Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، شرکت مدیریت منابع آب ایران در اطلاعات ارسالی خود بر اساس آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه های باران سنجی کشور اعلام کرد: در سه ماهه پائیز امسال یعنی از ابتدای مهرماه تا 28 آذرماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ 24 استان کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ،‌اردبیل ، اصفهان،‌ البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، جنوبی ، رضوی، ‌خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، قم ، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد با کاهش بارش مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقایسه با سال گذشته، استان های اصفهان با 88 درصد، قم با79 درصد و خراسان جنوبی با 73 درصد بیشترین کاهش  بارش را داشته اند.

بر اساس این گزارش، میزان بارش ها در سه ماهه پائیز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در 7 استان ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه ، گلستان و هرمزگان با افزایش بارش روبرو بوده است.

در مقایسه با سال گذشته، استان های هرمزگان با 467 درصد، بوشهر با 252 درصد و کرمانشاه با 118 درصد بیشترین افزایش بارش داشته اند.

لازم به ذکر است، در سه ماهه پائیز امسال از ابتدای مهرماه تا 28 آذرماه جاری استان های گیلان با 324 میلیمتر، مازندران با 221 میلیمتر و گلستان با 133 میلیمتر بیشترین بارش ها را در کشور داشته اند.

استان های خراسان جنوبی با یک میلیمتر، سیستان و بلوچستان و یزد با 2 میلیمتر و اصفهان با 3 میلیمتر بارش جزو کم بارش ترین استان های کشور در پائیز سالجاری بودند.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان

اسدالله عباسی، در بازدید از طرح توسعه نهالستان توت در مزرعه ابریشم پرند فومن از کاهش واردات جعبه تخم نوغان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان به کشور وارد شد که این آمار امسال به ۳۶ هزار جعبه کاهش پیدا کرده و مابقی در داخل تهیه می‌شود.

او با تأکید بر لزوم توجه به تقویت تولید پیله ابریشم در گیلان افزود: ۵۱۰ تن معادل حدود ۲۹ درصد از تولید پیله‌ تر ابریشم کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندار پیله ابریشم مورد نیاز کشور را ۳ هزار و ۳۰۰ تن دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله‌ تر در این استان تولید شود.

گیلان یک سوم پیله‌ تر ابریشم کشور را تولید می‌کند و استان‌های مازندران، گلستان و خراسان‌های رضوی و شمالی در رتبه‌های بعدی تولید پیله ابریشم قرار دارند.

توزیع تخم نوغان با قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان در ۱۱ مرکز توسعه نوغانداری و ۸ اداره جهاد کشاورزی استان گیلان از روز شنبه ۸ اردیبهشت آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است