Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:45:05 GMT

گروگان‌های ایرانی آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۳۳۸۵

رزمندگان قرارگاه قدس سپاه موفق به آزادی گروگان ایرانی در خاک افغانستان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، جزئیات آزادسازی یک گروگان ایرانی در افغانستان را تشریح کرد.

سردار مارانی با اعلام این خبر گفت: رزمندگان قرارگاه قدس در اقدامی اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند مهندس شرکت جهاد نصر را که آدم ربایان به یکی از ولایت مرزی کشور همسایه انتقال داده بودند، آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهندس شرکت جهاد نصر پیمانکار طرح 46 هزار هکتاری آبرسانی به مزارع شهرستان هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان بوده است.

فرمانده قرارگاه قدس سپاه ادامه داد: مهندس حسین حاج ملک در تاریخ 23 آذرماه امسال در حال بازگشت به محل استراحت خود بود که توسط افراد ناشناس در بین مسیر شهرستان هامون و زابل به گروگان گرفته شد.

به گزارش تسنیم، سردار مارانی تصریح کرد: گروگانگیران این فرد را به کشور افغانستان انتقال دادند و پس از 2 روز خودروی وی در یکی روستاهای شهرستان نیمروز در حالی که سوخته بود، کشف شد.

وی تاکید کرد: گروگانگیران به خانواده این فرد گفته بودند در صورت نپرداختن مبلغی فرزندتان کشته می‌شود که پدر وی با مراجعه به قرارگاه قدس کمک برای آزادی فرزندش را خواستار شد.

فرمانده قرارگاه قدس سپاه خاطرنشان کرد: رزمندگان قرارگاه قدس با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قانونی و انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی ویژه در تاریخ سوم دی امسال موفق به آزاد سازی حاج ملک از چنگال گروگان گیران شدند. در این عملیات پنج نفر از عوامل گروگانگیر که در داخل کشور فعال بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال‌استریت ژورنال: آتش‌ بس در غزه دو مرحله دارد

روزنامه آمریکایی "وال‌استریت ژورنال" روز چهارشنبه اول مه (۱۲ اردیبهشت) به نقل از مقامات مصری نوشت پیشنهاد آتش‌بس در نوار غزه دو مرحله دارد.   به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ اولین مرحله شامل آزادی دست‌کم ۲۰ گروگان در ازای تعدادی نامشخص زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل است. این روزنامه همچنین نوشته است مدت زمان وقفه نبردها می‌تواند برای هر گروگان اضافی نیز یک روز تمدید شود.   مرحله دوم شامل یک آتش‌بس ۱۰ هفته‌ای است که در آن حماس و اسرائیل با آزادی بیشتر گروگان‌ها و توقف طولانی‌تر درگیری‌ها که می‌تواند تا یک سال طول بکشد، موافقت کنند.    مقامات مصری همچنین تاکید کردند که اسرائیل این پیشنهاد را آخرین فرصت برای توافق می‌داند.    دولت نتانیاهو در داخل بخاطر اعتراضات بستگان و خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی به شدت تحت فشار قرار گرفته است.     روزنامه "تایمز آو اسرائیل" می‌نویسد که دولت اسرائیل انتظار دارد تا غروب روز چهارشنبه اول ماه مه (امروز) سازمان حماس پاسخ خود را اعلام کند.    در حال حاضر مذاکرات در قاهره در مورد توافق جدید برای آتش‌بس در جنگ غزه و آزادی گروگان‌های بیشتر در ازای زندانیان فلسطینی در جریان است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)

دیگر خبرها

  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • وال‌استریت ژورنال: آتش‌ بس در غزه دو مرحله دارد
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان