Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان از کشف ۳۰ قطعه پرنده در حال انقراض از قاچاقچیان حیات وحش در استان خبر داد و گفت: این پرنده از گونه هوبره است. ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ استانها هرمزگان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجید وفادار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پرندگان که از گونه‌های در حال انقراض و تحت حمایت بین‌المللی است که با کمک ماموران دریابانی شهرستان جاسک کشف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: به دلیل وجود تهدیدهای جدی در زمینه انقراض این پرنده، شکار غیرقانونی هر قطعه از این پرنده حمایت شده بین‌المللی 200 میلیون ریال جریمه نقدی به دنبال دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: براساس قوانین موجود شکار و زنده‌گیری این پرنده ممنوع است و در صورت مشاهده مطابق قانون با متخلف برخورد می‌شود.

وفادار خاطرنشان کرد: هوبره مشتریان زیادی در میان شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس دارد و اکثر شکارچیان، این پرندگان را برای عرب‌ها شکار کرده و به آنان می‌فروشند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود با همراهی دوستداران محیط زیست حفاظت و صیانت از نسل این پرندگان شرایط مساعدتری برای آنان فراهم شود.

به گزارش تسنیم برخی شیوخ متمول در کشورهای عربی با پرداخت مبالغ هنگف اقدام به خرید پرندگان شکاری و هوبره از قاچاقچیان برای استفاده از آنها برای قوش بازی و تفریح و سرگرمی خود می‌کنند.

هوبره پرنده بزرگی از تیره درناسانان است که زیستگاه آن از شبه‌جزیره سینا گرفته تا قزاقستان و مغولستان ادامه دارد.

هوبره پرنده‌ای نیمه‌مهاجر است که در مناطق سردسیر شمالی‌تر زندگی می‌کند و در فصل زمستان به نقاط گرم شبه‌جزیره عربستان و جنوب ایران و جنوب عراق و بلوچستان و جنوب غرب هند می‌آیند.

انتهای پیام/

R7720/P1357/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه بهار فصل تخم گذاری پرستو‌های دریای است، گفت: پرستو‌های دریایی تیره در غرب تالاب انزلی ۱۰۰ لانه ساختند.
تورج صادقی با اشاره به ورود هزار پرستوی دریایی تیره به غرب تالاب انزلی افزود: این پرستو‌ها با آشیانه سازی در چندین کلونی بزرگ لانه گزینی خود را آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه این گونه از پرنده‌ها کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زاد آوری دارند اضافه کرد: عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل بستر مناسبی برای لانه گزینی این پرستو‌ها است.
صادقی گفت: کارشناسان محیط زیست همزمان با زاد آوری این پرنده ها، کار حلقه گذاری جوجه‌های این پرستو‌ها را آغاز می‌کنند. 
پرستو دریایی تیره با (نام علمی: Chlidonias hybridus) گونه‌ای پرستوی دریایی از تیرهٔ کاکائیان است. این پرستوی دریایی پرنده‌ای پرجنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.
این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریا‌ها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد. 
گیلان دارای بیش از ۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی است و این پهنه‌ها زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه پرنده به خصوص پرندگان مهاجر است.

دیگر خبرها

  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی