Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:20:21 GMT

وقتی خیران آرزوی کودک ارومیه‌ای را برآورده می‌کنند + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۴۸۴۳۲

وقتی خیران آرزوی کودک ارومیه‌ای را برآورده می‌کنند + فیلم

‍‍‍‍‍‍

یک کودک نیازمند ارومیه ای: در خانه بخاری نداریم حالا هم که فصل زمستان است خیلی سردم می‌شود، آرزو دارم که یک بخاری گازی داشته باشیم تا احساس سرما نکنم. ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، داشتن یک بخاری گازی بزرگ‌ترین آرزوی بچه‌ای در شهرستان ارومیه است تا در شب‌های سرد فصل زمستان بدون احساس کردن سرمای سوزناک، آرام تر بخوابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه یک خانه پلاستیکی قرمز رنگ کوچک وجود دارد که کودکان نیازمند این موسسه آرزوها و دل نوشته‌های خود را در درون آن می‌اندازند.

دل نوشته‌هایی که از دیدگاه خیلی از آدم‌ بزرگها شاید کوچک باشد ولی برای بچه‌هایی که بیماری سرطان دارند و یا از لحاظ مالی در شرایط خوبی قرار ندارند یک آرزوی کاملاً بزرگ به حساب می‌آید.

چندی پیش علی کوچولوی شهر ما که با بیماری سرطان مبارزه می‌کند و می‌خواهد این بیماری را شکست دهد، آرزوی خود را در درون خانه آرزوها انداخت، آرزویی که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که به واقعیت تبدیل شود.

علی کوچولوی 9 ساله شهر ما آرزو داشت پلیس شود و به مردم خدمت کند اما شاید رفتن به این شغل در این سن امکان نداشت ولی این خانه کوچک سبب شد تا مسئولین و خیرین شهر ارومیه دست به دست هم دهند و با همکاری پلیس طی مراسمی بزرگ که به افتخار او برگزار شد علی لباس پلیس را بر تن کند.

آرزوهایی کوچک اما بزرگ

پنجشنبه اول هرماه در موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه در حالی در خانه آرزوها باز می‌شود که تعدادی از خیرین آنجا جمع می‌شوند تا آرزوی این بچه‌ها را برآورده کنند.

آرزوهایی که داشتن آن‌ها برای بچه‌هایی که روی گنج زندگی می‌کنند نباید دور از دسترس باشد اما متأسفانه بچه‌هایی که در غنی‌ترین کشور دنیا زندگی می‌کنند از حداقل‌ها محروم هستند.

آرزوی داشتن بخاری، کفش، لباس گرم، یک اسباب بازی کوچک، سرپناهی گرم و مواردی دیگر که گفتن آن‌ها دردی را دوا نمی‌کند و خیرین و کسانی که در این راه خدمت می‌کنند فقط می‌توانند بخش کوچکی از مشکلات بچه‌های پولدار اما فقرزده سرزمین نفت، گاز، طلا و... جبران کنند.

نداشتن بخاری گازی در کنار لوله بزرگ گاز

آیا باورتان می‌شود تعدادی از بچه‌هایی آذربایجان غربی به خصوص مرزنشینان که لوله بزرگ گاز از کنار خانه‌های آن‌ها رد شده است و مردم اروپا با آن گاز گرم می‌شوند، در سرمای سوزناک زمستان از نعمت گاز محروم هستند و به قول قدیمی‌ها عکس گاز را می‌کشند.

متاسفانه بچه‌های سرزمین ما آرزوی وسایلی را دارند که منبع آن هم به صورت فراوان در کشورمان وجود دارد و تعدادی حق استفاده از این منابع را ندارند.

آرزوهای انداخته شده در داخل خانه آرزوها

یک نوجوان 15 ساله نوشته بود: من آرزو دارم کاپشن و کفش و یک هواپیمای بزرگ داشته باشم، سایز کفش 41 و کاپشن 76 است.

دختر بچه 9 ساله نیز آرزوهایش را این‌گونه بیان کرده بود: از شما تقاضا دارم به من کفش، شال، کلاه و وسایل گرم بدهید.

یک بچه مریض که سرمای تن خود و حال مریض احوال خود را فراموش کرده بود نوشته بود: مادرم کفش ندارد و با کفش تابستانی و پاره در این موقع از سال برای کار کردن بیرون می‌رود.

بچه‌ای دیگر نوشته بود: من آرزو دارم در خانه یک بخاری داشته باشیم.

داشتن یک کاپشن ساده و یک کفش آرزوی بچه‌ای دیگر بود.

این‌ها تنها بخش کوچکی از آرزوی های خیلی بزرگ فرزندان ایران زمین در آذربایجان غربی و شهر ارومیه بود که همانند استان خود از خیلی از امکانات محروم هستند.

کمک به هم نوعان یک وظیفه است

خبرنگار تسنیم در موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان با خیرینی که در این مراسم حضور داشتند هم کلام شد تا نظر آنان را که به این بچه‌ها کمک می‌کنند جویا شود.

سهیلا تمجیدی مسئول کمیته بانوان موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه که سال‌ها نیز به عنوان خیر داوطلب در این انجمن فعالیت دارد اظهار داشت: در موسسه 600 بچه تحت پوشش هستند که اکثر بی سرپرست و بد سرپرست و یا وضع اقتصادی بدی دارند.

وی افزود: برنامه خانه آرزو ها اولین پنجشنبه هرماه برگزار می‌شود و آرزوهای بچه‌ها خوانده می‌شود و هر خییر بنا به خواسته خود آرزوهای بچه‌ها را برآورده می‌کند و بعد از 10 یا 15 روز اجناس را تحویل می‌دهند تا به دست بچه‌ها برسد.

ژاله معبودی عضو کمیته بانوان موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه گفت: حسی که در انجام دادن این کار دارم قابل گفتن نیست و خیلی لذت بخش است.

وی افزود: این بچه‌ها همانند بچه‌های خود ما هستند ولی چون نیازمند هستند و سرپرست ندارند و یا بیمار هستند، نیاز به کمک دارند.

محمد خضابی که به همراه پسر خود در این مراسم شرکت کرده بود اظهار داشت: این بچه‌ها دارای دلی بزرگ هستند و  ما وظیفه داریم که به عنوان یک هم نوع به این بچه‌ها کمک کنیم و سبب شادی آن‌ها شویم.

وی تصریح کرد: با فرهنگ سازی این کار در جامعه می‌توان به بچه‌های بیشتری کمک کرد.

فیلم و گزارش پرنیا عربی و یوسف عباسی

انتهای پیام/

R41361/P1361/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: خیران مدرسه ساز در این مدت ۹۸۰ میلیارد تومان از تعهدات خود ررا تحقق کردند که بیش از ۵۰ درصد از تعهدات این سنگرسازان علم و دانش است.

ناصر فتحی افزود: نوسازی مدارس استان با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل در کنار بیش از ۱۷۰۰ خیر مدرسه ساز در حال ساخت و تجهیز ۴۵۰ طرح آموزشی پرورشی و ورزشی است.

وی گفت: همواره خیران نیکوکار در کنار دولت به ساخت و ساز فضای آموزشی کمک می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان به صورت صد درصدی و یا کمتر با مشارکت خیران نیک اندیش در حال اجرا است.

ناصرفتحی ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان و فرهنگیان استان شود.

دیگر خبرها

  • امیدوارم با صعود به المپیک خواسته‌ فدراسیون را برآورده کنیم
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر
  • (ویدئو) آرزوی مارادونا که توسط پله برآورده شد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • مویس در تشریح علت افت وست هم: ما دیگر رایس، بهترین هافبک کشور را در اختیار نداریم
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد