Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: امسال ۲۳ میلیارد تومان به منظور کمک‌های فنی اعتباری در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی درنظر گرفته شد. ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رقیه یادگاری ظهر امروز در جلسه رونق تولید استان که در استانداری مرکزی برگزار شد اظهار داشت: امسال منابعی را برای کمک‌های فنی اعتباری از بودجه عمومی دولت درنظر گرفته‌ایم و 23 میلیارد تومان در فصول مختلف کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین باید با دستگاه‌های ذی‌ربط و بانک‌ها جلساتی را برگزار و تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کنیم و تلاش کنیم تا رغبت به تقاضا و دریافت تسهیلات را افزایش دهیم.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: بحثی که در زمینه کشاورزی وجود دارد و شاهد استقبال کم آنها در تقاضای تسهیلات هستیم به‌سبب اختلاف در سود تسهیلات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت برنامه‌ریزی اقتصادی دقیق و منسجم در استان مرکزی

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی هم با اشاره به منابع درنظر گرفته شده برای کمک‌های فنی تخصصی گفت: امیدواریم که این موضوع هم مانند تسهیلات روستایی و عشایری نباشد و در پرداخت آن وقفه ایجاد نشود زیرا این وقفه‌ها نوعی سردرگمی را ایجاد می‌کند.

سعید فرخی بیان کرد: بنابراین سرعت در این زمینه بسیار مهم است و در اجرای آن بخش‌هایی که نیاز به حمایت دارند خیلی مهم است.

وی ادامه داد: جلسات بررسی و پیگیری طرح رونق تولید را باید به شکل خاص با بانک‌ها و همین‌طور بانک‌های خصوصی داشته باشیم زیرا عملکرد آنها مطلوب نیست، بانک‌های خصوصی ممکن است در بخش خدمات و تجارت تلاش بیشتری داشته باشند اما موضوع رونق تولید را هم باید مد نظر قرار دهند.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: شرایط امروز را در نظر بگیریم، نباید به سمتی برویم که عملکرد ما هم به این مسائل و ناآرامی‌ها دامن بزند و باید سعی کنیم برای ایجاد اشتغال، حفظ اشتغال و نگه داشتن آن تلاش کنیم.

فرخی اضافه کرد: بار اصلی وضعیت اقتصاد فعلی را بانک‌ها تحمل می‌کنند، مقداری از مسئولیت امنیت کشور برعهده همین اعضای حاضر در جلسه است که دور این میز نشسته‌اند.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند

یکی از مهم ترین اقداماتی که نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ویژه در بخش نوسازی بافت های فرسوده دارد پرداخت تسهیلات ساخت است که طبق آمارها متاسفانه همکاری بانک ها در این بخش چندان مناسب نبوده و همچنان روند کند پرداخت تسهیلات باعث شده مشارکت های مردمی در این بخش کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بررسی های نشان می دهد که تنها یک بانک همچنان رکوددار پرداخت تسهیلات است و از سوی  دیگر عدم همکاری بانک ها باعث می شود که ظرفیت های مردمی و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمرنگ شود.

در همین راستا آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به باشگاه خبرنگاران گفت: نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین بخش ها در حوزه استفاده از ظرفیت های مردمی است. اگر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات نوسازی از جمله ۵۵۰ میلیون تومانی بیشتر شود ما شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

او اظهار کرد: بازار مسکن نیازمند همکاری و مشارکت های مردمی است و یکی از عوامل اصلی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نوسازی بافت های فرسوده تزریق منابع مالی است که در این بین باید همکاری بانک ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: باید در این بخش همکاری تمامی  دستگاه ها به ویژه  بانک ها در  پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بیشتر شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و تسریع در روند ساخت مسکن در کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن