Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به لزوم گذار از نگاه‌ سنتی به بسته‌بندی صنایع دستی اصفهان گفت: با تمام قدرت به دنبال توسعه کیفی خدمات‌رسانی خود در حوزه صنایع دستی هستیم. ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، جعفر صالحی در چهارمین نشست مشترک فعالان حوزه بسته‌بندی صنایع دستی اصفهان اظهار داشت: بدون شک هنرمندان صنایع دستی سفرای فرهنگی ایران بشمار می‌روند که در همین راستا پرداختن به مقوله بسته‌بندی در حوزه صنایع دستی از یک سو سبب توسعه کیفی گفتمان فرهنگی ایرانیان و این هنرمندان به عنوان سفرای فرهنگی ایران بوده و از سوی دیگر به توسعه روز افزون اقتصادی می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امروزه با گسترش روز افزون گردشگری باید تلاش کنیم تا نگاه سنتی به ارائه محصولات دستی را به تدریج به کناری نهاده و بتوانیم با در نظر گرفتن تنوع محصولات صنایع دستی به طراحی بسته‌بندی‌های جدید با رعایت ابعاد و استانداردهای محصولات صنایع دستی بپردازیم .

 سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به نقش بسته‌بندی در توسعه اقتصادی صنایع دستی افزود: یکی از اشکالات اساسی ما در حوزه عرضه صنایع دستی، عدم وجود بسته‌بندی مناسب برای عرضه صنایع دستی به گردشگران خارجی است و معتقدیم اگر قرار باشد تا در بازارهای جهانی حضور جدی داشته باشیم، باید نیازهای گردشگران و حتی گونه‌های سفرهای آنان شناسائی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: امروز اصفهان به یک مقصد جهانی برای ورود گردشگران خارجی تبدیل شده و هم اینک بیش از هر زمان دیگر نیازمند شناخت علائق و سلایق آنها در حوزه گردشگری فرهنگی هستیم.

فریدون الهیاری با اشاره به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری اصفهان بیان کرد: امروزه دستاوردهای فرهنگی نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا می‌کند، هنرهای سنتی و صنایع دستی نقش مهمی در اقناع گردشگران داخلی و خارجی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه با تمام قدرت به دنبال توسعه کیفی خدمات رسانی خود در حوزه صنایع دستی هستیم، گفت: با این وصف با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور، کانون جدید دانش‌بنیان در حوزه پژوهش‌های صنایع دستی در خانه تاریخی قزوینی‌ها شکل می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: بسیاری از گردشگران خارجی که به اصفهان سفر می‌کنند عمدتا به صورت گردشگر چمدانی هستند، لزوم طراحی بسته بندی مناسب، متناسب با ارزش این تولیدات هنری و همچنین به گونه‌ای که توسط گردشگران براحتی قابل حمل باشند و در عین حال، خود این بسته‌بندی‌ها گویای هنر اصفهان باشد، هم‌اکنون بیش از گذشته احساس می‌شود.

انتهای پیام/

R41346/P1357/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از مرمت و ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، مرتضی صفری با اعلام خبر آغاز مرمت مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه اظهار کرد: مرمت بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این اقدامات زیر نظر کارشناسان مرمت و معماری این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های گذشته نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام خمینی (ره) ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی دانست.

کد خبر 751583

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود