Web Analytics Made Easy - Statcounter

با مشارکت 6 شرکت فعال در حوزه نانو اولین شعبه عرضه‌کننده منسوجات نانویی تایید شده با ویژگی‌هایی چون ضد بو، ضد عرق و همچنین منسوجاتی برای محافظت از جنین و مادر در برابر امواج مضر در تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، برند معتبر منسوجات نانویی کشور با نام "هاینو" با همت تولیدکنندگان داخلی اولین دفتر فروش محصولات خود را بازگشایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاینو کنسرسیومی از 6 شرکت فعال در حوزه منسوجات نانو است که در تیرماه سال ٩٥ در ستاد فناوری نانو به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و با گذشت یک سال سبد متنوعی از محصولات را در دسترس عموم مردم قرار داده است.

علیرضا باغبانباشی از محققان این کنسرسیوم گفت: با هدف توسعه بازار منسوجات نانو و آگاه‌سازی مشتریان با ایجاد برندی در حوزه نانو اقدام به ارائه سبد منسوجات ایرانی با ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون ضد عرق، ضد بو، ضد باکتری، ضد لک و ضد آب کردیم.

باغبانباشی با بیان اینکه این محصولات در دسته‌بندی منسوجات خانگی نظیر حوله، ملحفه، لباس زنانه، لباس کودک، جوراب و با ترکیبات مختلفی مانند نخ، نایلون و الیاف طبیعی موسوم به بامبو بهبود یافته با فناوری نانو است، اظهار کرد: الیاف طبیعی بامبو به‌ طور ویژه در برخی محصولات گران‌قیمت خارجی موجب نرمی فوق‌العاده، جذب بالا و زیبایی آنها است که با بهبود آنها محصولات هاینو نیز با این مواد تولید شد. ویژگی آنتی‌باکتریال پوشاک در کنار جذب بالای آب، راحتی برای بدن به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به دسته جدیدی از محصولات با اهداف پزشکی نظیر مراقبت از جنین و مادر از امواج مضر و جوراب‌های دیابتیک برای بیماران دیابتی یادآور شد: این محصولات تولید شرکت‌های نانویی دیگری خارج از کنسرسیوم هستند که از طرف هاینو و ستاد فناوری نانو مورد تائید قرار گرفته‌اند و به مرور در حال تکمیل سبد کالایی خود از تمامی منسوجات باکیفیت و ویژگی‌های خاص هستیم.

این محقق با اشاره به عدم آگاهی مردم در خرید محصولات نانویی اصل و دارای تأییدیه گفت: خرید آگاهانه در کنار محصولات با کیفیت موجب رشد تولید داخلی و انگیزه به تولیدکنندگان خواهد شد. این مهم با اتحاد تولیدکنندگان و ایجاد برند معتبر میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در کنار بازگشایی شعب در تمام کشور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آنلاین هم حضور فعالی داشته باشیم تا مصرف‌کنندگان راحت‌تر بتوانند محصولات نانویی اصل و دارای تأییدیه بین‌المللی را تهیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»