Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- محمد کیانوش‌راد ، درباره اعتراضات اخیر صورت گرفته طی روزهای گذشته در تهران و دیگر شهرهای کشور گفت: صدا و سیما به عنوان یکی از تاثیرگذار‌ترین رسانه‌ها متاسفانه نتوانسته است رسالتی که در جهت گسترش صلح، دوستی و عدم خشونت باید داشته باشد را به انجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه صدا و سیما در عملکرد سیاسی و جناجی خود بعضا به جای همگرایی و وحدت به توزیع نفرت و کینه در میان گروه‌های اجتماعی مبادرت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه می‌تواند نه فقط در مواقعی خاص و صرفا در هنگام بروز برخی از بحران‌ها بلکه به عنوان رویکردی همیشگی در جهت محبت و دوستی و از بین برنده کینه و نفرت اقدام کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: کینه‌پراکنی صدا و سیما تمامی ندارد. به عنوان مثال کینه‌پراکنی و دروغ‌پردازی علیه آیت‌الله هاشمی و اصلاح‌طلبان تمامی ندارد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان را به بهانه ٩ دی مورد هجمه و تهمت قراردادن چه سودی برای منافع کشور دارد؟ بجای وحدت، صدا و سیما نفرت منتشر می‌کند؟ آیا واقعا این رفتار‌ها عادی است؟ کینه‌ورزی صدا و سیما علیه مرحوم آیت‌الله هاشمی و سید محمد خاتمی چه زمانی تمام می‌شود؟ هنر صدا و سیما باید صرفا از بین بردن سرمایه‌های انسانی و افراد مورد اعتماد مردم باشد؟ صدا و سیما ملی باید در خدمت منافع ملی ایران باشد.

کیانوش‌راد تاکید کرد: صدا وسیما  همین ۹ دی را  می‌تواند با رویکردی سنجیده و مبتنی بر منافع ملی تبدیل به نوعی هم‌گرایی میان همه جناح‌های سیاسی کند اما  با کوبیدن بر طبل جدایی و اختلاف باعث یک جانبه‌نگری تحلیلی در مسائل می‌شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما باید رسالت تحلیلی و تبینی خود را در حوادث گوناگون با دعوت از کار‌شناسان موافق و مخالف انجام دهد، عنوان کرد: اتخاذ سیاست‌های صرفا تبلیغی و یک سونگرانه خود باعث دامن زدن بیشتر به نارضایتی‌های موجود در جامعه ایران خواهد شد.

نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید بپذیریم که نهادهای حاکمیتی ضمن حفظ اختلافات میان خود نمی‌بایستی رویه وحدت‌گرایانه را از دست بدهند، متاسفانه ما شاهد هستیم نهادهایی که از سوی مردم و بر اساس رأی صندوق‌ها روی کار می‌آیند، توسط برخی دستگاه‌ها نه به صورت انتقادی بلکه به صورت تخریبی مورد تهاجم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه نهادهای جمهوری اسلامی بیش از مردم به تخریب یکدیگر  می‌پردازند، گفت: رویه تخریبی در میان نهادهای حاکمیت جمهوری اسلامی می‌بایست  مسیر درست و کار‌شناسی خود را قرار بگیرد، نه به صورت تهاجمی و با بکارگیری ادبیات تند و خشونت کلامی که نتایج آشکار آن را به صورت غیر مستقیم در سطوح اجتماعی مشاهده می‌کنیم .

کیانوش‌راد در پاسخ به این سوال که ابتدا این اعتراضات در یک شهر به صورت سازمان‌یافته علیه دولت صورت گرفت اما بعد دامنه آن گسترده‌تر شد، عنوان کرد: تقلیل مسئله به مخالفت با دولت و یا مسائل اقتصادی اشتباه و بیان‌کننده همه حقیقت نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: جناح‌های مخالف دولت مترصد فرصتی بودند تا جریان اعتراضی مردم را صرفا به عملکرد دولت ارجاع دهند، اما باید دانست ضمن وجود انتقادات به دولت که بار‌ها توسط فعالان سیاسی بیان شده و من آن را ناشی از بخش اطلاع‌رسانی دولت و عدم هماهنگی آنان در جهت‌گیری‌های اقتصادی می‌دانم، اما با همه این مسائل جنس اعتراضات را نمی‌باسیتی صرفا به دولت دانست.

وی افزود: مجموعه‌ای از مشکلات بر سر مردم کوچه و بازار تلنبار شده و متاسفانه فاصله بین مسئولان و مردم روز به روز در حال بیشتر شدن است. مردم احساس می‌کنند مسئولین در قوای مختلف تافته جدا بافته‌ای از آن‌ها هستند.

کیانوش‌راد با بیان اینکه جنس نارضایتی از جنس تحقیرشدگی در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، گفت: مسئولان نظام باید با تشخیص درست و به موقع مشکلات و برخورد صادقانه و صمیمانه و اصلاح جهت‌گیری‌ها در راستای حل معضلات مردم فضا را برای آرامش مجدد کشور فراهم سازند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این نگرانی‌های وجود دارد که سرنوشت بازداشتی این تجمعات و اعتراضات به بازداشتی‌های کهریزک دچار نشود دولت باید در قبال این نگرانی چه کاری انجام دهد، عنوان کرد: همه مسئولان از صدر تا ذیل باید سه امر اساسی را به عنوان نسخه شفابخش جامعه ایران و راه‌حل پیشگرانه برای آینده تحولات اجتماعی بپذیرند.

وی ادامه داد: گام اول پذیرش و تلاش در جهت تقویت جامعه مدنی، نهاد‌های مدنی و احزاب سیاسی در جهت پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت به عنوان سخنگویان و تجمیع‌کنندگان خواسته‌ها و مطالبات مردم است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه گام دوم پذیرش صندوق رای درتمامی سطوح است، گفت: این فرآیندها مربوط به انتخابات برای اعمال نظرات مردم در تغییر مسئولان و اصلاح رویکرد‌ها و رویه‌های اجرایی حکومت است.

وی ادامه داد: گام سوم به رسمیت شناختن تمامی ارکان نسبت به نتیجه آرای درآمده از صندوق‌ها و تائید و حمایت از اجرای برنامه‌های مسئولان منتخب مردم است.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: درصورت تحقق جدی سه گام پیش گفته، می‌توان امیدوار بود که مردم برای اعمال نظرات، خواسته‌ها و یا حتی بیان مخالفت‌ها و اعتراض‌های خود به جای انجام فعالیت‌های اعتراضی در خیابان از کانال‌های نهادهای مدنی، احزاب و مسئولان منتخب خویش خواسته‌هایی را دنبال کنند.

وی تکید کرد: دنبال کردن خواسته‌های خود از کانال نهادهای مدنی در کشورهایی که از ثبات اجتماعی برخوردار هستند معمول و مورد توافق نخبگان است.

کیانوش‌راد با اشاره انتقادهای برخی به اظهارات اخیر امام جمعه مشهد گفت: اینکه یک امام جمعه در استانی به صراحت علیه دولت به اتخاذ مواضع‌ اعتراضی بپردازد آن هم درحالی که امام جمعه‌ها بخشی از ارکان نظام شناخته می‌شوند، درست نیست.

وی تاکید کرد: هنگامی که دولت در اجرای برنامه‌های اقتصادی خویش با نهادهای موازی و مزاحم رو به رو گردند بدیهی است نه مردم می‌توانند نسبت به انتخاب‌های خود و اثرگذاری آنان مطمئن شوند و نه مسئولان اجرایی حاضر خواهند بود، برنامه‌های خود را دنبال کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: تقویت روح هم‌گرایی و انسجام، مهم‌ترین مولفه توسعه کشور است و همگان باید در جهت انسجام ملی گام بردارند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت

به‌طوری‌که مقامات تل‌آویو و سران ارتش اسرائیل نتوانستند مأموریت خود را برای اشغال شهر رفح آغاز کنند. اما در روزهای اخیر بخشی از بدنه ارتش رژیم صهیونیستی بازسازی شده و حملات نسبتاً شدیدی به کرانه باختری در حال وقوع است. رژیم صهیونیستی پس از عملیات وعده صادق، جایگاه خود را در عرصه نظامی در منطقه و حتی جهان از دست داده و قادر به تغییر قواعد درگیری در جنگ نیست. از این رو با جمع‌آوری نیروهای خود در سرزمین‌های اشغالی، تمام توان خود را برای تصرف شهر رفح و حمله به غزه به کار گرفته تا بتواند با یک پیروزی زودگذر در کشتن مردم غزه، چهره خود را به‌عنوان یک ارتش قدرتمند در منطقه بازسازی کند.

در ۲۰۰روز از عملیات طوفان‌الاقصی، بیشترین فشارهای رژیم صهیونیستی بر مردم غزه و رفح بوده و مردم در کرانه غربی کمترین آسیب و نقش را داشته‌اند. در این مدت بیش از ۳۴هزار نفر از مردم در غزه به شهادت رسیده‌اند؛ جنبش حماس و جهاد اسلامی سعی دارند از ظرفیت‌های جوانان انقلابی کرانه باختری به نفع مردم غزه استفاده کنند تا فشارها در این منطقه کاهش یابد. با توجه به اینکه کرانه باختری دارای جمعیت بالا و امکانات زیادی است، رژیم صهیونیستی سعی می‌کند مردم این منطقه را نسبت به مسائل مردم غزه و رفح بی‌اعتنا نگه دارد و اجازه هیچ‌گونه تحرکی را به جوانان مبارز در کرانه باختری ندهد. متأسفانه علاوه بر فشار اسرائیل به کرانه باختری، کشورهای عرب پیرامونی سرزمین‌های اشغالی و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در کرانه باختری جلوگیری می‌کنند. 

حال سؤال مهم اینجاست، آیا اعلام موجودیت یگان ویژه استشهادی در کرانه باختری می‌تواند صحنه نبرد میدانی را تغییر دهد؟

از سال ۲۰۲۳ میلادی روند درگیری‌ها در کرانه باختری شدت یافته، به‌طوری‌که این منطقه در حال حاضر به‌عنوان «فعال‌ترین» و «مهم‌ترین» جبهه علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. منشأ هر عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی که توسط مبارزان جوان صورت می‌گیرد بیشتر در شهرهای جنین و نابلس است. برای نخستین بار رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۳ جولای ۲۰۱۴ (۱ مرداد ۱۳۹۳) مسئله تبدیل کرانه باختری به مرکز مقاومت در فلسطین اشغالی و «تسلیح و تجهیز» آن را مطرح فرمودند و این یکی از اهداف مهم و راهبردی محور مقاومت و جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین است.

اما تشدید و شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در کرانه باختری می‌تواند سه پیامد قابل توجه‌ برای آینده رژیم صهیونیستی داشته باشد.

نخست: هرگونه تحولات نظامی توسط هسته‌های مقاومت در این منطقه می‌تواند برای رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک 
«تهدید موجودیتی» محسوب شود، به‌طوری‌که شاکله امنیتی اسرائیل را فرو بریزد. امروز بزرگ‌ترین صحنه برای قدرت‌نمایی و نمایش بازدارندگی و انسجام گروه‌های مقاومت در اراضی اشغالی کرانه باختری است.

دوم: بر اثر تشدید روند عملیات گروه‌های مقاومت در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی عملاً در وضعیت «انفعال» و «استیصال» قرار خواهد گرفت و ابتکار عمل و کنشگری در عرصه میدانی در غزه و حتی رفح را از دست خواهد داد.

سوم: وحدت میدانی میان نیروهای جهاد و حماس در عین حال که روند پیشبرد راهبردهای مقاومت در کرانه باختری را تسریع و تسهیل می‌کند، می‌تواند سبب تحکیم و تثبیت ایده «وحدت میدان» میان گروه‌های مقاومت فلسطین و حتی محور مقاومت در منطقه ‌شود.

دیگر خبرها

  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان