Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:03:39 GMT

کشف 28500 لیتر فرآورده نفتی قاچاق در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۰۴۱۲۶

کشف 28500 لیتر فرآورده نفتی قاچاق در زنجان

زنجان – ایرنا - مسئول بازرسی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان اعلام کرد: 28 هزار و 500 لیتر فرآورده نفتی خارج از شبکه توزیع از یک دستگاه نفتکش غیر شرکتی در زنجان کشف و ضبط شد.

مهدی مظفر قراملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تلاش و همکاری عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان یک دستگاه نفتکش غیر شرکتی که با بارنامه بین راهی حلال صنعتی از آذربایجان شرقی به مقصد اشتهارد در حال تردد بود، در محل عوارضی اتوبان زنجان - تبریز متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، پس از انجام آزمایش های لازم توسط کنترل کیفیت شرکت پخش فرآورده های نفتی، محموله این نفتکش از نوع نفت سفید تشخیص داده شد.
مسئول بازرسی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: پس از تمکین راننده نفتکش به نتایج آزمایش ها و اخذ دستور قضائی فرآورده مکشوفه به میزان 28 هزار و 500 لیتر در انبار نفت منطقه تخلیه و راننده نفتکش به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
مظفر با میزان فرآورده های نفتی کشف شده در سه ماهه سوم سالجاری اشاره کرد و یادآورد: در این مدت 125 هزار و 600 لیتر از این فرآورده های قاچاق به منظور مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی کشف شده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز یک دستگاه وانت نفتکش با یکهزار و 800 لیتر نفت سفید کشف و بر اساس دستور قضایی تعزیرات به چرخه رسمی توزیع کشور بازگردانده شد.
به گزارش ایرنا، برای نخستین بار در کشور همه نفتکش های این استان، مجهز به سیستم GPS شدند تا مبدا حرکت و مقصد نهایی تردد این خودروها به صورت آنلاین کنترل شود.
به دلیل یارانه ای بودن فرآورده های نفتی و احتمال وجود هر نوع تخلف، نفتکش ها به صورت آنلاین کنترل می شوند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران انتظامی قصرشیرین در گشت‌زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از چند دستگاه کامیون توقیفی و محل‌های دپو، ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

 حاجیان ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۱۹ میلیارد و ۵۴ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا پرونده‌هایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی اسال شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: ماموران انتظامی در سال جاری با همه توان به مقابله با قاچاق سوخت خواهند پرداخت و فضا بیشتر از گذشته برای قاچاقچیان سوخت ناامن می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان