندران در پاسخ به سوال اعضاء شورا با وجود اذعان به پرداخت تمام و کمال بودجه تکمیلی این پروژه در دولت تدبیر وامید همچنان ازاعلام زمان دقیق افتتاح ان اجتناب کرد.

به گزارش خبرنگارایرنا، مهدی عبوری گفت که نیروگاه زباله سوز از پروژه های مصوب سفرهیات دولت دهم به این خطه شمال کشوردرسال 90 بود که با حضوررئیس وقت سازمان محیط زیست کلنگ زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با وجود کلنگ زنی این پروژه در آن سال، طرح مطالعات زیست محیطی آن در سال 93 به تایید سازمان محیط زیست رسید و عملیات اجرایی آن نیز شروع شد.
شهردار مرکز مازندران اظهارداشت : براساس مصوبه هیات دولت میزان هزینه پیش بینی برای این پروژه که با شرکت چینی و پیمانکار ایرانی منعقد شده بود، 33 میلیون دلار بود که تاکنون حدود 560 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و کارهای ساختمانی آن اعتبار هزینه شد.
عبوری افزود : هم اکنون پیشرفت ساختمانی این پروژه افزون بر 50 درصد و خرید تجهیزات نیز 80 درصد است که تمام تجهیزات خریداری به محل پروژه حمل و با تکمیل بخش ساختمانی نصب می شود.
وی ظرفیت این نیروگاه زباله سوز را حدود 450 تن در روز بیان کرد.
** پرداخت اعتبار 300 میلیارد ریالی اسناد خزانه از سوی دولت
شهردار ساری گفت که دولت دوازدهم برای تکمیل این پروژه در سال جاری 300 میلیاردریال در قالب اسناد خزانه اعتبار مصوب کرد که تاکنون 100 میلیارد ریال از این بودجه اختصاص داده شد.
عبوری اضافه کرد : وزارت کشور متعهد شده تا مابقی اعتبار را نیز برای تکمیل نیروگاه زباله سوز در اختیار استان قرار دهد و با تامین بودجه این پروژه نیز در آینده نزدیک افتتاح می شود.
وی با وجود اصرار خبرنگاران در مورد تعیین زمان افتتاح پروژه از زمان دقیق خوداری کرد.
در تعهد اجرایی پروژه در سال 93 زمان افتتاح آن تا پایان سال 96 اعلام شده است.
روزانه در ساری و شهرهای اطراف حدود 500 تن زباله تولید می شود که هم اکنون این زباله ها با اعتبار سالانه 300 میلیارد ریال به 130 کیلومتری جنوب شهر ساری در منطقه چهاردانگه این شهرستان دفن می شود که بارها مورد اعتراض روستاییان اطراف واقع شده است.
شهردار ساری در نشست شورای اسلامی شهر از اجرایی شدن فازبعدی پارک ملل، بوستان ولایت و بانوان و پارک جنگلی شهید زارع به عنوان پروژه های بزرگ در دست اجرای این نهاد برای سال جاری اعلام کرد.
عبوری همچنین با اشاره تصویب طرح جامع ترافیک شهر ساری مرکز مازندران از شروع پروژه زیرگذر میدان هلال احمر در آینده نزدیک برای کم کردن گره کور ترافیک این شهر خبرداد.
**اولویت قرارگرفتن نیروگاه زباله سوز
علیجان شمشیربند یکی از اعضاء شورای شهر ساری خواهان تسریع در تکمیل نیروگاه زباله سوز این شهر برای رفع مشکل دفن زباله درمنطقه چهاردانگه این شهرستان شد.
این عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت که در شرایط فعلی مردم شهردار و شورای اسلامی شهر را متولی این پروژه می دانند و ما به عنوان منتخبین مردم باید برای تکمیل نیروگاه زباله سوز تلاش جدی تری به خرج دهیم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز گفت که از لحاظ قانونی شهرداری نمی تواند برای پروژه های عمرانی خارج از شهر هزینه کند.
علی اکبر زلیکانی افزود : نیروگاه زباله سوز در خارج از محدوده شهر ساری در دست ساخت است و طبق قانون نباید شهرداری در این پروژه هزینه کند و این پروژه پس از تکمیل از سوی دولت در اختیار شهرداری قرار گیرد.
وی از تاخیر در تامین اعتبار تکمیلی این پروژه مهم در مدیریت پسماند انتقاد کرد.
** جالی خالی سالن های مدیریت بحران در ساری
رئیس کمیسیون حقوقی و بودجه شورای اسلامی شهر ساری از بی توجهی در ساخت سالن های مدیریت بحران برای اسکان شهروندان ساروی در مواقع بحران به خصوص زلزله انتقاد کرد.
سعید نجاریان در یازدهمین نشست شورای اسلامی شهر گفت که با توجه به وقوع چندین زلزله در سطح شهرهای ایران و اقدام خوب شهرداری پایتخت برای ساماندهی 400 سالن اقامتی برای شهروندان در زمان بحران، خواهان اجرایی شدن طرح های مشابه در شهر ساری شد.
وی افزود : شهر ساری نیز همانند سایر نقاط کشور در معرض زلزله قرار دارد و ما نیازمند سالن های اقامتی برای شهروندان در مواقع بحران داریم .
این عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهارداشت : باید از این پس در ساخت پروژه های عمرانی به پدافند غیرعامل توجه شود.
شهر ساری حدود 350 هزار نفر جمعیت دارد و طبق قانون انتخابات 9 نفر به عنوان اعضاء شورا برای پنجمین دوره انتخاب شدند.
در دوره چهارم تعداد اعضاء شورای شهر ساری 13 نفر بود که براساس قانون جدید تعداد نمایندگان شهر در این شورا 4 نفر کمتر شد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
/1899/6982

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران پیش از‌ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه 17 از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده و تنها شهردار منطقه حضور نداشته که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته، اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز اینگونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیانا مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران در ادامه متذکر شد: شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی درباره پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر افزود: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابجایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: اینکه جابه جایی آرادکوه محل فعلی دفن زباله امکانپذیر نیست، اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت، چرا که جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت. اما همانطور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده یا من اطلاع ندارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • کشف دومین منزل انباشت زباله در بجنورد!
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • مشق الفبای زندگی در آغوشی شاید مهربان‌تر از مادر