Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا شهریار رستمی در نشست صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان آبادان که روز چهارشنبه در سالن جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد اظهار کرد:صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در آبادان شامل سهام داران 2 بخش نخیلات و آبزی پروری است که موضوع تخصصی را پیش روی جهاد آبادان و کشاورزی منطقه گذاشته است.
وی افزود:خرید خرما از سوی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری اثر روانی بر تولید کنندگان گذاشته است و لازم است که صندوق حمایت از بخش کشاورزی در تخصیص منابع اعتباری بیشتر اهتمام ورزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات، شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت:باید دستور العمل قانون صادرات را در دستور کار صندوق قرار داد و به سمت اجرای حلقه ‌های زنجیره تولید پیش برویم تا این زنجیره در زیربخش‌ های مختلف کشاورزی به مرحله اجرا در آید.
وی تصریح کرد:براساس بند ب ماده 33 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، صندوق ‌ها باید تا 20 درصد از سرمایه خود را برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی اختصاص دهند.
ناجی شهیب زاده، مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز در این نشست گفت:صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان آبادان 2 سال پیش با هفت میلیارد ریال سرمایه تشکیل شد و در حال حاضر 30 میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی افزود: این صندوق در حال حاضر 314 عضو از بهره برداران بخش کشاورزی و آبزی پروری شهرستان را تحت حمایت خود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:صندوق آبادان 2 سال است که وارد خرید خرما شده و تاثیر فراوانی در بازار خرما با توجه به کوتاه شدن دست واسطه ها داشته است و با پیگیری که با شرکت های بسته بندی صادراتی خرما شد، سال آینده خرید خرما توسط صندوق بیشتر خواهد بود.
شهیب زاده تصریح کرد:همچنین ورود صندوق به موضوع طرح 550 هزار هکتاری رهبری در آبادان با توجه به اینکه در فاز اول هشت هزار و 900 هکتار وارد فاز شد این حرکت به نفع کشاورزان منطقه و صندوق آبادان خواهد بود.
شهیب زاده گفت:تفاهمی بین صندوق توسعه کشاورزی شهرستان آبادان و منطقه آزاد اروند در حال انعقاد است که بخشی از سرمایه صندوق را سازمان بپذیرد تا از آن طریق بتوانیم سرمایه این صندوق را افزایش دهیم.
7104/7165
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد**انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و نوسازی حدود ۶۵ هزار هکتار باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زهرا جلیلی‌مقدم، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: اصلاح و نوسازی باغات در راستای ارتقای بهره‌وری به منظور افزایش کمی و کیفی تولید در سطح کشور صورت می‌گیرد.
وی ساماندهی تولید نهال به عنوان اصلی‌ترین نهاده زیربخش باغبانی، احداث خزانه پاجوش در استان‌های خرماخیز، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها و حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود، احداث باغ مادری کیوی، مرکبات و خرما، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها، حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود و شناسنامه‌دار کردن باغات را از مهمترین اقدامات این دفتر عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در مورد شناسنامه‌دار کردن باغات اظهار داشت: در سال گذشته باغات کیوی در سطح هزار و ۸۵۰ هکتار، مرکبات ۱۵ هزار و ۶۵۰ هکتار، انار ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، خرما ۴ هزار و ۷۰۵ هکتار و انجیر ۵ هزار و ۱۵۰ هکتار شناسنامه‌دار شدند.

او افزود: احداث باغات الگویی، مدرن و مکانیزه برای محصولات کیوی، خرما، مرکبات و موز با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ است.

جلیلی‌مقدم با بیان این که موضوع کشاورزی قراردادی برای محصولات گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نیز پیگیری اجرایی شده است، ابراز داشت: کشاورزی قراردادی تاثیر بسزایی در مهار تورم دارد.

وی احداث باغ‌های متراکم آزمایشی موز در سیستان و بلوچستان با ارقام جدید و تجاری، احداث نخلستان‌های مدرن و مکانیزه ارقام تجاری در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، برنامه‌ریزی برای توسعه کشت محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده و همچنین اشتغالزایی در سواحل مکران و استان‌های مستعد کشت میوه‌های گرمسیری را از دیگر اقدامات این دفتر برشمرد.

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • اصلاح و نوسازی حدود ۶۵ هزار هکتار باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • طلب ۱۰۰ میلیارددلاری صندوق توسعه ملی از دولت‌ها
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان