Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه تولید آب از رطوبت هوا به کمک سیکل تبرید تراکمی در مقیاس نیمه‌صنعتی در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی با موفقیت طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه پژوهش‌های انجام‌شده در این پژوهشگاه که با هدف تولید آب از رطوبت هوا انجام شد، دستگاه تولید آب آشامیدنی با ظرفیت ۱۰ تا ۳۵ لیتر با توجه به شرایط متفاوت رطوبت در هوا و در مقیاس نیمه صنعتی طراحی و ساخته شد و در جلسه هفتگی شورای معاونین سازمان با حضور دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه از سیکل تبرید تراکمی و چیدمان کمپرسور، چگالنده و تبخیر کننده تشکیل شده است و یک منبع جایگزین مناسب جهت تامین آب خالص می‌باشد. نقاط شبنم در دستگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در بالاترین سطوح عمل می‌کنند و با مصرف حداقل برق، آب با کیفیت بالا را پس از هفت مرحله فیلتراسیون تولید می‌نماید.

شایان ذکر است با بومی شدن فناوری ساخت این دستگاه می‌توان آن را با قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار داد و گام بزرگی در ارتقاء سطح علمی کشور برداشته می‌شود. همچنین با صنعتی شدن و دستیابی به دانش فنی تولید صنعتی این دستگاه می‌تواند جهت تأمین آب مصرفی سایر صنایع، تولید آب در سکوها و کشتی‌های نفتی و تأمین آب مورد نیاز در بخش‌های خدماتی، بیمارستانی، اداری و خانگی گسترش یابد.

پیشتر در مهرماه سال جاری در خبرها آمده بود به ابتکار و پیشنهاد دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران برای اولین بار در کشور، استفاده از روش سرمایش ترموالکتریک برای تولید آب از رطوبت هوا مورد تحقیق قرار گرفت و دستگاه تولید آب آشامیدنی در مقیاس آزمایشگاهی، با ظرفیت ۵/ ۰ تا ۲ لیتر آب در روز بسته به شرایط رطوبت در هوای شهری در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران طراحی و ساخته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مشترک مدیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایرنا،نشست خبری مشترک «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، ظهر سه شنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در اصفهان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نشست خبری مشترک مدیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی (عکس)
  • بسیج سازندگی ۲۸۶۴ نیروگاه کوچک‌ مقیاس در کشور ساخت
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • گروسی وارد تهران شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم