Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در بازدید از روند پیشرفت پروژه‌ گاز رسانی به روستای تاریخی نگل از توابع سنندج گفت: گازرسانی به روستاهای استان کردستان با سختی و مشقت فراوانی روبرو بوده و برای اتمام یک پروژه گازرسانی نیاز به صرف وقت و زمان زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر رعایت استانداردها در اجرای پروژه ها تاکید کرده و افزود: اجرای پروژه ها بایستی مطابق برنامه زمان بندی تعریف شده پیشرفت داشته و رعایت استانداردها، دستوالعمل ها، قوانین و مقرارت HSE  نیز ضروری است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه برای نیل به توسعه پایدار همواره حفظ سلامتی پرسنل و محیط زیست در اجرای پروژه ها بایستی در صدر اولویت ها قرار گرفته است، اظهارداشت: سه مقوله بهداشت، ایمنی و محیط زیست اثرات هم افزایی بریکدیگر داشته و اثر همزمان آنها در بهره وری کار به مراتب بیشتر و گسترده تر می شود.

وی افزود: ریسک های ایمنی و صلاحیت پرسنل باید به طور مرتب ارزشیابی شود و به دنبال آن برنامه های آموزشی مناسب تنظیم و اجراء و هر نوع حادثه، شبه حادثه یا شرایط نا ایمن بایستی به طور مکتوب گزارش شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و برای پیشگیری از وقوع مجدد آنها، عملکرد مناسب صورت پذیرد و تجارب به دست آمده از این آنالیز به طور سیستماتیک به اطلاع تمامی واحدهای عملیاتی رسانده شود.

فعله گری افزود: یک سیستم مدیریت HSE  زمانی می تواند به طور موثر به اهداف خود برسد که سبب حلوگیری از بروز حوادث، کاهش خسارت مالی و صدمات جانی، حفظ منابع و محیط زیست و افزایش بازده کاری گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه به روند پیشرفت پروژه گاز رسانی به روستای نگل  اشاره کرده و افزود : اجرای این پروژه از ۲ فاز جداگانه تشکیل شده است که فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم آن شامل ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر شبکه فلزی با قطر ۱۰ اینچ و ۸ کیلومتر شبکه توزیع است که با اتمام این پروژه ۷۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

فعله گری ادامه داد: به علت مسیر سخت و دشوار این پروژه که گاهی عوامل اجرایی مجبور به عبور از پیچ و خم های شیب دار، دره ها و کوه ها هستند، عملیات جابه جای لوله های فلزی که به شکل شاخه ای است  ازاین مسیر با دشواری ها فراوانی انجام می شود  .

لازم به ذکر است، روستای تاریخی نگل در ۶۵ کیلومتری شهرستان سنندج و در مسیر جاده سنندج به مریوان قرار گرفته و به دلیل وجود قرآن تاریخی نگل یکی از قطب های گردشگری استان کردستان بوده و هر ساله پذیرای تعدادی زیادی از هموطنان گرامی از اقصی نقاط کشور و بازدیدهای کننده های خارجی است.

انتهای پیام/م

پیشرفت پروژه‌ گاز رسانی به روستای تاریخی نگل درسنندج

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی