Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیلا بیگوردی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، با اشاره بر اهمیت الگوبرداری از سیره ائمه اطهار به‌ویژه فاطمه زهرا (س) در صیانت از حریم عفاف و حجاب، اظهار کرد: الگوگیری از برترین‌های اخلاقی یکی از شیوه‌های رسیدن به کمال است و فاطمه زهرا (س) الگویی کامل برای بانوان در همه اعصار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بیگوردی با بیان اینکه ممکن است عده‌ای این اشکال را طرح کنند که مقتضیات زمان حاضر با زمانی که این بانوی بزرگوار زندگی می‌کردند متفاوت بوده و امکان الگوبرداری وجود ندارد، تصریح کرد: در عمل باید اصول رفتاری و معرفتی اسلام را بیاموزیم و مقتضیات زمان را در چهارچوب عقل و شرع در نظر بگیریم.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در روایتی در این باره می‌فرماید : «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس»؛ «آن کس که آگاه از زمان و شرایط دوران خویش است مورد هجوم اموری که او را به اشتباه و شبهه می اندازد واقع نمی‌شود» و مولای متقیان علی (ع) نیز در سخنی فرمودند که «فرزند زمانه خویشتن باشید» بر همین اساس پیروی از اصول تربیتی و اخلاقی از بانویی که اسوه در اخلاق بودند در زمان حاضر نیز ممکن خواهد بود.
 
بیگوردی گفت: نمونه‌ای از این مساله را می‌توان در تعریف جدیدی از مفاهیم مورد توجه قرار دارد در زمان گذشته افرادی که در مصاف با کفار به شهادت می‌رسیدند عنوان شهید به آنها تعلق می‌گرفت ولی در عصر حاضر جوانان برومندی که در عرصه پیشرفت کشور در حوزه مطالعات هسته‌ای به دست منافقان به شهادت رسیدند نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید همواره اصول مورد تاکید اسلام را بشناسیم و به آنها متعهد باشیم، تصریح کرد: طبق قولی از شهید مطهری یاد گرفتن هر چیزی که جامعه اسلامی به آن نیاز دارد واجب کفایی است و قدم گذاشتن در این راه قطعا موجب رضایت خدای متعال خواهد بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، یک کشتی گیر آمریکایی در اظهاراتی ضمن تمجید از دین مبین اسلام و پیروان آن تاکید کرد که محبت و مهربانی مسلمانان در آمریکا، توجه بسیاری از مردم را به سوی آنها جلب کرده است.

وی در این باره گفت: من در زندگی خود با بسیاری از مسلمانان ارتباط داشته ام، تقریباً همه آنها برخورد خوبی با من داشته اند و به ویژه کسانی که در ورزش کشتی با آنها تعامل داشته ام، بسیار انسان‌های منضبط و متمرکزی بوده اند، این مسأله‌ای است که احترام من را به عنوان یک کشتی گیر بر می‌انگیزد.

وی افزود: من برخی از مبارزان نظیر «حبیب نورماگمدوف» را که اتفاقاً مسلمان هستند، می‌پسندم. در این روزها شاهد هستم بسیاری از آمریکایی‌های سفیدپوست، مبارزان مسلمان در شب مسابقات مورد تشویق قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: در جریان این رخدادها به دلیل خوبی مسلمانان بسیاری از مردم جذب مساله فلسطین شدند، اخیراً نیز شماری از دانشجویان در جریان اعتراضات ضد جنگ غزه، به اسلام گرویدند. درود بر همه مسلمانان!

کد خبر 6098458 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود