Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود امینی‌تیرانی رییس انجمن فیلم کوتاه ایران درباره آخرین اخبار از حضور فیلم های کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: نمایش فیلم‌های کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر قطعی شده است اما هنوز ساز و کار نمایش آثار مشخص نشده است که به زودی با برگزاری جلسه‌ای این مساله نیز مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب فیلم‌های کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر طبق فراخوان انجام شد و دبیرخانه و دبیر جشنواره در این زمینه نهایت همکاری را با ما داشتند و تقریبا آنچه را که دنبالش بودیم قبول کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلمبردار و فیلمساز توضیح داد: البته اعتراض هایی نسبت به فیلم های انتخابی صورت گرفت که بخشی از این اعتراضات در مورد افزایش زمان فیلم ها و یا طراحی مکانیسم انتخاب فیلم های کوتاه از جشن مستقل فیلم کوتاه و جشنواره فیلم کوتاه تهران بود.

امینی‌تیرانی در پاسخ به این انتقادها گفت: هر فستیوالی می تواند زمانی را برای فیلم های مورد نظر انتخاب کند. یکی از مواردی که سبب شد فیلم کوتاه از جشنواره فجر خارج شود این بود که حجم زیادی از فیلم های کوتاه متقاضی حضور در جشنواره بودند و عملا هیات انتخاب دچار مشکل می شدند ولی اینکه فیلم های کوتاه از بین برگزیدگان جشن مستقل و جشنواره فیلم کوتاه تهران انتخاب شوند تا حدی این مشکل را حل کرد.

رییس انجمن فیلم کوتاه ایران در پایان با اشاره به زمان ۱۵ دقیقه‌ای فیلم های کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، گفت: فکر می کنم با زمان در نظر گرفته شده برای فیلم های کوتاه، کارگردانان فیلم کوتاه از این به بعد تلاش بیشتری می کنند تا در آثارشان الگوهای فیلم کوتاه را رعایت کنند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا

به گزارش قدس آنلاین، دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ماموت لیکس» آمریکا که از ۲۲ تا ۲۶ می (دوم تا ششم خرداد) در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار می‌شود و مستند «آستانه زمستان» ساخته سودابه مرتضایی در نخستین نمایش بین‌المللی خود در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین فیلم‌های کوتاه «سراب» ساخته عاطفه صالحی، «ناجان» به کارگردانی محمد مهدی باقری و «بی‌نام» ساخته ایرانمهر سلیمی نیز در این رویداد سینمایی حضور دارند.

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی