Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امنیتی وزیر کشور با تاکید بر اینکه به زودی شاهد پایان یافتن ناآرامی و بازگرداندن اوضاع به شرایط عادی خواهیم بود، گفت: بیش از ۹۰درصد کسانی که در صحنه این ناآرامی‌ها دستگیر شده‌‌اند، جوان و نوجوان هستند که میانگین سنی آنها زیر ۲۵ سال است و قاطبه آنان سابقه دستگیری و بازداشت قبلی ندارند. آفتاب‌‌نیوز : حسین ذوالفقاری در مورد ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای کشور گفت: از امشب (دوشنبه) شرایط پیش آمده در پایتخت و تعدادی از شهرها که درگیر ناآرامی‌ها هستند را جدی‌تر کنترل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امنیتی وزیر کشور اظهار کرد: طبق رصد‌های امنیتی که داشتیم از یک ماه گذشته ترکیب تجمعات و نوع آنها تغییر کرده است. بگونه‌ای که پایش‌های نهادهای امنیتی همگی بر این موضوع صحه می‌گذاشت که شعارهای تجمع‌کنندگان و رویکرد آنها از یک ماه گذشته تغییر جدی داشته است که این برای ما جای تامل داشت.
وی با اشاره به تجمعات اعتراضی که توسط مالباختگان برخی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در ماه‌های اخیر برگزار شده است، گفت: به عنوان نمونه سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین که ۹۸ درصد آنها سپرده‌های خود را دریافت کرده‌‌اند، به جای آنکه دست از تجمع بردارند، بر شدت عملشان افزودند.
ذوالفقاری گفت: بعد از شروع اعتراضاتی که مبنای آن نیز برخی مسائل اقتصادی بود، سیاست ما کنترل اوضاع با کمترین هزینه بوده است و تاکنون نیز پلیس و نیروهای امنیتی بیشترین مدارا را در کنترل شرایط و برخورد با معترضان از خود نشان داده‌اند تا اینکه اعتراضات از موضوعات اقتصادی به سمت مسائل سیاسی تغییر پیدا کرد.
وی ادامه داد:‌ با همه این موارد، تا جایی که تعرض به بیت‌المال و اموال مردم و برخی از مراکز نظامی صورت نگرفته بود، مشی پلیس و نیروهای امنیتی مدیریت صحنه با کمترین هزینه بود که البته قاطبه مردم هم در این زمینه با نیروهای مسئول تامین نظم و امنیت نهایت همکاری را داشته‌اند.
معاون امنیتی وزیر کشور خاطرنشان کرد: پس از حادثه مشهد و به میدان آمدن معاندان و دشمنان قسم خورده نظام، تلاش بسیاری شد تا تجمعات به سمت شهرهای کوچک و شهرستان‌ها سوق پیدا کند و حتی عده‌ای در همین راستا به برخی از عوامل خود اینگونه القا کردند که این تجمعات شبانه برگزار شود.
ذوالفقاری با اشاره به اینکه در شهرهای کوچک موضوعات اقتصادی بر موضوعات سیاسی غلبه دارد، گفت: با همه تفاسیر، نقدها و گلایه‌هایی که مردم از برخی کاستی‌های موجود دارند، به دلیل درک درست از شرایط کشور با تخریب کنندگان و برهم زنندگان نظم عمومی همراهی نکردند اما این بدان معنا نیست که مسئولان به وظایف خود در برابر مردم عمل نکنند.
وی با اشاره به دستگیری‌های صورت گرفته در جریان ناآرامی‌های اخیر گفت: بیش از ۹۰درصد کسانی که در صحنه این ناآرامی‌ها دستگیر شده‌‌اند، جوان و نوجوان هستند که میانگین سنی آنها زیر ۲۵ سال است و قاطبه آنان سابقه دستگیری و بازداشت قبلی ندارند.
معاون امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: در بیشتر مناطق کشور شرایط عادی است و به مدد کمک‌های مردمی و تلاش نیروهای تامین کننده نظم و امنیت به زودی شاهد پایان یافتن ناآرامی و بازگرداندن اوضاع به شرایط عادی خواهیم بود.
همچنین جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور نیز با اشاره به لزوم گفت‌وگو با احزاب و نخبگان جریان‌های سیاسی و اصحاب رسانه، برای رسیدن به راهکارهای مشترک جهت حل مشکلات موجود گفت: در همین راستا شورای گفتگوی سیاسی با احزاب در استان‌ها از امروز ایجاد خواهد شد که این امر به نزدیک کردن دیدگاه‌ها و رفع موانع موجود کمک خواهد کرد.
منبع: ایلنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر ضرورت تبیین نظرات مختلف در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۱۲ اردیبهشت در جمع مدیران دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان در شیراز گفت: در دانشگاه‌ها باید چند صدایی وجود داشته باشد و راه برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی همواره شود.

وی ادامه داد: باید دانشگاهی سرشار از نشاط سیاسی رغم بزنیم و از اینکه مورد انتقاد و مطالبه گیری قرار گیریم، هراس نداشته باشیم چرا که بالندگی و پویایی در همین چالش‌ها ایجاد می شود.

قزلسفلی اظهار کرد: اگر در دانشگاه تریبون آزاد، مناظره و سخنرانی دانشجویی برگزار نشود، نمره مدیران دانشگاه مطلوب نخواهد بود لذا باید زمینه را برای انتقاد و مطالبه‌گری دانشجویان فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: مدیریت آنجا معنا پیدا می کند که بتوان در کمبودها و چالش‌ها آن مجموعه تحت مدیریت را پیش برد.

وی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق نیروهای مسلح ایران گفت: این عملیات و پاسخ تنبیهی نظام سبب شد که قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی به جهان دیکته شود و همه متوجه شدند که این قدرت بازدارندگی با مولفه علم، ایمان، صبر و استقامت جوانان ما به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دیگر به آن گنبد آهنین امیدی ندارد اما هنوز به رسانه‌های خود امیدوار است، افزود: اگر  مجاهدین ما در جنگ سخت پیروز شده و خوب عمل کردند، اکنون نوبت ماست که در جنگ نرم و در جهاد تبیین به هجمه‌های دشمن پاسخ دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در حوزه علمی از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در جهت ارتقای سطح سواد و رتبه علمی بکوشند.

وی همچنین گفت: آشنا کردن جوانان با پیشرفت‌ها، ارتباط دانشگاه با حوزه‌های صنعت و کسب و کار و ایجاد نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها از جمله مأموریت‌هایی است که مسئولان و متولیان دانشگاه باید با جدیت دنبال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد