Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:05:08 GMT

3600 خانواده درگزی زیر پوشش کمیته امداد درگز هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۷۴۹۵۳

3600 خانواده درگزی زیر پوشش کمیته امداد درگز هستند

رئیس کمیته امداد درگز تشریح کرد: در حال حاضر 3600 خانواده درگزی تحت پوشش کمیته امداد هستند که مبلغ سه میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبارات بانکی برای اشتغالزایی و توانمند سازی آنان در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق اکبری در گفتگو با درگز خبر اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، 22 روز بعد از پیروزی انقلاب با هدف توانمند سازی و شکوفایی استعدادهای افراد با ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و معیشتی به آنان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیته امداد شهرستان درگز با بیان اینکه در جامعه فعلی ما فقر در حال تولید شدن است، تشریح کرد: مشکلات اقتصادی بیشترین صدمه را به قشر ضعیف جامعه وارد می کند، چرا که اقشار ضعیف در مواجهه با مشکلات، فقیرتر شده و در نهایت برای رفع گوشه ای از مشکلات خود به کمیته امداد مراجعه می کنند.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر 3600 خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که خدماتی شامل مباحث اعتقادی، قرآنی، ورزشی، کارگاه های آسیب شناسی اجتماعی و آشنایی با کار در جهت توانمند سازی و ترغیب افراد به کار کردن انجام می شود، چراکه مبارزه با فقر مهمترین وظیفه کارکنان کمیته امداد است.

 

اکبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از خدمات مهم کمیته امداد ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی به محرومین است که تاکنون مبلغ سه میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبارات بانکی برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده است.

 

رئیس کمیته امداد درگز گفت: مبلغ 500 میلیون تومان از اعتبارات، طی عقد تفاهم نامه ای با سپاه ناحیه درگز به محرومین واگذار شد که به موجب آن افراد واجد شرایط پس از معرفی توسط بسیج سازندگی درگز و تایید کارشناسان کمیته امداد، برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع داده شدند.

 

وی افزود: سپاه ناحیه درگز در بحث ارائه خدمات به محرومین اقدامات زیادی انجام داده است که از جمله آنها می توان به توزیع سبد غذایی بین محرومین، اطعام 200 نفر از نیازمندان در ماه مبارک رمضان، ساخت سرویس بهداشتی و حمام و تکمیل چندین پروژه نیمه کاره منازل مسکونی افراد تحت پوشش کمیته اشاره کرد.

 

اکبری یادآور شد: کمیته امداد شهرستان درگز در حال حاضر با داشتن 240 حامی در سطح شهر، کفالت 274 نفر از ایتام را برعهده دارد که از این تعداد 30 نفر دانشجو و الباقی افراد زیر 18 سال هستند.

 

رئیس کمیته امداد درگز گفت: در بحث اکرام ایتام نیازمند حمایت بیشتری از افراد بالای 18 سال هستیم؛ چرا که این افراد برای تهیه منابع درسی و هزینه های تحصیل در دانشگاه، خرید جهیزیه و تهیه مسکن با محرومیت مواجه هستند و در شرایط بسیار سختی روزگار می گذرانند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حامیان در انتخاب فرزندان آزاد هستند، اغلب شاهد آن هستیم که کودکان کمتر از پنج سال چند حامی داشته و افراد با سن بالاتر ممکن است حامی نداشته باشند.

 

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: تمامی ایتام تحت پوشش، حسابهای مخصوص به خود را دارند که کمک های حامیان مستقیما به حساب آنها واریز می شود و مسئولین امداد هیچ دخل و تصرفی در آن ندارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند

حبیب‌اله آسوده، در مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم در کرمانشاه، افزود: همکاری ۴۰ ساله کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در جشن مهم با محوریت علم و دانش و دانایی با نام جشن عاطفه‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم خیر در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: آنچه امروز توقع محرومان است، فرصت تلاش و معاش در شرایط سخت اقتصادی امروز است و در همین راستا تعداد زیادی از استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم با کمک کمیته امداد به کارآفرینی رسیده‌اند و برای افراد جامعه ایجاد شغل کرده‌اند.

آسوده گفت: آنچه که در جامعه ما در فرهنگ نوجوانان تحت حمایت باید برجسته شود، هویت‌بخشی به استعداد عقلی و فکری و استعداد انقلابی و دینی است که نقش معلمان عزیز با بینش فرهنگی و اقتصادی توامان در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حمایت از ایتام توسط دانش‌آموزان و معلمان نیکوکار خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از این حامیان زیر ۲۰ سال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی