Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@06:40:19 GMT

8 تا 8 اخبار دوشنبه، 11 دی ماه در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۸۵۵۳۰

8 تا 8 اخبار دوشنبه، 11 دی ماه در آذربایجان غربی

**رهایی زن 48 ساله از دار مجازات در پی آشتی 2 طایفه در خوی
دادستان خوی گفت: ماجرای قتلی که هشت سال پیش موجب صدور حکم قصاص برای قاتل و بروز اختلاف بین 2 طایفه در این شهرستان شده بود، با آشتی طرفین و گذشت خانواده مقتول ختم به خیر شد و زن 48 ساله یزدکانی از اعدام نجات یافت.

**بهبود کیفیت زندگی با هوشمندسازی شهر ارومیه
تامین زیرساخت های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارومیه طی سال های اخیر بسیاری از مسئولان امر را به اندیشه ورزی در خصوص هوشمندسازی این شهر واداشته است تا بهبود کیفیت زندگی، توسعه اقتصادی و توجه به محیط زیست جزعی از زندگی مردم در این شهر آرام و زیبا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**افزایش 9 درصدی امانت کتاب در مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان غربی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: اعضای مراکز کانون این استان تا پایان آبان ماه سال جاری 184هزار و 195 جلد کتاب به امانت گرفته اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش 9 درصدی را نشان می دهد.

**افزایش 2 برابری کشف مواد مخدر در ماکو
فرمانده انتظامی ماکو گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری 51 کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که با افزایش 2 برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است.

**دستگیری 7 سارق حرفه ای در ارومیه
رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: هفت سارق حرفه ای به جرم سرقت از اماکن عمومی و خصوصی در شهرستان ارومیه دستگیر و به 13 فقره سرقت اعتراف کردند.

**اجرای طرح ایستگاه تاکسی دربستی در ارومیه
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت: طرح ایستگاه تاکسی دربستی در 30 نقطه از سطح این شهر اجرا شده است و رانندگان تاکسی دربستی در این اماکن مستقر شده اند.

**هزینه 75 میلیارد ریالی وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت پلدشت
مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدشت گفت: بیش از 75 میلیارد ریال برای توسعه و بهبود زیرساخت های شبکه بهداشتی و درمانی این شهرستان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده است.

**معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی: دست استکبار و صهیونیسم از پشت پرده حرکت های اخیر دیده می شود
معاون امور ایرانیان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان در شبکه های اجتماعی هنجارشکنی در ایران را تبلیغ می کنند، گفت: دست های پلید استکبار جهانی و صهیونیسم از پشت پرده حرکت های اخیر دیده می شود.

**جریمه 460 میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان غربی
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: متهمان پرونده های قاچاق کالا و ارز در این استان علاوه بر رد مال به پرداخت 460 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

**پربودن 31 درصد ظرفیت پشت سدهای آذربایجان غربی/ کاهش 11 درصدی نسبت به سال گذشته
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به پربودن 31 درصد ظرفیت سدهای این استان گفت: در حال حاضر 711 میلیون مترمکعب آب در مخازن پشت سدهای استان موجود بوده که این میزان نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است.

**70 درصد زندانیان آذربایجان غربی بیسواد یا با تحصیلات ابتدایی
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: 70 درصد زندانیان در شهرستان های مختلف استان بیسواد یا با تحصیلات ابتدایی هستند که این امر نشان دهنده نقش بیسوادی در گرایش افراد به جرم و بزه است.

**10 تا 20 درصد به تعداد دهیاری های کشور افزوده می شود
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه حدود 33 هزار و 700 دهیاری در ایران وجود دارد، گفت: سال آینده 10 تا 20 درصد به تعداد دهیاری های کنونی کشور افزوده می شود.

**افزایش 56 درصدی صادارت از گمرک بازرگان
مدیرکل گمرک بازرگان گفت: 103 هزارتن کالا به ارزش 58 میلیون دلار در 9 ماه گذشته سال جاری از این گمرک به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ ارزش 56 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
3214/3072
**خبرنگار: شاهین سپهراد **انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت

 رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی یکشنبه شب در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت