Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سازمان بهداشت جهانی قصد دارد اختلال بازی‌های رایانه‌ای را به عنوان یک مشکل سلامت روانی به پیش‌نویس نسخه جدید دسته‌بندی جهانی بیماری‌های خود بی‌افزاید.

نتیجه تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، بازی‌های اینترنتی می‌تواند مخرب‌تر از آنچه که قبلا گفته شده باشد و منجر به بروز اختلالات فراوان و در نهایت آسیب جدی به سلامت روان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته کارشناسان، هیجان همیشگی هنگام بازی، بر روی ارگانیسم کودک تأثیر گذاشته و پیامدهای منفی بر دستگاه گردش خون و گوارش میگذارد؛ همچنین این هیجان‌های دروغین ، سلامت روانی کودک را به خطر می اندازد.

به نظر برخی از متخصصان اعصاب و روان، بازی‌های پرهیجان رایانه‌ای که طی آن صفحه نمایشگر رایانه، از فلاش‌ها و شعاع‌های خیره کننده نوری پوشیده می‌شود سبب بروز

هیجانهای شدید عصبی در نوجوانی میشود که از نظر عصبی ضعیف هستند و برای ابتلا به صرع آمادگی دارند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت می‌گوید:‌  اختلال بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک مشکل سلامت روانی در سال 2018 مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ علاوه بر این اختلالات ناشی از بازی‌های اینترنتی بسیار فراتر از بازی‌های رایانه‌ای است و این در حالیست که هیچ سازمانی به این موضوع نمی‌پردازد. 

سخنگوی این سازمان در پایان اعلام کرد: در سال ۲۰۱۸ یک بررسی در ارتباط با اینکه بازی‌های اینترنتی تا چه حد زندگی کودکان و نوجوانان را دچار اختلال می‌کنند و حتی مانع انجام امور شخصی آنها نظیر مسواک زدن می‌شوند، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/


http://fna.ir/a38ksv











نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت چنین حمله‌ای «فاجعه انسانی» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر برای دویست و هشتمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای و کشتار خونین در نوار غزه به جنایت نسل‌کشی در این باریکه تحت محاصره ادامه می‌دهند.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک حمله تمام‌عیار به رفح، فاجعه انسانی به دنبال خواهد داشت. ما از اسرائیل می‌خواهیم پیشروی نکند.»

او در ادامه تاکید کرد: «ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم نسبت به آتش‌بس و صلح بادوام تلاش کنند.»

این اظهارات رئیس سازمان بهداشت جهانی پس از آن اعلام شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم، نیروهای ما برای ریشه‌کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد.»

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال هم امروز - چهارشنبه - به نقل از مقامات مصری نوشت رژیم صهیونیستی طرحی را به آنها ارائه کرده که مناطق متعددی را در شهر رفح در جنوب نوار غزه نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر قصد دارد آنها را هدف قرار دهد و ادعا می‌کند که مبارزان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تونل‌های داخل آنها پنهان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی