Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا شهریار رستمی در نشست صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان آبادان که روز چهارشنبه در سالن جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد اظهار کرد:صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در آبادان شامل سهام داران 2 بخش نخیلات و آبزی پروری است که موضوع تخصصی را پیش روی جهاد آبادان و کشاورزی منطقه گذاشته است.
وی افزود:خرید خرما از سوی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری اثر روانی بر تولید کنندگان گذاشته است و لازم است که صندوق حمایت از بخش کشاورزی در تخصیص منابع اعتباری بیشتر اهتمام ورزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات، شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت:باید دستور العمل قانون صادرات را در دستور کار صندوق قرار داد و به سمت اجرای حلقه ‌های زنجیره تولید پیش برویم تا این زنجیره در زیربخش‌ های مختلف کشاورزی به مرحله اجرا در آید.
وی تصریح کرد:براساس بند ب ماده 33 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، صندوق ‌ها باید تا 20 درصد از سرمایه خود را برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی اختصاص دهند.
ناجی شهیب زاده، مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز در این نشست گفت:صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان آبادان 2 سال پیش با هفت میلیارد ریال سرمایه تشکیل شد و در حال حاضر 30 میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی افزود: این صندوق در حال حاضر 314 عضو از بهره برداران بخش کشاورزی و آبزی پروری شهرستان را تحت حمایت خود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:صندوق آبادان 2 سال است که وارد خرید خرما شده و تاثیر فراوانی در بازار خرما با توجه به کوتاه شدن دست واسطه ها داشته است و با پیگیری که با شرکت های بسته بندی صادراتی خرما شد، سال آینده خرید خرما توسط صندوق بیشتر خواهد بود.
شهیب زاده تصریح کرد:همچنین ورود صندوق به موضوع طرح 550 هزار هکتاری رهبری در آبادان با توجه به اینکه در فاز اول هشت هزار و 900 هکتار وارد فاز شد این حرکت به نفع کشاورزان منطقه و صندوق آبادان خواهد بود.
شهیب زاده گفت:تفاهمی بین صندوق توسعه کشاورزی شهرستان آبادان و منطقه آزاد اروند در حال انعقاد است که بخشی از سرمایه صندوق را سازمان بپذیرد تا از آن طریق بتوانیم سرمایه این صندوق را افزایش دهیم.
7104/7165
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد**انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری