Web Analytics Made Easy - Statcounter


وزیر اقتصاد و دارایی از توافق با روس ها برای گشایش خط اعتباری بدون محدودیت از طرف سه بانک روسی خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، مسعود کرباسیان در نشست شورای گفتگوی دولت در بخش خصوصی گفت: خوشبختانه با روس ها به توافق رسیدیم تا خط اعتباری توسط سه بانک روسی برای ایران گشایش یابد.

وی با بیان اینکه این خط اعتباری بدون محدودیت خواهد بود، افزود: سازمان سرمایه گذاری خارجی آمادگی همکاری با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین با روس ها توافق کردیم تا یک خط تهاتری در اختیار ایران قرار دهد؛ ضمن اینکه ما منابعی در روسیه داریم که می توانیم برخی خریدها را از محل این منابع انجام دهیم.

کرباسیان همچنین درباره صادرات از ایران به کشورهای سی آی اس (آسیای مرکزی) گفت: در این خصوص قرار است نیمه دوم فروردین ۹۷ سفرای ایران به کشورهای سی آی اس و همچنین پس از آن سفرهای این کشورها به ایران سفر کنند تا در جلسات مشترک در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: همچنین یک گروه کارشناسی از ایران به کشورهای آسیای میانه اعزام می شوند تا پیشنهادات مد نظر را برای صادرات به این کشورها ارائه دهند.

وزیر اقتصاد همچنین از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان در روزهای ۱۵ و ۱۶ ژانویه در ایران خبر داد و گفت: این اجلاس با حضور بازرگانان و صنعتگران با همکاری اتاق بازرگانی ایران و حضور اتاق های بازرگانی گیلان و اردبیل در شهرستان رشت برگزار می‌شود.

true برچسب ها : جمهوری آذربایجان روسیه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسعود کرباسیان وزارت امور اقتصادی و دارایی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران

به گزارش صدای ایران از ایسنا، اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آنها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

دیگر خبرها

  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران