Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که طرح جدید شهرداری برای طرح ترافیک سال ۹۷ فقط و فقط برای کسب درآمد است و نه‌تنها مشکلات شهروندان و شهر تهران را حل نمی‌کند بلکه ممکن است باعث تشدید مشکلات نیز بشود.
بالاخره پس از دو هفته جزئیات طرح جدید ترافیک سال ۹۷ تهران اعلام شد تا هجمه و انتقادات علیه این طرح به اوج خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق طرح اعلامی از سوی شهرداری تهران، روزانه 118 هزار نفر از شهروندان با ثبت‌نام می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند و بر اساس نوع ماشین، ساعت ورود و خروج، نوع منطقه، وضعیت آلودگی هوا و ... مبلغی را بابت خرید مجوز برای ورود به محدوده‌ طرح بپردازند.
یکی از برنامه‌های تیم جدید شورا و شهرداری تهران پس از ورود به بهشت، برنامه‌ریزی و ایجاد یک راه‌کار مناسب برای کاهش ترافیک و کاهش آلودگی بود. در شهر تهران در برخی از مناطق پرتردد، سال‌هاست که شهرداری تهران طرح‌های را برای کاهش رفت‌وآمد و آلودگی در مناطق شلوغ و پرتردد اعمال کرده است که ورود به این مناطق نیازمند خرید طرح است و در غیر این صورت ورود کنندگان غیرمجاز به طرح، باید مبلغی را به‌عنوان جریمه پرداخت کنند. هرساله شهرداری تهران به 100 هزار نفر که عمدتاً از اقشار خاص مانند خبرنگاران هستند، کارت و یا مجوز ورود به طرح ترافیک برای یک سال را می‌دهد.
اکنون اما شورای شهر جدید تهران سعی دارد تا با ارائه طرحی، ترافیک و آلودگی هوای تهران را ساماندهی کند؛ اما طرح کنونی شورای شهر به نظر می‌رسد نه‌تنها هیچ کمکی به کاهش مشکلات تهران نمی‌کند، بلکه به طرز عجیبی هم بر مشکلات تهران می‌افزاید.
بر اساس طرح پیشنهادی شورا، قرار بر این شده است که دیگر هیچ مجوز یک‌ساله‌ای به شهروندان داده نشود و به‌گونه‌ای یک عدالت همه‌جانبه برای شهروندان تهرانی برقرار شود. پور سید آقایی معاون شهردار تهران در بخشی از سخنانش می‌گوید: «در دوره گذشته یک وزارتخانه ۱۰۰ سهمیه داشت و وزارتخانه دیگر با همان مختصات از ۸۰۰ سهمیه طرح ترافیک برخوردار بود که خود حاکی از وجود برخی مناسبات میان شهرداری و وزارتخانه‌های خاص است که از کیفیت آن مطلع نیستم و برای خودم هم به‌عنوان معاون شهردار جای سؤال است.»
در طرح جدید شورا که هنوز در دست بررسی قرارداد، 118 هزار نفر از شهروندان تهرانی می‌توانند با ثبت‌نام و خرید طرح ترافیک، وارد محدوده‌ طرح شوند، یعنی 18 هزار نفر بیش از گذشته. براین اساس شهروندانی که خواهان حضور در محدوده طرح با وسیله نقلیه خود هستند، باید مطابق با نوع وسیله نقلیه، میزان آلودگی هوای آن روز، میزان حضور در محدوده، نوع محدوده، ساعت حضور و ... مبلغی را همان روز یا بعد از تردد در منطقه بپردازند.
حضور ساماندهی نشده وسایل نقلیه در محدوده طرح، نبود هیچ طرحی برای چگونگی تردد موتورسیکلت‌ها، عدم انطباق طرح با الگوهای ترافیکی و شهری دنیا، افزایش آلودگی و ترافیک و ... تنها بخش کوچکی از طرح جدید ترافیکی تصمیم سازان شهری است که به نظر می‌رسد این طرح فقط و فقط برای درآمدزایی صورت گرفته است؛ زیرا با توجه به وضعیت شهرداری تهران، به نظر می‌رسد که این نهاد غیردولتی به دلیل بدهی‌های کلان و سوء مدیریت در دوران مدیریتی شهردار سابق تا سال‌ها با مشکلات مالی مواجه است؛ اما نکته جالب و موردتوجه دیگر این است که مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران روز گذشته طی تذکر کتبی، به انتشار اعلام جزئیات این طرح از سوی شهرداری تهران که پیش از بررسی و تصویب در شورای شهر انجام‌شده است، انتقاد کرد.
غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به طرح اخیر شورای شهر برای وضعیت طرح ترافیک تهران، گفت: اگر نگاه صرفاً کسب درآمد باشد، یقیناً این طرح نمی‌تواند مشکل‌گشای مشکلات تهران شود. مشکل‌گشایی از ترافیک تهران باید متمرکز بر توسعه حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه مترو، باشد. ما تلاش داریم تا شبکه جامع متروی تهران هرچه زودتر و سریع‌تر تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسد.
حیدری با اشاره به لزوم نوسازی وسایل حمل‌ونقل تهران، تصریح کرد: تاکسی‌ها و اتوبوس‌های که فرسوده هستند در شهر تهران تردد دارند و به دلیل استاندار نبودن‌ بنزین‌هایشان آلودگی زیادی را در سطح شهر ایجاد می‌کنند. نوع سوخت هم موضوع مهم دیگری برای حل بحران آلودگی تهران است، اگر برای چند دقیقه در خیابان‌های تهران تردد کنید حس خواهید کرد که هوای تهران کاملاً بوی بنزین می‌دهد. بنزین‌های که ما برای خودروهای خود استفاده می‌کنیم کاملاً آلوده و غیراستاندارد است. شعارها و مصاحبه‌های فراوانی در این خصوص ارائه شد اما متأسفانه ما در عمل هیچ‌چیزی ندیدیم.
عضو مجمع نمایندگان تهران بابیان اینکه به نظر می‌رسد هدف اصلی از چنین طرحی، ایجاد درآمد است، خاطرنشان کرد: معتقدم طرح اخیر شهرداری برای طرح ترافیک، برای ایجاد درآمدزایی است، درآمدی که ده‌ها برابر آن را باید خسارت بدهند؛ زیرا زمانی که هوا آلوده است، بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند، بسیاری از مراکز اداری، مدارس و غیره تعطیل خواهند شد. همه این‌ها خساراتی است که هزینه‌های زیادی را هم در برمی‌گیرد.
حیدری ادامه داد: اگر مسئولان شهری تصمیم دارند تا مشکلات آلودگی و ترافیکی تهران را حل کنند، باید بدانند که فقط با یک طرح نمی‌توان این مسائل را حل کنند، زیرا تمامی سازوکارها مانند توسعه و نوسازی حمل‌ونقل، توزیع بنزین استاندارد، افزایش خودروهای هیبریدی و ... باید در کنار همدیگر قرار بگیرند تا بتوان کمی از آلودگی و شلوغی تهران کاست.
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر وسایل حمل‌ونقل عمومی توسعه و نوسازی شوند، فرهنگ مردم نیز به سمت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی تغییر خواهد کرد. وسایل حمل‌ونقل عمومی تهران وضعیت مناسبی ندارد. در برخی از ساعت‌های روز اگر بخواهید سوار اتوبوس‌های «بی آر تی» شوید باید به بدترین شکل ممکن سوار اتوبوس شوید. لباس‌ها و کفشتان هرلحظه ممکن است پاره شود. این‌ها مشکلاتی است که شهروندان با آن سروکار دارند و به همین علت سعی دارند تا با هر قیمتی که شده از خودروهای شخصی خود استفاده کنند. با نگاهی به طرح جدید ترافیکی تهران می‌گویم که با آن مخالف هستم زیرا با این طرح عملاً هیچ‌چیزی عاید شهروندان تهرانی نمی‌شود و شاید هم باعث تشدید مشکلات پایتخت هم بشود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین در سال‌های اخیر عملیات بهسازی و ساماندهی کمربندی نسیم شمال این شهر را در ۲ فاز به انجام رسانده بود و فاز سوم این طرح نیز با تخصیص اعتبارات لازم مورد بهسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بهسازی کمربندی نسیم شمال، ۴۰ درصد ترافیک را در تقاطع‌های جنوب و جنوب غربی شهر قزوین را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و هم اکنون عرض مسیر از ۱۰ متر به ۱۴ متر افزایش یافته و تعداد خطوط و وضعیت آن هم مناسب سازی شده است.

به گفته عرشیان، امیدواریم با احداث کمربندی‌های دفاع مقدس و بهسازی نسیم شمال، ۲ کمربندی شرقی و غربی به هم متصل شوند تا شرایط متفاوت تری را بتوانیم در حوزه ترافیک شهر قزوین ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه این مسیر اتصال دهنده مسیر‌های درون شهری و برون شهری است، بهره برداری از آن می‌تواند شرایط را علاوه بر کنترل ترافیک درون شهری، برای ساکنان برخی مناطق از جمله کوثر و مینودر و همچنین جاده تاکستان و رشت بهبود ببخشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: شهرداری در خصوص اجرای طرح بهسازی کمربندی نسیم شمال نگاه ویژه‌ای نیز به مناطق جنوبی شهر قزوین نیز داشته چرا که بسیاری از شهروندان از اجرای بیشتر طرح‌های عمرانی در نقاط شمالی شهر گله‌مند بودند که انجام این طرح توانست تا حدود بسیار زیادی رضایت شهروندان جنوب شهر را نیز به همراه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها