Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@14:17:59 GMT

ایرانی ها ۲.۵ برابر میانگین جهانی شکر می‌خورند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۸۹۶۸۲

به گزارش مهر، دکتر زهرا عبدالهی در همایش شیرینی در زندگی سالم، اظهارداشت: قطعاً شیرینی در فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد و در همه مناسبت ها از آن استفاده می شود. در حال حاضر با مشکلاتی از قبیل بیماری های غیرواگیر ناشی از تغذیه مناسب روبرو هستیم.

وی افزود: ۶۰ درصد مردم کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند حتی در کودکان زیر ۵ سال نیز چاقی شیوع زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضافه وزن و چاقی زمینه ساز بروز بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، فشار خون و انواع سرطان ها است. مهمترین علت ابتلاء به این بیماری ها نیز الگوی تغذیه ای مردم است.

مدیر کل دفتر سلامت بهبود تغذیه وزارت بهداشت، اظهار داشت: اگر از بعضی مواد تغذیه ای مانند قند، چربی و نمک زیاد استفاده شود باعث بروز بیماری هایی در فرد می شود. برای پیشگیری از شیوع این بیماری ها با کمک صنف های مربوطه، سعی در کاهش میزان مصرف قند، شکر، چربی و نمک داریم.

وی ادامه داد: هم اکنون سرانه مصرف شکر در در کشور ۶۶ گرم در روز است. در حالی که طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی این میزان باید ۲۵ گرم در روز باشد.

عبدالهی تصریح کرد: غذای سالم از نظر ما علاوه بر اینکه مسائل بهداشتی در آن باید رعایت شود می بایست تا جایی که امکان دارد و تا جایی که به کیفیت آن لطمه نزند بتوانیم میزان قند و شکر آن را کمتر کنیم. متاسفانه ذائقه مردم به خوراکی های شیرین عادت کرده است و ما در صددیم که این ذائقه را آرام آرام تغییر دهیم و تا جایی که امکان دارد روغن و شکر کمتری در این نوع خوراکی ها استفاده شود.

مدیر کل دفتر سلامت بهبود تغذیه وزارت بهداشت یادآور شد: هنگامی که قند و شکر زیاد مصرف شود خطر سرطان پانکراس و سرطان سینه در زنان نیز افزایش می یابد. برای اینکه بتوانیم این پیامدها را کاهش دهیم چاره ای نداریم جز اینکه تا جایی که امان دارد از روغن های سالم تر و شکر های کمتری استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جای شیرهای کم کالری در قنادی های ما خالی است و ما از صنف شیرقنادی ها درخواست می کنم که به کمک هم در جهت سلامت مردم و پیشگیری از انواع بیماری ها گام برداریم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۸۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد

ایتنا - موسسه پژوهشی «پوتسدام» در گزارش تازه خود می‌گوید تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰ میلادی میانگین درآمد مردم در سراسر جهان را حدود یک پنجم کاهش خواهد داد.
این یافته‌ها هشدار می‌دهد تغییرات آب و هوایی در بسیاری از نقاط جهان دگرگونی شدیدی ایجاد می‌کند و ۳۸ هزار میلیارد دلار در سال هزینه به‌بار می‌آورد.

ماکسیمیلیان کوتز، یکی از پژوهشگران این گزارش، به صدای آمریکا گفت که گزینه‌های بسیار محدودی در سطح جهانی برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی وجود دارد.

او اظهار داشت که یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد «طی ۲۵ تا ۳۰ سال آینده، پیامدهای اقتصادی، صرف‌نظر از میزان انتشار بالا یا پایین گازهای گلخانه‌ای، ثابت می‌ماند.»

کوتز تاکید کرد تغییرات آب و هوایی، به‌ویژه در دمای بالاتر، بر بهره‌وری کارگران تاثیر می‌گذارد.

در این پژوهش، داده‌های اقلیمی و اقتصادی ۴۰ سال گذشته از بیش از ۱۶۰۰ منطقه در سراسر جهان بررسی و از نتایج آن برای ارزیابی پیامد‌های آینده استفاده شده است.

گزارش پوتسدام از نتایج این بررسی نشان می‌دهد کشورهایی که کمترین مسئولیت را در انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی دارند، احتمالا بیشترین آسیب را خواهند دید.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، دسامبر گذشته با ارائه طرحی جدید، شرکت‌های نفت و گاز را برای نخستین بار ملزم به پرداخت جریمه برای انتشار گاز متان کرد.

کنفرانس اقلیمی اخیر سازمان ملل متحد در دبی نیز ۵۰ شرکت بزرگ نفتی در سراسر جهان را متعهد کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی انتشار گاز متان را نزدیک به صفر برسانند.

دیگر خبرها

  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی