Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب وکمیجان در مجلس گفت: بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی اراک درصورت بروز حوادثی همچون زلزله باخطر جدی مواجه هستند و باید برای ساماندهی این مهم چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز دوشنبه در جلسه پیگیری بهسازی و نوسازی سکونتگاه های غیر رسمی شهر اراک اظهار داشت: در مجموع در چند محله از شهر اراک بیش از ٤٥٠ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این بافت هفت درصد از مساحت شهر اراک و ١٢ درصد از جمعیت این شهر را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حجم گسترده ای از جمعیت اراک که در این بافت ها زندگی می کنند نیاز است که هرچه سریع‌تر دستگاه های مربوط در سطح استان مرکزی به منظور ساماندهی و نوسازی این سکونت گاه ها اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه تسهیلاتی برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده و در این راستا تکالیفی برای دولت تعیین شده که در صورت عملیاتی شدن بخش از مشکلات مربوط به این سگونت گاه ها را رفع می کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به مراجعات گسترده و درخواست های مردمی از سوی ساکنان سکونت گاه های حاشیه ای شهر اراک ازجمله کوی امام علی(ع)، کوی امام سجاد(ع)، کوی ولیعصر(عج) و سایر محله هایی که شامل بافت فرسوده می شوند، اخیرا جلسه ای برای بررسی وضعیت این محدوده ها تشکیل و تصمیم گیری های لازم در این زمینه انجام شده است.

کریمی ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم با همت مسئولان شاهد عملیات جدی تر و آغازی گسترده تر از گذشته در راستای نوسازی و ساماندهی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی در اراک باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باتوجه به مخاطرات جدی که بافت های فرسوده در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و عوامل طبیعی مانند زلزله با آن روبرو هستند، تسریع این اقدامات در شهر اراک ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور