Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما نادیده گرفتن مشکلات معیشتی مردم که اصلی‌ترین محور اولیه اعتراضات اخیر است ازجمله مواردی بود که در میان این حواشی کم‌رنگ‌تر شد؛ موضوعی که حتی تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب نیز به آن اعتراض کردند و ضمن محکوم کردن اغتشاش‌های صورت‌گرفته به‌خصوص اتفاقات دانشگاه تهران خواستار رسیدگی به اصل مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف در بیانیه‌ای نوشتند: «طبیعتا مراد ما از این اعتراضات، آن‌دسته از اغتشاشاتی نیست که به خواسته‌ زیاده‌خواهان سیاسی- اقتصادی داخلی یا آن دسته از خارج‌نشینانی که خواهان براندازی نظام هستند، صورت گرفته است و هرگونه اعتراض که سبب بر هم زدن آرامش و امنیت سایرین شود، محکوم است.»

در بخش دیگری از این بیانیه خطاب به رئیس‌جمهور آمده است: «لازم است به رئیس‌جمهور محترم آقای روحانی یادآور شویم که در شرایط فعلی بهترین راه‌حل گفت‌وگوی رودررو با مردم است. مبادا ایشان وعده‌های خود در رابطه با حقوق شهروندی و آزادی مردم در اظهارنظر را فراموش کنند.»

این تشکل دانشجویی همچنین در پایان آورده است: «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ضمن آگاهی نسبت به مشکلات مردم شریف ایران، همه اقشار را دعوت به آرامش می‌نماید تا از سوءاستفاده احتمالی گروه‌های سودجو از مطالبات برحق مردم جلوگیری شود.»

انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه امیرکبیر نیز در موضع خود که توسط دبیر این تشکل در رسانه‌ها منتشر شده، آورده است: «اول شعارهای مردم معیشتی بوده است و مشکلات اقتصادی خود را بیان می‌کردند اما کم‌کم موضوعات دیگری هم مطرح شد که نقاط نهادمند نظام را هم نشانه گرفت.»

در ادامه این موضع نیز آمده است: «برای جلوگیری از ایجاد چنین فضایی باید شرایط را برای فعالان سیاسی و اجتماعی و ایجاد گفتمان باز کرد، نتیجه نبودن جامعه مدنی و حضور فعال تشکل‌ها همین فضایی می‌شود که می‌بینیم که کار را به اینجا می‌رساند که در این تجمعات گاهی شعارهایی هم سر داده می‌شود که از عقلانیت به‌دور است.»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز یکی از تشکل‌هایی بود که نسبت به ناکامی‌های اخیر واکنش نشان داد. محمد رهبری، دبیر این تشکل با اشاره به تجمعات دو روز اخیر در این دانشگاه گفت: «لازم است همه ارکان دولت و حکومت به مطالبات مردم در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی توجه کنند و اگر نهادها یا گروه‌هایی از بیت‌المال بودجه یا پولی دریافت می‌کنند که به‌نفع کشور نیست یا بهبودی برای اوضاع مملکت ندارد، اولا بررسی شود که این بودجه درست خرج می‌شود یا نه و در عین حال ردیف‌بوجه‌ای که در اختیار آنان قرار می‌گیرد نیز با حساب‌کشی پرداخت شود.»

عسکری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» ضمن محکوم کردن سیاسی‌شدن تجمعات مردمی گفت: «اینکه مردم در شرایط معیشتی سختی هستند، حق با آنهاست و باید مسئولان چاره‌ای بیندیشند؛ اما نباید عده‌ای از این داستان خوراکی برای ضدانقلاب درست کنند.»

او ادامه داد: «من کم و بیش در جریان این تجمعات در شهرهای مختلف هستم اما قاعدتا درخواست‌های معیشتی مردم به‌حق است ولی اینکه شعار‌های ساختارشکنانه در رابطه با اصل نظام و انقلاب اسلامی بدهند، خطرناک است و دوستانی که تجمعات را مدیریت می‌کنند باید حواس‌شان به این مساله باشد.»

منبع: فرهیختگان

اغتشاش ناآرامی آمریکا منافقین تکفیری ها فتنه تشکل های دانشجویی جنبش دانشجویی بسییج انجمن اسلامی جامعه اسلامی تحکیم وحدت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی