Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «عليرضا افکاري» با کسب سومين تنديس طلايي خود از چهارمين جشن سالانه «موسيقي ما» در بخش آهنگسازي پاپ، رکورد خود را دست نيافتني‌تر کرد. اين آهنگساز سرشناس طي چهار سال اخير، سه مرتبه از ديدگاه کارشناسان برگزيده شده و به گفته خودش قصد دارد براي سال آينده هم تلاش کند تا دوباره در جمع برگزيدگان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عليرضا افکاري در سال گذشته قطعات متعددي را توليد کرد اما در بين همکاري‌هاي او با «احسان خواجه‌اميري» و «علي زندوکيلي» بيشتر مورد توجه قرار گرفت. از جمله قطعه «لالايي» که در چهارمين جشن سالانه «موسيقي ما» تنديس طلايي بهترين قطعه موسيقي تلفيقي را کسب کرد. يک هفته پس از اين جشن به سراغ عليرضا افکاري رفتيم و دقايقي را با او درباره سومين تنديسش و آينده گپ زديم که در ادامه مي‌خوانيد:
عليرضا افکاري ابتدا درباره کسب سومين تنديس طلايي از ادوار جشن سالانه «موسيقي ما» وانتخاب قطعه «لالايي» به عنوان قطعه برگزيده با صداي «علي زندوکيلي» در اين جشن گفت: «مسلماً از اينکه براي سومين‌بار به اين موفقيت دست پيدا کرده‌ام خوشحال هستم و انتخاب مجدد در چهارمين جشن سالانه «موسيقي ما» کار من را سخت مي‌کند. چون بار مسئوليتم را سنگين‌تر مي‌کند. نکته مهم ديگر اين است که چون حمايت بزرگي از جشن «موسيقي ما» نمي‌شود تک تک ما وظيفه داريم که از اين حرکت حمايت کنيم. اما حس مي‌کنم يکي از دلايل اين انتخاب در چهارمين جشن سالانه «موسيقي ما» قطعاتي بود که هرکدام به اندازه يک آلبوم تاثيرگذاربودند. از جمله «لالايي» که بازتاب‌هاي بسيار زيادي داشت و حتي در روستاهاي دورافتاده هم من آن را ‌شنيدم. نوع شنيده شدن اين اثر و ورودش به خاطرات مردم جاي خوشحالي داشت. لالايي يک اتفاق به اندازه يک آلبوم بود چون هيچ هيجاني از نوع مرسوم در تبليغاتش نداشته است. به نظرم تغييراتي که طي يکي دو سال اخير در مدل آهنگسازي‌ها و ادبيات کارهايم داشتم با بازخورد خوبي مواجه شده و خوشحالم که براي سومين بار تنديس بهترين آهنگساز را از کارشناسان دريافت مي‌کنم.»
او در ادامه اشاره‌اي هم به فعاليت‌هايش در زمينه آثار تلفيقي داشت و اعلام کرد: «فعاليت‌هايي که در زمينه کارهاي تلفيقي با خوانندگاني نظير «علي زندوکيلي» داشتم در اين اتفاق موثر بود و قصد دارم باز هم کارهايي بسازم که در کلام و آهنگسازي آنها تلفيق با ساير سبک‌ها وجود داشته باشد. البته همکاري‌هاي متفاوتي با محمد اصفهاني و روزبه بماني داشته‌ام که به زودي در قالب آلبوم‌هاي آنها منتشر مي‌شود. در سال 96 از لحاظ عيار، قدم‌هاي بزرگتري در زمينه آهنگسازي برداشته‌ام که هنوز بسياري از آنها منتشر نشده است.»
عليرضا افکاري سوال بعدي ما مبني بر اينکه غير از خودش کدام نامزدهاي اين بخش شايسته انتخاب بودند را اينطور پاسخ داد: «همه نامزدهاي بخش آهنگسازي خوب بودند. اگر بخش ساخت ملودي را در نظر بگيريم «بابک زرين» سال گذشته در زمينه ساخت ملودي همکاري‌هاي خوبي با مرحوم افشين يداللهي داشت. «بهروز صفاريان» هم کارهاي بزرگي کرده و اتفاقات خوب زيادي داشته است. به نظر من همه نامزدهاي بخش آهنگسازي پاپ چهارمين جشن سالانه «موسيقي ما» اتفاقات خوبي در سال 95 داشتند.
او همچنين درباره موفقيت خودش در سال آينده هم اين پيش‌بيني را مطرح کرد: «تلاش مي‌کنم اما اميدوارم انتخاب من در جشن سالانه «موسيقي ما» به يک اتفاق تکراري و خسته‌کننده تبديل نشود!»
اين آهنگساز سرشناس در زمينه برگزيدگان ساير بخش‌ها هم اين ديدگاه را داشت: «من در خيلي از بخش‌ها تخصص شنيداري نداشتم و نتوانستم آثار آن بخش‌ها را رصد کنم اما در مجموع به نظرم انتخاب شدن با پشت کار عوامل حاصل مي‌شود. يعني اگر هنرمندان توانسته باشند اتفاقات خوبي را رقم بزنند قطعاً به چشم کارشناسان و مردم آمده‌اند و موفق به کسب جايزه شده‌اند. در کل به نظرم همه انتخاب‌هاي چهارمين جشن سالانه «موسيقي ما» سر جاي خودش بود.»
او در ادامه گفت: «به نظر من قدم‌هايي مثل جشن سالانه «موسيقي ما» بزرگ است. اگر حمايت‌هايي به اندازه سينما از موسيقي و اين جشن صورت مي‌گرفت الان مي‌توانستيم به نقد ورود کنيم ولي مي‌دانم که عملاً هيچ حمايتي از اين برنامه وجود نداشته است. اما با اين وجود اتفاقات شروع جشن، ضعف محسوب مي‌شد. خصوصاً در بخش صدا هم از اهالي موسيقي انتظار مي‌رود که دقت بيشتري داشته باشند و مشکلات صدا در ابتدا و بخش‌هاي ديگري از برنامه شايسته موسيقي نبود. باز هم مي‌گويم که چون حمايت‌هاي بزرگي از جشن «موسيقي ما» نمي‌شود پس بهتر است بيشتر خوبي‌هايش را ياد کنيم.»
اين موزيسين پيشنهاداتي هم براي دوره آينده اين جشن داشت و گفت: «درباره نظرسنجي بايد بگويم که به نظرم تغيير عمده‌اي در بخش نظرسنجي کارشناسي اين جشن نمي‌توان داد و به نظرم با توجه به محدوديت‌ها از اين بهتر اتفاق نمي‌افتد. راهکار عجيبي هم نمي‌توانم پيشنهاد کنم. اما يک پيشنهاد دارم که فکر مي‌کنم بخشي از هزينه‌هاي مادي و معنوي جشن سالانه «موسيقي ما» را کاهش مي‌دهد. آن هم اين است که بخش کارشناسي هم به صورت اينترنتي انجام شود. يعني هر کارشناس يک پروفايل داشته باشد و اطلاعات به شکل مجازي به دست او برسد و در هنگام ثبت و ارسال عوامل ديگري وجود نداشته باشند که بتوانند نظرات را بخوانند. مثلاً يک پيک موتوري ممکن است امين شما و من باشد اما ساختار آن بدون انسجام است. منتهي شايد بحث احترام براي بزرگان باعث شده باشد تا از طريق سيستم دفترچه و کاغذ اقدام کنيد ولي به نظرم بردن اين بخش نظرسنجي به سمت آنلاين مي‌تواند هزينه‌ها را کاهش دهد. درباره مراسم جشن سالانه «موسيقي ما» هم به اين نکته مي‌خواهم اشاره کنم که ما بايد کاري کنيم تا دوستاني که قصد صحبت دارند از ماهيت اثر خود بگويند و دفاع کنند. اين دست برگزارکنندگان نيست ولي مي‌توان پيشنهاد داد که مجري از برنده چند سوال بپرسد تا به آن شخص تمرکز بدهد و زمان هم مديريت شود. حضور مجري در مراسمي مثل جشن سالانه «موسيقي ما» فراتر از اعلام يک وله و بخش‌ها و دعوت از مهمانان است. خصوصاً مديريت حضور مهمانان روي صحنه بسيار مهم است و مجري بايد در زمينه حضور و چيدمان و صحبت‌هاي آنها مديريت کند. همه ما اهالي موسيقي مي‌توانيم براي سال بعد دست به دست هم دهيم و برنامه پربارتري داشته باشيم. ضمن اينکه عوامل سايت شما هم بايد ضمن در نظر گرفتن شرايط خودشان با افرادي که ايده دارند جلسه بگذارند و از نظرات سايرين استفاده کنند.»
عليرضا افکاري نهايتاً اعلام کرد: «اتفاق جشن «موسيقي ما» درست است و جاي صحبت ندارد. بايد از اين حرکت در هر حالت حمايت کرد. من اصولاً به دليل شرايط خاصي که دارم هميشه مردد هستم که نکند حضورم به اين جشن ضربه بزند يا افراد را به زحمت بيندازد. ما تنديس‌هاي واقعي را از مخاطبان مي‌گيريم و تنديس طلايي «موسيقي ما» روحيه بخش است و انگيزه‌ها را بالا مي‌برد. همانطور که طي اين چند سال باعث شده تا خيلي‌ها که کم کار يا گوشه‌گير شده بودند دوباره فعاليت کنند. من از اينکه دردسر خيلي از دوستانم طي سال‌هاي اخير شده‌ام ناراحت هستم و هرسال با اين ترديد به جشن «موسيقي ما» مي‌آيم که نکند خودم يا صحبت‌هايم باعث زحمت دست‌اندرکاران شود. خوشحال هستم که تنها تريبون رسمي من براي حرف زدن طي سال‌هاي اخير، تريبون جشن «موسيقي ما» بوده اما دوست ندارم باعث زحمت اين برنامه باشم. يازده سال است که با اين شرايط و برخورد دوگانه مواجه هستم و اميدوارم به زودي مسائل حل شود.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب استقلال مقابل تراکتور؛ فرصت طلایی برای گلر جوان آبی‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و استقلال تهران از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. جواد نکونام، سرمربی استقلال ترکیب تیمش را برای این بازی به شرح زیر اعلام کرد:

محمدرضا خالدآبادی، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، جلال الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو.

258258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901815

دیگر خبرها

  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور؛ فرصت طلایی برای گلر جوان آبی‌ها
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • شیرآلات سفید بهتر است یا شیرآلات طلایی؟
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • فیلم تعجب و بهت عرب‌ها از دیدن نیسان طلایی سایپا!
  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • واکنش عرب‌ها به وانت طلایی ایرانی
  • زد و خورد زکی‌پور قبل از پرسپولیس!(عکس)
  • تقاضای ویژه از علیرضا بیرانوند پیش از جدال با سپاهان