Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - کارشناسان می‌گویند 96 درصد کارمندان خطاکار شناسه کاربری و رمز عبور خود را روی حافظه رایانه مربوطه در سازمان ذخیره کرده‌اند. در یک سازمان متوسط و بزرگ، علاوه بر اتوماسیون و با وجود بکارگیری تجهیزات و نرم‌افزارهای الزامی و همچنین آموزش مداوم برای بروز بودن مدیران و کارکنان، به نظر می‌رسد مقوله "امنیت" حلقه مفقوده‌ای است که اغلب از نظر مدیران و تصمیم‌گیرندگان مخفی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققین و صاحبنظران قویاً معتقدند که در داخل شرکت‌ها و سازمان‌ها به شکل طبیعی، پتانسیل‌هایی برای آسیب‌پذیری و ایجاد مخاطره وجود دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
واقعیت این است که احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به عنوان یک کارمند ساده باعث شوید سازمانی که در آن کار می‌کنید در معرض خطر حملات سایبری قرار گیرد و این را نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، از میان 1000 کارمندی که اخیراً در بررسی مرکز توسعه خدمات پردازش ابری Intermedia حضور داشتند، 99 درصد آنها اعلام کردند در ماه‌ها یا سال‌های پیش، اقدامی انجام داده‌‌اند که می‌توانسته سازمان آنها را در معرض خطرات سایبری قرار دهد.

با این توضیحات، به نظر شما این طیف گسترده از افراد چه اقداماتی انجام داده‌اند که باعث شده است خطر جدی سایبری سازمان آنها را تهدید کند؟
کارشناسان می‌گویند 96 درصد این افراد، شناسه کاربری و رمز عبور خود را روی حافظه رایانه مربوطه در سازمان ذخیره نموده و بخشی دیگر، در فضای سازمانی از دستگاه الکترونیکی شخصی استفاده می‌کنند.

اما اینها تنها تهدیدات احتمالی نیست. در گزارش نهایی این مرکز همچنین گفته شده: «در زمینه ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات مبتنی بر حساب کاربری سازمانی، کارمندان اهداف شخصی خود را به امنیت سازمانی ترجیح می‌دهند و نگران مشکلات احتمالی برای فضای کاری خود نیستند.»

مرکز Intermedia با بررسی و تحلیل آمار و داده‌های این مطالعه، به این نتیجه رسیده است که سهل‌انگاری کارمندان حتی می‌تواند اطلاعات سازمان در فضای پردازش ابری را نیز به خطر انداخته و آنها را با مشکلات جدی مواجه سازد.
 

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کارشناس اقتصادی: سیاست‌های اقتصادی دولت آثار ویران‌کننده‌ای خواهد داشت (فیلم) هشدار مهم کارشناس تلویزیون به مردم درباره خرید طلا (فیلم) درخواست اداره مالیات ؛ کارت‌ به‌ کارت نکنید/ اما چرا ؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟
  • همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود