Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@21:32:43 GMT

انتقاد مسئول آموزش و پرورش از صدا و سیما

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۷۰۸۳۲

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه شاهد توزیع کتب کمک آموزشی غیراستاندارد در مدارس هستیم . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  این مسئول آموزش و پرورش گفت: تعدادی از ناشران به انگیزه کسب سود تنها کتاب درسی را تبدیل به حل المسائل و کتاب تمرین می‌کنند که ما پیگیری حقوقی لازم را در قبال این ناشران انجام می‌دهیم که اگر محرز شود، جریمه‌های سنگینی برای آنها منظور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 به گزارش ایسنا، محمد ناصری با اشاره به اینکه صدا و سیما باید مجوز تبلیغات کتاب‌های کمک آموزشی را از ما دریافت و سپس اقدام به پخش آن کند اظهار کرد: معمولا صدا و سیما اعلام می‌کند که کتب تبلیغی دارای مجوز از وزارت ارشاد هستند.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که کتب کمک درسی معمولا در جهت تحقق اهداف آموزشی نیستند و به همین علت می‌توانند آسیب زا و مخرب باشند.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی معلمان و حتی خود اولیای دانش آموزان اصرار به استفاده از کتب کمک آموزشی دارند و معمولا اصرار می‌کنند اگر کتاب کمک آموزشی نباشد پروسه آموزش ناقص می‌ماند گفت: در این صورت کتاب درسی به حاشیه می‌رود و دانش آموز بیشتر بر روی آمادگی برای کنکور و ورود به دانشگاه متمرکز می‌شود و با انحراف رخ داده اهداف درسی تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

ناصری ادامه داد: ابعاد این انحراف زمانی پررنگ‌تر می‌شود که دانش آموز دوره ابتدایی را هم گرفتار تست زنی می‌بینیم. علیرغم آنکه سیستم ارزشیابی در دوره دبستان بر روش توصیفی استوار است و دیگر نمره به دانش آموز داده نمی‌شود، باز هم معلمان و اولیا برای آمادگی فرزندانشان در برابر آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی گرفتار شرکت در دوره‌های موسسات خصوصی و کتاب ‌های کمک درسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد توزیع کتب کمک آموزشی غیراستاندارد در مدارس نیز هستیم گفت: تعدادی از ناشران به انگیزه کسب سود تنها کتاب درسی را تبدیل به حل المسائل و کتاب تمرین می‌کنند که ما پیگیری حقوقی لازم را در قبال این ناشران انجام می‌دهیم و اگر محرز شود، جریمه‌های سنگینی برای آنها منظور خواهد شد.

به گفته مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در این میان تنها کتب مجاز برای ورود به مدرسه آنهایی هستند که دارای مهر تائید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باشند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم مهم‌ترین و به عبارتی گرمترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزشی کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی لطیفی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم همه ما توانسته باشیم تا آنچه بر عهده ما گذاشته شده، به شایستگی انجام دهیم و معلمان خوبی برای اعتلای کشور باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان در تربیت آینده‌‎سازان مملکت، افزود: مقام و جایگاه معلمی در کشور به گونه‌ای است که آن را با هیچ مقام و جایگاهی نمی‌توان تغییر داد. پایه شخصیتی و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد که نشان از اهمیت شغل معلمی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار روزهای اخیر رهبر انقلاب با معلمان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان به نکته مهمی اشاره فرمودند مبنی بر اینکه مهم‌ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی است که به دست معلمان پرورش پیدا می‌کند.

لطیفی با بیان اینکه معلم مهم‌ترین عنصر و به عبارتی گرم‌ترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است، گفت: ما اگر در نظام تعلیم و تربیت مؤلفه‌های مختلفی از جمله محیط یادگیری و کلاس درس و کتب درسی داشته باشیم در بین همه عناصر، مؤلفه مهمی که می‌تواند حاصل جمع همه مؤلفه‌های دیگر باشد، معلم است.

وی ادامه داد: تربیت امری انسانی است و این امر در درجه اول توسط معلم رقم می‌خورد؛ زیرا معلمان در مواجهه با دانش‌آموزان حال و هوای آنان را درک کرده و متوجه می‌شود که چگونه باید با آنان رفتار کرده یا مطالب درسی را به آنان بیاموزند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه تربیت با نوشتن یک کتاب یا ساختن مدرسه اتفاق نمی‌افتد، گفت: بلکه این مهم با تلاش معلمان باانگیزه، شاداب و پرهیزکار و بانشاطی حاصل می‌شود که دانش‌آموزانی باهویت، بانشاط، عالم و دانشمند پرورش می‌دهند. اگر از تحول در آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم، نقطه کانون این تحول قطعاً معلمان هستند.

کد خبر 750871

دیگر خبرها

  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد