Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین نقدینگی مشکل اساسی طرحهای نیمه تمام است و با صبر و مدیریت باید برنامه ها را اجرا کرد و نظارت بیشتر بر بخش معدن را خواستار شد.

به گزارش ایرنا مهدی کرباسیان روز سه شنبه در جمع مدیران این سازمان افزود: پیشرفت طرحهای فولادی به میزان 35 تا 40 درصد رسیده و باید کامل شوند، در عین حال در بخش فولاد مجوز ایجاد ظرفیت 120 میلیون تن صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، طرحهای فولادی در نقاطی مجوز احداث گرفته اند که دارای مشکلات زیرساختی (آب، برق، گاز و ...) است .

**فراخوانی برای فعالیت اکتشافی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، کرباسیان خاطرنشان کرد: آنچه در بخش اکتشاف باید در دستور کار قرار گیرد، این است که بخش غیر دولتی و خصوصی ترغیب شوند تا برای بخش اکتشاف بودجه اختصاص دهند.
به گفته رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو تاکنون 4 هزار کیلومتر مربع از برنامه 250 هزار کیلومتر مربعی برای حضور بخش خصوصی و غیر دولتی در زمینه اکتشاف با انتشار آگهی فراخوان شده است.

** حمایت از معادن کوچک و متوسط
کرباسیان اضافه کرد: همواره طرح های بزرگ و واحدهای تابعه ایمیدرو باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا با کمک بخش خصوصی و تشکل ها، معادن کوچک و متوسط مورد حمایت قرار گیرند.
وی گفت: تمرکز بر سیاست تجمیع و حرکت در چارچوب ایجاد کنسرسیوم واحدهای کوچک، می تواند کارایی آنها را افزایش بخشد.

** ترغیب پیمانکاران به استفاده از مشاوران خارجی
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که باید انجام شود، ترغیب پیمانکاران و مشاوران به استفاده از مشاوران معتبر خارجی است.
به گفته وی، سازمان ایمیدرو مجریان طرح ها و مشاوران را مکلف ساخته تا با مشاوران معتبر خارجی شریک شوند که این موضوع موجب افزایش دانش آنها می شود و سطح دقت و نظم کار هم ارتقا پیدا می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین نشست نیم روزی سالیانه مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) بدون حضور خبرنگاران رسانه های همگانی امروز در محل این سازمان برگزار شد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام*1559 *
خبرنگار: حسین عضدی فسا ** ناشر: فرهاد راستی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: ۶۹ پروانه فعالیت و بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده است که از این تعداد فقط ۲۵ معدن، معادل ۴۰ درصد فعال و بقیه راکد هستند.
مسعود اکبری باقرآباد گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابورگفت: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی