Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مهر نوشت: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از تغییر زمان تجمع محکومیت فتنه گران در شهر تهران به تاریخ دیگری خبر داد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی از تغییر زمان تجمع محکومیت فتنه گران در شهر تهران خبر داد و افزود: بنا بر این است که جهت محکومیت تحرکات ضد انقلاب طی روزهای آینده حماسه باشکوهی خلق شود و از سوی دیگر جمع زیادی از مومنین و شهروندان انقلابی تهران خواستار تعیین روز دیگری غیر از جمعه برای حضور حداکثری گروه ها، تشکل ها و آحاد مردم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: به این دلایل و نیز انتخاب مکان مناسبی برای برگزاری تظاهرات محکومیت فتنه گران، لذا تظاهرات شهر تهران بعد از نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

محمودی گفت: البته تظاهرات شهرستان های استان تهران در روز جمعه و بعد از اقامه نماز جمعه طبق اعلام قبلی برگزار می شود و تغییر زمان تظاهرات، تنها مختص شهر تهران است.

بر شاخه نشسته و بن می برند

 همچنین ایسنا نوشت: فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران درباره بستر بروز  اعتراضات اخیر مردمی اظهار کرد: انباشت مشکلات اقتصادی، معیشتی و رفاهی که ریشه در سالیان گذشته دارد و همچنین عدم توجه به برخی نیازهای مشروع مدنی، اجتماعی و رفتارهای ناشایست و برخوردهای غیرکارشناسانه و بعضا دخالت‌های غیر متخصصین در این امور، روح و روان جامعه را خسته کرده است.

 وی افزود: متاسفانه در این میان، برخی جریانات نیز به‌جای کمک به جامعه و دولت، با اینکه انتخابات و رقابت های انتخاباتی ماه هاست که به پایان رسیده، با نقدهای غیر منصفانه، نیش دار و هدفدار - مانند فردی که بر شاخه نشسته و شاخه را از بُن می برد- هم‌صدا و هم آوا با معاندین در القای روح یاس و ناامیدی و افسردگی به جامعه، مردم و به ویژه جوانان همراهی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از طرفی دیگر نیز برخی از مسئولین در پاسخ گویی به موقع به سوالات و خواست های به حق مردم کوتاهی و غفلت نمودند که مجموع این شرایط، انتقاداتی را به همراه داشت.

ذوالقدر تاکید کرد: به استناد قانون اساسی و اصل ٢٧ آن، مردم اجازه بیان آزاد انتقادات که مخل نظم و امنیت عمومی نباشد را دارند و هیچ محدودیتی برای نقد خیرخواهانه و منصفانه وجود ندارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس درباره تاثیر فقدان احزاب و تشکل‌های صنفی و کارگری در این حوادث، تصریح کرد: در کشور ما به دلیل نبود احزاب و تشکل های سازمان یافته و رسمی، رقابت های سیاسی بین افراد و نه احزاب که دارای برنامه های مشخص باشند شکل گرفته و لذا در عرصه رقابت فردی بعضا وعده هایی مطرح می‌شود که تا مسیر تحقق فاصله زیادی دارند.

ذوالقدر همچنین درباره راهکار برون رفت از این شرایط و جلب اعتماد مردم به نظام گفت: مقامات و مسئولین کشور أعم از لشکری و کشوری باید با فراهم کردن لوازم و امکانات لازم و به رسمیت شناختن مطالبات به حق مردم و آزادی های مشروع فردی و اجتماعی، با سیاست مدارا و سعه صدر، مطالبات و خواست های به حق مردم را مورد توجه قرار دهند و اجازه هدر رفتن سرمایه های کشور را ندهند.

اعتراضات منحرف و از دست سیاسیون خارج شد

نامه نیوز نیز نوشت: حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: نا آرامی های روزهای اخیر بحث جناحی نیست اگرچه آن اعتراض ها در ابتدا سیاسی بود اما در ادامه به مسیر ساختارشکنی منحرف و از دست سیاسیون هم خارج شد .

وی تصریح کرد: بحث اصلی اینجاست که می بایست حساب مردمی را که مشکل و انتقاد دارند را از حساب دشمنان این نظام و افراد ضدانقلاب جدا کنیم. بایستی تجمعات صنفی به این مسیر کشیده نشود. آقای رئیس جمهور هم طی روزهای گذشته در سخنان خود به این موضوع اشاره کردند. انتظار ماهم از خود دولت است؛ دولت بایستی بستری را فراهم نمیاید این تجمعات صنفی در مسیر قانونی خود قرار بگیرد و حرف شان شنیده بشود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه افزود:  تشکل های مدنی بسیاری در کشور داریم از شوراهای اسلامی شهر و روستا گرفته تا تشکل های مردم نهاد و سمن ها؛ همه اینها جاهایی است که اعتراضات می تواند مسیر قانونی را طی کند.

فولادگر تأکید کرد: دولت هم که می گوید باید شرایط را برای شنیدن حرف مردم محیا کنیم. خود دولت هم بستری را ایجاد کند برای شنیدن صحبت های مردم و عزمی جدی برای حل مشکلات داشته باشد.

فولادگر در خصوص ارزیابی خود از نقش صدا و سیما را در غیاب شبکه های اجتماعی که در شرایط فعلی مسدود هستند، اظهار داشت: صدا و سیما بایستی بتواند یک نقش خوبی ایفاد کند؛ بلاخره رسانه ملی است. بایستی به گونه ای رفتار کند که هم مردم احساس کنند مسائل به درستی بیان می شود و هم اینکه یک نهاد حاکمیتی است. در صدا و سیما نمی توان همه مسائل را عریان و شفاف بیان کرد ولی اینکه همه چیز را سانسور کنند هم نمی شود. بایستی مشکلات بیان شود.

27216 

کلید واژه‌ها : تجمعات اعتراضی - راهپیمایی ها و تجمعات - نماز جمعه - اغتشاش - ناآرامی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا

گسترش اعتراضات دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه در کشورهای مختلف بویژه آمریکا، هراس وزرای اسرائیلی را برانگیخته است و خواستار اقدام فوری برای مهار آن هستند.

به گزارش مشرق، «وجدان جهانی.. شعله های یک قیام جهانی» را برانگیخت». این بخشی از تحلیل روزنامه ترکیه‌ای «دوگرو هابر» از تظاهرات‌های دانشجویی در سراسر دنیا بویژه آمریکا علیه نسل‌کشی در غزه است.

این روزنامه در ادامه با تاکید بر اینکه بیداری مردمی نظام تحت هدایت آمریکا و اسرائیل را سرنگون می‌کند، نوشت که خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان با حمایت مقامات، «چهره واقعی کشورهای غربی» و حامیان آنها را آشکار کرد. به راستی «آزادی بیان و دموکراسی که تقدیس می‌شد کجا رفته است؟».

روزنامه ینی شفق ترکیه نیز در یادداشتی با تیتر «از خودتان خجالت خواهید کشید»، به گسترش نفرت در جهان نسبت به صهیونیسم و فروپاشی جایگاه و اعتبار «اسرائیل» پرداخت و نوشت که این امر پس از آن اتفاق افتاد که نوار غزه چهره واقعی قاتلان جنایتکار بین‌المللی را نشان داد.

در چنین فضای رسانه‌ای، رسانه‌های اسرائیلی نیز این روزها به صورت گسترده در حال پوشش «ناامیدی» وزرای اسرائیلی از وضعیت دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در پی تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به نسل‌کشی در غزه در دانشگاه‌های آمریکایی و بین‌المللی هستند.

این رسانه‌ها امروز گزارش دادند که در نشست روز گذشته کابینه، وزرا ضمن ابراز ناامیدی از دیپلماسی عمومی اسرائیل در قبال اعتراضات گسترده دانشجویی در سراسر جهان بویژه آمریکا علیه تل‌آویو، راهکارهایی نظیر انتشار ویدئوهایی از عملیات هفتم اکتبر حماس را پیشنهاد دادند. ویدئوهایی که در صحت بسیاری از آنها در همان‌ روزهای نخست جنگ تردید به وجود آمده بود.

وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل در نشست روز گذشته اذعان کرد که « افکار عمومی آمریکا یک تهدید وجودی برای اسرائیل است».

این ابراز هراس و نگرانی در وزرای اسرائیلی پس از گسترش تظاهرات‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه با هدف پایان دادن به این جنگ و توقفر کمک‌های مالی و نظامی به اسرائیل به وجود آمده است. تظاهرات‌هایی که در بیش از ۷۹ دانشگاه و کالج آمریکایی برپا شد و به دیگر کشورهای غربی و عربی از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، لبنان و ...نیز رسید.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، به نظر می‌رسد که غزه در زیر سوال بردن روایت اسرائیل از جنگ، موفق بوده است و این همان چیزی است که اسرائیلی‌ها را دیوانه می‌کند و آنها را به سوی متوسل شدن به جعل حقایق، پخش ادعاها و تحریف تمامی صداهایی که جنایات آنها را محکوم می‌کنند، تحت عنوان «یهودی‌ستیزی» سوق می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • پایه‌های رژیم صهیونیستی در حال سست شدن است/روشنفکران دنیا تحمل جنایات اسرائیل را ندارند
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!