Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اغلب کتابخانه های زندان های استان به صورت مشارکتی و با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی اداره می شود.
وی از برپایی بیش از 14 نمایشگاه کتاب در زندان های کردستان طی سال جاری خبر داد و افزود: به مناسبت های مختلف در مراکز اصلاحی و تربیتی استان، نمایشگاه کتاب برپا می شود که در این نمایشگاه ها کتاب هایی که در روند بازسازگاری اجتماعی زندانیان موثر است توسط کارشناسان، شناسایی و در دسترس مددجویان قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیمی با اشاره به برگزاری چهار نشست کتابخوان در سال 96 در زندان های استان کردستان اضافه کرد: تعداد و تنوع کتاب ها بطور مستمر با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان در حال افزایش است.
مدیرکل زندان های کردستان به برگزاری 21 مسابقه کتابخوانی در زندان های استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد مشوق های لازم برای استقبال و حضور هر چه بیشتر مددجویان در مسابقات و فعالیت های کتابخوانی ضروری است.
وی اضافه کرد: در این خصوص و در مراکز اصلاحی و تربیتی استان آن دسته از مددجویانی که حضوری فعال در برنامه ها و فعالیت های کتابخوانی دارند به روش های مختلف از جمله اعطای جوایز، مرخصی و ملاقات مورد تشویق قرار می گیرند.
ابراهیمی ترویج مطالعه کتاب در زندان ها را از برنامه های مهم اصلاحی و تربیتی در این مراکز اعلام کرد و گفت: مدیریت اوقات فراغت مددجویان به صورت صحیح، از مواردی است که مجازات حبس را هدفمند کرده و در فرآیند تغییر نگرش و اصلاح رفتار زندانیان نیز بسیار موثر است.
مدیرکل زندان های کردستان افزایش دانش مردم نسبت به قوانین و مقررات را از طریق مطالعه، موجب کاهش بسیاری از جرائم دانست و اظهار کرد: برخی از زندانیان بدلیل عدم دانش کافی نسبت به قوانین و مقررات، ناخواسته مرتکب جرم شده اند که از آن جمله می توان به عدم آشنایی به قوانین و مقررات در معاملات اشاره کرد.
ابراهیمی به نقش ترویج فرهنگ کتابخوانی در پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پدیده شوم طلاق یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که در جامعه کنونی نیز آمار آن در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: چنانچه بتوان فرهنگ مطالعه کتاب هایی با موضوع مهارت های اساسی زندگی در میان جوانان را گسترش داد از طرفی شاهد تحکیم بنیاد خانواده و از طرف دیگر شاهد کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کار درمانی در استان کردستان وجود دارد.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد