Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@01:29:58 GMT

استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در حل مشکلات کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۰۴۲۸

استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در حل مشکلات کشور

عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌ دانشگاهیان در حل مشکلات کشور باید به عنوان یک اصل پذیرفته و دنبال شود و در نگاهی کلی نقش دانشگاه در کشور بسیار سازنده و حیاتی است.

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، دکتر علی ناصری در جمع پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز خطاب به پژوهشگران گفت: «با توجه به مشکلاتی که امروزه در کشور با آن‌ها روبه‌رو هستیم، مطمئناً دانشگاه‌ها در صف اول حل این مشکلات قرار دارند و مسئولان و دستگاه‌هایی اجرایی باید از ظرفیت و پتانسیل دانشگاهیان و بویژه اعضای هیأت علمی کمال استفاده را در حل مشکلات کشور ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ناصری افزود: «دانشگاه در پیشرفت‌ و اقتدار هر کشوری به عنوان عنصری کلیدی به حساب می‌آید و بی شک راه حل همه مشکلات کشور در داخل کشور است و این اتفاق باید از دانشگاه‌ها شروع شده و برای چالش‌های اصلی باید در دانشگاه‌ها چاره‌اندیشی شود و نقشه مسیر توسعه و پیشرفت باید بدست دانشگاهیان طراحی و عملی شود.»

وی با انتقاد از مسئولانی که خود را کامل و عالم می‌دانند و ارزشی برای دیدگاه‌های علمی و نظرات استادان، دانشگاه‌ها، صاحب‌نظران و کارشناسان رشته‌های مختلف قائل نیستند، تأکید کرد: «خود دانشگاه‌ها باید در این زمینه پیش‌قدم شوند و به سراغ دستگاه‌های گوناگون و بخش‌های مختلف رفته و در جهت حل مشکلات مختلف کشور قدم بردارند.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: « ایده راه‌اندازی مراکز نوآوری، توسعه و گسترش مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد شهرک‌های علمی تحقیقاتی در کلان‌شهرها با نظارت همه جانبه دانشگاهیان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و ابراز امیدواری کرد ارتباط متقابل بین شورای اسلامی شهر شیراز و دانشگاه آزاد اسلامی این شهر گسترش یابد و با نقشی که دانشگاهیان دارند، شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه در تمامی حوزه‌ها باشیم.»

معاون پژوهش و فناوری واحد شیراز در ابتدای مراسم گزارش کاملی از عملکرد این حوزه به سمع حاضران رساند و از برنامه‌های آتی حوزه پژوهش و فناوری در جهت توسعه و گسترش دانشگاه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد در این مسیر همه استادان و پژوهشگران، تمام توان علمی خود را بکار گیرند تا روز به روز شاهد رشد و بالندگی دانشگاه در همه حوزه‌ها باشیم.

دکتر محمد مهدی جباری با اشاره به سیاست‌های پیش‌رو در دستیابی به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین بیان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در نظر دارد مرکز رشد و فناوری واحد را توسعه دهد و شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شیراز را راه‌اندازی کند و بدین منظور پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشگاه با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انجام است.»

به گزارش آنا، تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه و نفرات برتر دانشجویی در مسابقات هفته پژوهش پایان بخش این مراسم بود که با استقبال حاضران در جلسه همراه بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد