Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی بصیری امروز در میزگرد بررسی طرح آب‌رسانی بن- بروجن با بیان این نکته که خشکی تنها مشکل کشور ما نیست و بیشتر کشورهای جهان درگیر این مسأله هستند ، اظهار داشت : زاینده‌رود یک جریان پیوسته از سراب تا تالاب است و حل خشکی زاینده‌رود به مدیریت یکپارچه نیاز دارد،

وی افزود: وقتی رودخانه‌ای از حالت طبیعی خارج شود تبعات زیادی در پی دارد که یکی از آن‌ها خشکی است و در همین راستا و برای استفاده از آب از کلمه آبخیزداری سوءاستفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: در سدسازی آب در معرض تبخیر قرار می‌گیرد و باعث افزایش مصرف آب می‌شود در حالی که باید تبخیر آب را به سمت تعریق آب از گیاه تغییر دهیم تا بهره‌وری آب نیز افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در برخی طرح‌ها مانند طرح بن بروجن در ظاهر بحث آشامیدنی مطرح است اما در باطن طرح آب برای مصرف فولاد می‌خواهد استفاده شود و طوری عمل می‌کنیم که گویا آب فراوان است در حالی که این خلاف وعده عمل کردن باعث از دست دادن ثروت ملی و فقر مردم می‌شود.

بصیری در ادامه گفت: اصفهان در بین 12 رأی شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته زاینده‌رود تنها دو حق رأی دارد و در مورد حل مسائل تفکیک استانی به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی تأیید کرد: زمانی که آب پشت سد نیست باید همگی به میزان کم از آن برداشت کنند و اولویت اختصاص آب با کسی است که صاحب آب و حق‌آبه‌دار است نه کسی که تازه دو سال است آمده و از نظر قانونی مجوز اشتباه دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه بیان کرد: برای پایداری و مدیریت یکپارچه زاینده‌رود باید نگاه همه جانبه و دراز مدت به مسأله داشت و به مردم آموزش‌های مستمر داد تا با تکرار مشکلات در اذهان عمومی برای حل آن‌ها چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به لازم‌الاجرا بودن مدیریت مشارکتی و برنامه‌ریزی علمی و صحیح برای اصلاح امور خشکی زاینده‌رود تصریح کرد: طرح بن- بروجن غیرقانونی است و نباید اجرا شود بلکه منبع تأمین آب و موارد مصرف آن باید مشخص و قوانین مربوط به آن عادلانه اجرا شود.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان در مدیریت زاینده‌رود 2 رای از 12 رای را دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه راهیان نور در بازی دراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاحیه راهیان نور در ارتفاعات بازی دراز با سخنرانی سردار غلامحسین سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار می‌شود.

در این مراسم که از ساعت ۶ صبح از دامنه ارتفاعات بازی دراز آغاز می‌شود و تا ارتفاعات و یادمان شهدا در قله این ارتفاعات ادامه دارد حاج صادق آهنگران به مداحی خواهد پرداخت.

مراسم دیگری نیز با سخنرانی محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه بعد از نماز مغرب و عشا روز چهارشنبه در حرم احمد ابن اسحاق (ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر 6099035

دیگر خبرها

  • افتتاحیه راهیان نور در بازی دراز برگزار می‌شود
  • (ویدئو) میمون نگون‌بختی که در خشکی توسط کروکودیل شکار شد!
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟