Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول طرح کارگاه مهارت های کسب و کار بانوان مهدیشهری گفت: با توجه به سیاست های ابلاغ شده امام خامنه ای که چند بند آن بر کارآفرینی تاکید شده، یک دوره کارگاه آموزشی مهارت کسب و کار ویژه بانوان در مهدیشهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهره شجاعیان مسئول طرح کارگاه مهارت های کسب و کار بانوان مهدیشهری در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه قدم برداشتن هر چند کوچک در راستای فرامین امام خامنه ای بود که در سیاست های ابلاغ شده توسط ایشان در اقتصاد مقاومتی 3 الی 4 مورد از بندهای آن در خصوص کارآفرینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مردم و به ویژه بانوان باید مهارت های لازم را پیدا کنند تا بتوانند مشارکت اقتصادی فعالی در جامعه داشته باشند و در واقع بتوانند خودشان مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنند.

مسئول طرح کارگاه مهارت های کسب و کار بانوان مهدیشهری اولین راه برای کارآفرینی را آموزش دانست و افزود: با توجه به اینکه بانوان مهدیشهری زیاد خود را محدود به امر خانه داری نمی کنند و به خاطر فعال بودنشان معمولا  در کارهای دیگر نیز فعال هستند ، ما سعی کردیم در یکی از پایگاه های مقاومت بسیج، راه های مهارت کسب و کار و کارآفرینی را به بانوان آموزش دهیم.

شجاعیان اضافه کرد: بانوان مهدیشهری در گذشته بیشتر مشغول فعالیت قالیبافی بودند و هم اکنون نیز در فعالیت های بیرون از منزل حضور دارند ولی با توجه به اینکه که اکثر این بانوان هنری از خودشان دارند، سعی کردیم با این دوره آموزشی به آنها یاد دهیم که از هنر خودشان راهبردی استفاده نمایند.

وی ادامه داد: با راه های کسب و کاری که به بانوان آموزش دادیم، بر آن بودیم که  بانوان در منزل خودشان هم خانه داری و مادری خود را به نحو احسنت انجام دهند و هم  مشارکت اقتصادی و اجتماعی هم در جامعه داشته باشند.

مسئول طرح کارگاه مهارت های کسب و کار بانوان مهدیشهری گفت: در گام اول این امر دوره آموزشی 3 روزه را برگزار کردیم که حدود 40 نفر از بانوان مهدیشهری حضور یافتند و در این دوره راه های به دست آوردن سرمایه اولیه و ارگان هایی که می توانند با آنها ارتباط داشته باشند،را یاد دادیم.

شجاعیان بیان کرد: هدف اول ما در گام اول این بود که بانوان را جهت دهی کنیم  و این موضوع را تبیین نماییم که بانوان می توانند از هنر خودشان در منزل کسب و کار ایجاد کنند و بخشی از مشکلات اقتصادی که در این چند سال در کشور به وجود آمده را خودشان هنرمندانه حل کنند.

وی خاطر نشان کرد: جهت دهی ما این است که این افراد بعد از آموزش و ایجاد کسب و کار برای خودشان، رها نشوند و قدم های بعدی را نیز برمی داریم یعنی اگر ما از ارگان ها حمایت شویم از این افرادی که به عنوان کار آفرین مشغول می شوند نیز حمایت خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است

حسن ناهیدی عصر سه‌شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده و شورای اجتماعی خراسان شمالی که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، بر ضرورت ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه‌ها اجرایی شود.

حسن ناهیدی تصریح کرد: هر چقدر ریشه‌یابی و شناخت آسیب‌ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب‌ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه باشد.

ناهیدی با تاکید بر نقش آفرینی بانوان خراسان شمالی در تمام عرصه‌ها و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری و مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت‌های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 6093601

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان