Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز یکشنبه در پیام سال نو، بر اهمیت اتحادیه اروپا برای موفقیت آینده آلمان تاکید کرد و گفت که با فرانسه برای ساختن اروپایی مناسب آینده، همکاری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مرکل در این پیام تلویزیونی با بیان اینکه تلاش می کند با تشکیل هر چه سریع تر دولت، به بن بست سیاسی در این کشور پایان دهد، گفت: جهان منتظر ما نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سرنوشت اتحادیه اروپا برای موفقیت آینده آلمان حیاتی خواهد بود، از اعضای این نهاد خواست که از ارزش های مشترک اروپایی دفاع کنند و در سال های آینده با اتحاد و همکاری، مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را ایمن کنند.
مرکل خاطرنشان کرد که برای ساختن 'اروپایی مناسب آینده'، با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، همکاری خواهد کرد.
صدراعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش، با هشدار نسبت به وجود شکاف و اختلاف در جامعه این کشور در زمانه عدم قطعیت سیاسی، خواستار 'احترام و درک متقابل' در آلمان شد.
این در حالی است که آلمان برای اولین بار از سال 1949 تاکنون در شب کریسمس و آغاز سال نوی میلادی (2018)، فاقد دولت است. انتخابات پارلمانی آلمان روز 24 سپتامبر (دوم مهر ماه) برگزار شد و اکنون با گذشت بیش از 3سه ماه، هنوز دولت جدید در این کشور تشکیل نشده و دولت قبلی کفیل اداره امور جاری کشور است. وضعیت در پارلمان نیز به علت نامشخص بودن احزاب دولت ائتلافی همچنان بلاتکلیف است و پارلمان جدید کار خود را بطور جدی آغاز نکرده است. پس از حدود یک ماه مذاکرات دشوار سیاسی بین احزاب آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی، مذاکرات بین احزاب دمکرات مسیحی، سبزها و دمکرات های آزاد برای تشکیل دولت ائتلافی موسوم به جامائیکا شکست خورد و اکنون مرکل منتظر است تا پس از تعطیلات سال نو، مذاکرات را با شریک قدیمی خود یعنی دمکرات مسیحی برای تشکیل ائتلاف دوباره آغاز کند.
در همین حال نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که حدود نیمی از مردم آلمان خواستار کناره گیری مرکل از مقام صدراعظمی این کشور تا پیش از انتخابات بعدی در سال 2021 هستند.
اروپام**1078**1486**خبرنگار: بابک جعفری**انتشاردهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند