Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل گمرک استان سمنان از صادرات ۳۱۳ هزار و ۹۴۰ تن کالا از گمرک این استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، علی سعد الدین امروز(10دی) درنشست با خبرنگاران با اشاره به صادرات کالا از استان سمنان حجم کالاهای صادراتی بالغ‌بر 134 میلیون و 996 هزار دلار ذکر کردوگفت: این کالاها به 45 کشور دنیا ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی هیدروکربن سبک، شمش سرب، پودر لباس‌شویی، سود پرک (کاستیک سودا)، کابل، قاشق و چنگال یک‌بارمصرف، کاشی، کولرآبی، سیمان، کرک بزی، لوله قابل‌انعطاف را از عمده کالاهای صادراتی استان سمنان عنوان کردوافزود: میزان صادرات کالا ازنظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28 درصد و ازنظر ارزش دلاری 26 درصد افزایش داشته است.

 

سعدالدین با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون نیز بالغ‌بر 17 هزار و 881 تن کالا به استان سمنان وارداستان سمنان شده است اضافه کرد: ارزش دلاری این کالاهای وارداتی بالغ‌بر 48 میلیون و 214 هزار دلار است.

 

مدیرکل گمرک استان سمنان، عمده این کالاها را ماشین‌آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن‌ها، مواد اولیه کارخانه‌ها نام بردو افزود: پنبه شانه نزده حلاجی نشده، محصولات تخت نورد شده از فولاد سیلیسیم دار، ورق فولادی، الیاف سنتتیک، هادی‌های برق، برق‌گیر محدودکننده ولتاژ و مسدودکننده افزایش ناگهانی ولتاژ، ماشین‌های برداشت از سطح هر نوع مواد توسط لیزر، کائوچوی اتیلن پروپیلن، اجزاء قطعات ترانسفورماتور، ماشین‌های شستن سفید کردن یا رنگ کردن از دیگر کالاهای وارداتی مهم به استان سمنان است.

 

وی با اشاره به واردشدن این کالاها از 22 کشور دنیا اظهارداشت: این میزان کالاهای وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر ارزش دلاری 44 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

سعدالدین درآمد گمرک استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون را با احتساب ضمانت‌نامه‌ها 196 هزار و 328 میلیون ریال ذکر کردوافزود: این میزان درآمد نسبت به سال گذشته بالغ‌بر 144 درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل گمرک استان سمنان،تصریح کرد: در این مدت  زمانی هیچ پرونده قاچاقی در اداره کل گمرک استان سمنان کشف نشده است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور