Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در دیدار با رییس پلیس راه استان بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر پلیس راه و این اداره کل برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی در این دیدار با اشاره به آمار تلفات جاده ای در کشور اظهار کرد: یکی از مهم ترین کارها برای پایین آوردن آمار تلفات ناشی از تصادفات، بررسی علل اصلی سوانح رانندگی به صورت نقطه ای به ویژه در مکان هایی است که تصادف منجر به فوت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان این که جاده، وسیله نقلیه و انسان سه عامل تاثیرگذار در تصادفات جاده ای هستند، گفت: ایمن سازی و آشکارسازی تقاطع ها و مقطع های در حال تعریض و اصلاح می تواند نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده ای داشته باشد.

 شرفی با تاکید بر این که کاهش تلفات ناشی از سوانح جاده ای نیازمند همکاری بیشتر پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای است، تصریح کرد: در این راستا ضرورت دارد نشست هایی به صورت ماهیانه با موضوع بررسی کارشناسی محورهای حوزه استحفاظی، شناسایی نقاط پرتصادف و ارائه راهکار برای اصلاح این نقاط با حضور روسای پلیس راه و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای در هر شهرستان برگزار شود.

 سرهنگ مرتضی چغلوند رییس پلیس راه استان لرستان هم در این دیدار گفت: آشکارسازی نقاط پرتصادف تا قبل از اصلاح کارشناسی این نقاط، حداقل کار ممکن برای جلوگیری از تصادفات منجر به فوت است.

 وی افزود: با توجه به این که بیشترین شدت و حجم تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی و شریانی رخ می دهد، دستگاه های ذیربط در حوزه ایمنی راه باید اولویت خود را بر اصلاح این محورها متمرکز سازند. 

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد

معاون سازمان راهداری از خرابی سنگین ۲۰درصد راههای آسفالت کشور خبر داد و گفت: برای روکش آسفالت این راهها ۲۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. - اخبار اقتصادی -

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با یادآوری اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها به‌عنوان اولویت سازمان راهداری در دستور کار قرار دارد اظهار کرد:‌ بر این اساس 470 نقطه در اولویت اول و 300 نقطه دیگر در اولویت دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع این نقاط حادثه‌خیز 7 تا 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: از منابع داخلی سازمان راهداری 2 تا 3 هزار میلیارد تومان برای  رفع این نقاط اختصاص می‌یابد، از محل مولدسازی نیز استانداری‌ها قرار است دو هزار میلیارد تومان اعتبار را تأمین کنند.

اکبری ادامه داد: بین 3 تا 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع این نقاط کم داریم که وزیر راه و شهرسازی به‌دنبال تأمین آن از منابع دیگر است.

معاون راهداری سازمان راه‌سازی و حمل‌ونقل جاده‌ای با یادآوری اینکه "200 هزار کیلومتر راه آسفالته در کشور داریم."، گفت: 20 درصد از این راهها خرابی سنگین دارند و 20 درصد دیگر خرابی متوسط.

وی با ابراز اینکه روکش آسفالت 20 درصد خرابی سنگین در اولویت اول و خرابی متوسط در اولویت دوم است گفت: برای این کار 200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران