Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@23:53:04 GMT

فارس هم لرزید/ هنوز میزان خسارت‌ها مشخص نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۴۷۹۷۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر در ساعت 23:36 امشب 10 دی‌ماه 96 بخش‌هایی از استان‌های فارس و بوشهر را لرزاند.
محل وقوع این زلزله حوالی بالاده واقع در استان فارس گزارش شده است که فاصله نزدیک‌ترین شهرها به مرکز زلزله به ترتیب 24 کیلومتری بالاده استان فارس، 24 کیلیومتری خانه زنیان استان فارس و 36 کیلومتری کازرون استان فارس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فاصله محل وقوع زلزله تا شیراز 52 کیلومتر و تا بوشهر 128 کیلومتر اعلام شده است.
طبق اعلام خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، در پی وقوع این زمین در بالاده لرزه 5 دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شدند و همچنین تیم‌های ارزیاب به همراه نیروهای امدادی برای بررسی اوضاع وارد عمل شدند.
تمام بیمارستان‌های استان فارس و بیمارستان نمازی شیراز به حالت آماده باش کامل در آمده است که البته هنوز گزارشی از میزان خسارت‌ها در دسترس نیست.
علاوه بر این‌ها خاکسار، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون نیز اعلام کرده است که تیم‌های ارزیابی جمعیت هلال احمر به روستاهای بالاده و دردانه اعزام شده‌اند که بررسی خسارت بالاده به دلیل طولانی بودن مسافت با کمی تأخیر انجام می‌شود.
وی همچنین گفت: با ارزیابی‌های انجام شده، خوشبختانه مشکل خاصی در روستاهای دردانه، بورنجان، پرک و وارک شهرستان کازرون وجود نداشته است.
اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در پی بارش‌های اخیر علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشاورزان،  میزان قابل توجهی آب در سازه‌های ذخیره آب شهرستان شهرستان ذخیره شد.
حسن مرادی افزود: این حجم آب ذخیره شده علاوه بر کنترل سیلاب، نقش مهمی در بهبود وضعیت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان دارد.
مرادی گفت: در بارش‌های اخیر، سد‌ها نقش به سزایی در کنترل سیلاب‌ها داشتند، بنابراین لازم است سالانه اعتبارات کافی برای ترمیم و نگهداری این سازه‌ها درنظر گرفته شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی گراش  را در سیل و طوفان اخیر ، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند