Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حسین عسکریان ابیانه در با تاکید بر اینکه ۱۲درصد از تخصیص‌های دانشگاه‌ها تاکنون تحقق پیدا نکرده، افزود: تاکنون تنها ۵۱.۳ درصد از بودجه دانشگاه‌ها به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است، در صورتی که این تخصیص باید ۶۵ درصد می‌رسید و در آذر ماه نیز با تخصیص بودجه‌ها باید تا ۷۵ درصد صورت می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور باید تخصیص بودجه‌ها را جبران کند، چرا که اگر هر چه زودتر این اتفاق نیفتد دانشگاه‌ها دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: بودجه آذر ماه با ۸ درصد کسری به دانشگاه‌ها اختصاص یافته و هنوز بودجه عقب افتاده به این مراکز تخصیص داده نشده است.

وی بیان کرد: بر مبنای گذشت ۹ ماه از سال، حدود ۱۲ درصد تخصیص بودجه‌ای دانشگاه‌ها تاکنون اتفاق نیفتاده و امیدوار هستیم در این چند ماه باقی مانده هر ماه حدود ۴ درصد از عقب افتادگی‌ها جبران شود.

عسکریان ابیانه همچنین به بودجه‌بندی مبتنی بر عملکرد دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از تعداد ۵۰ دانشگاه تعداد ۳۰ دانشگاه در مرحله اول و ۲۰ دانشگاه در مرحله دوم برای سال جاری از بودجه مبتنی بر عملکرد که یک روش علمی اثبات شده است، استفاده کردند که باید از روسای دانشگاه‌ها بابت همکاری در این زمینه تشکر کرده و سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور نیز از این حرکت دانشگاه‌ها استقبال کرده است، ضمن اینکه بودجه‌بندی مبتنی بر عملکرد ارتباطی به تخصیص بودجه دانشگاه‌ها ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعتباری که برای دانشگاه و مراکز پژوهشگاه‌ها برای سال ۹۷ در نظر گرفته شده است، یک بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد است.

منبع: ایسنا

202

بودجه اختصتص یافته دانشگاه پژوهشگاه مبتنی بر عملکرد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۶۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «طرح آمایش آموزش عالی را مرحله‌به‌مرحله پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم توسعه دانشگاه‌ها بر اساس نیاز باشد.»

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم توسعه بر اساس نیاز باشد به گونه‌ای که هر رسته‌ای که خواست تاسیس شود، پیوست اشتغال داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم رشته‌هایی هم که دانشجو کم دارد یا ظرفیت آن‌ها کاهش پیدا کرده، تغییر رویکرد بدهیم یا با برخی از دانشگاه‌ها ادغام کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز دانشجویی، اضافه کرد: رئیس کل بانک مرکزی در زمینه ارز دانشجویی بسیار با سخاوت عمل می‌کند و برای تسهیل تخصیص ارز دانشجویی پیشنهاداتی را ارائه کرده است.

زلفی گل همچنین با اشاره به تاسیس شعب برون مرزی دانشگاه‌های ایران در کشور عراق، اظهار داشت: دانشگاه‌های بزرگ ما مثل دانشگاه شریف، دانشگاه تهران و بعضی از دانشگاه‌های شهرستانی با دانشگاه‌های عراق توافقاتی داشتند و در حال تاسیس شعبی در این کشور هستیم.

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق
  • تخصیص ارزترجیحی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت/ چالش حقوق معلمان در کمین آموزش و پرورش
  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد