Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برخی کانال های تلگرامی ترویج خشونت در کشور دارند، گفت: اجازه فعالیت به این کانال ها را نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تلگرام و شبکه های اجتماعی گفت: آن چیزی که مشخص است با توجه به اینکه با استفاده از ظرفیت های خوبی که در کشور برای توسعه کسب و کار و اشتغال ایجاد شده مورد سوءاستفاده برخی قرار گرفت و  اثرات آن در چند روز گذشته در کشور قابل مشاهده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آسیب های زیادی به این بهانه به آرامش و زندگی مردم زده اند، این چالش وجود داشت که بین چیزی که در حال وقوع در کشور است و چیزی کهمورد استفاده مردم بود در صورت مسدود شدن موجب نارضایتی مردم شده و اگر امنیت اجتماعی کشور زیر سوال می رفت.

وزیر ارتباطات ادامه داد: هم دسترسی آزاد در منشور حقوق شهروندی و هم امنیت حق مردم است که دولت و شورای امنیت کشور کارگزار این مسئله هستند و ریاست آن با آقای رحمانی فضلی است.

آذری جهرمی گفت: خیلی از کانال های تلگرامی هستند که اقدامات تروریستی را ترویج کرده و مردم را در آن به فساد تشویق می کنند.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: کانال های متعدد تلگرامی وجود دارند که به ترویج خشونت و رفتارهای تروریستی اقدام می کنند، آمارها و مستندات وجود دارد که اگر تاکنون آماری ارائه نداده ایم به دلیل عدم ترویج خشونت بوده است. کانال هایی که مردم را به آتش زدن خانه مسئولان، مساجد، تکایا و مراکز نظامی تشویق می کنند.

وی تصریح کرد: این گونه موارد در هیچ کشوری اجازه فعالیت نخواهند داشت.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در مرحله اول توقف شبکه های اجتماعی درباره فعالیت این شبکه ها در شورای عالی امنیت ملی در شرایطی که نظرات متعددی در این باره وجود داشت، تصمیم گیری شد که نتیجه آن توقف برخی از این شبکه ها بود که این تصمیم طی چند روز گذشته در کشور اجرایی شد.

وزیر ارتباطات افزود: با توجه به بازگشت آرامش به کشور از شب گذشته در اکثر نقاط کشور آرامش برقرار است. جا دارد از همه دستگاه ها و نهادهای امنیتی از این بابت تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: گام بعدی بازگشایی این شبکه هاست. چند روز گذشته پیگیری هایی در این زمینه از شورای امنیت کشور انجام دادیم که در مناطقی که آرامش حاکم است این شبکه ها بازگشایی شوند.

آذری جهرمی یادآور شد: با مدیر تلگرام نیز مکاتبه کردیم که ادامه فعالیت تلگرام در ایران منوط به حذف موارد تروریستی است.

وی اظهار داشت: بیشترین کاربران و حجم استفاده از تلگرام در ایران است، طبیعتاً اگر احترام متقابل نباشد شرایط دشوار خواهد شد.

وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد: مدیر تلگرام به مقررات موجود و درخواست مردم برای حذف موارد تروریستی احترام بگذارد.

آذری جهرمی گفت: کشور در موارد سیاسی و انتقادی باز عملکرد کرده است، همه ارکان نظام ظرفیت انتقادی این شبکه ها را پذیرفته اند، سخت ترین انتقادات در فضای مجازی علیه دولت صورت می گیرد اما دولت آن را قبول کرده است.

وی ادامه داد: فازی که شبکه های اجتماعی در این شرایط کشور به آن ورود کرده اند و نوع برخورد آنها در این فضا به خصوص از جانب تلگرام، فاز ترویج خشونت و رفتارهای تروریستی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ارتباطات مخابراتی در سطح استان با وجود بارندگی شدید در حالت پایدار قرار دارد.

رحیم فلاح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وجود شرایط جوی ناپایدار و بارندگی‌های شدید و احتمال وقوع سیلاب، تدابیر لازم برای رفع سریع اختلالات و برقراری پایداری ارتباطات توسط کارکنان مخابرات منطقه خوزستان انجام شده است.

وی افزود: تیم‌های فنی، عملیاتی و پشتیبانی مخابرات منطقه خوزستان برای هرگونه اختلالات احتمالی ناشی از وجود بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب احتمالی، به همراه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز در حالت آماده‌باش کامل بودند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته توسط تیم‌های فنی، عملیاتی و پشتیبانی، شبکه‌های ارتباطی سیار، ثابت و دیتا پایدار بوده و در حال حاضر تمام ارتباطات مخابراتی نرمال و به حالت عادی برقرار است.

فلاح‌زاده تصریح کرد: در طول مدت بارندگی، اختلالات به صورت عمده در شبکه‌های ارتباطی وجود نداشته است و اختلال و قطعی در بعضی سایت‌های شبکه همراه اول که به دلیل قطعی شبکه برق ناشی از طوفان و بارندگی سنگین به وجود آمده بود، با پیگیری‌های مستمر، رفع و نرمال شد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، در همان ابتدای شرایط جوی و قطع شبکه برق، هاب سایت‌ها با موتور برق وارد شده و در حال حاضر وضعیت شبکه ارتباطی نرمال و پایدار است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده و رصد و پایش لحظه‌ای شبکه‌های ارتباطی، با تلاش‌های شبانه‌روزی و هدایت تیم‌های آماده‌باش فنی، عملیاتی و پشتیبانی مخابرات منطقه خوزستان، با وجود شرایط جوی و بارش‌های سنگین طی چند روز گذشته، در حال حاضر شبکه‌های ارتباطی سیار، ثابت و دیتا نرمال و ارتباطات مخابراتی در وضعیت پایدار است.

کد خبر 750677

دیگر خبرها

  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد