Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@03:56:51 GMT

ناگفته‌های نوری مالکی از اعدام صدام

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۶۵۵۰۵

صراط: معاون رئیس‌جمهوری عراق و دبیرکل حزب الدعوه در بیانیه‌ای به مناسبت یازدهمین سالروز اعدام صدام فاش کرد، صدام در زندان‌های آمریکایی در بند بود، نه در زندان‌های عراقی و ما از آمریکایی‌ها خواستیم تا او را تحویل ما دهند.
به گزارش ایسنا،نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق و دبیرکل حزب شیعه الدعوه در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز  اعدام صدام گفت:‌ در سال ۲۰۰۶ زمانی که نخست وزیر بودم از آمریکایی‌ها خواستم صدام را به ما تحویل دهند تا در عراق اعدام شود و الا او را به زور می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آمریکایی‌ها نیز با درخواست ما موافقت کردند، چون می‌دانستند که می‌توانیم این کار را بکنیم.
معاون رئیس‌جمهوری عراق ادامه داد: آمریکایی‌ها گفتند، مالکی این کار را خواهد کرد و صدام را به زور خواهد گرفت، از این رو صدام را به ما دادند. با اینکه با تحویل گرفتن او هرگز دردی از ما دوا نمی‌شد و شهدا و مراجعی که به دست او اعدام شده بودند به ما بازنمی‌گشتند، اما ضروری بود صدام به عراق آورده شود تا به دلیل جنایت‌هایش که در حق ملت عراق مرتکب شده مجازات شود.
مالکی تاکید کرد: من در لحظه اعدام صدام در آنجا نبودم چون تمایلی نداشتم به شخصه ناظر اعدام او باشم، اما زمانی که اصرار کردند که بروم او را ببینم، رفتم و او را دیدم. در حالی که صدام را از یک خودروی امدادرسانی پایین می‌آوردند او را دیدم، به او گفتم، اعدام تو چه فایده‌ای برای من دارد، آیا شهید صدر را به من بازمی‌گرداند؟

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

توقف این نمادها در معاملات فردا   پیش بینی بورس شنبه ۸ اردیبهشت| فردا این نمادها مورد توجه هستند؟

 

خبرهای جذاب برای سهامداران کچاد، شغدیر، کتوسعه و فن افزار

 

کاهش قیمت طلا بیشتر از این خواهد بود یا خیر؟

 

پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار

 

اشتهای میلیارد دلاری و جاه طلبانه غول معدنی دنیا و تاثیر آن بر مس!

 

تامین مالی درون گروهی در زیرمجموعه والبر | قرض الحسنه بین دو شرکت دارویی!

 

نمادهایی که مشمول فرآیند تعلیق اند، مراقب باشید!

 

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران