Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا – آمار سازمان ملل نشان می دهد که 104 هزارنفر از مردم ویتنام از سال پایان جنگ آمریکا در ویتنام
(1957) تاکنون قربانی مهمات جنگی به جای مانده از این منازعه شده اند، روندی که همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا انفجاری جدید در روستایی از استان «باک نین» در شرق شهر «هانوی» پایتخت ویتنام، منجر به کشته شدن دو کودک و زخمی شدن حداقل 6 نفر و تخریب 6 خانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رسانه های ویتنامی انفجار سلاح های جنگی غیرقانونی باقی مانده از جنگ آمریکا در ویتنام در یک انبار نگهداری پسماند‌های فلزی موجب وارد شدن خسارات بسیار گسترده دراین منطقه شده است.
پلیس منطقه شمالی استان «باک نین» درگفت وگو با ویتنام اکسپرس از دستگیری مردی که مهمات جنگی را به طور غیرقانونی انبار و در بازار سیاه می فروخته ، خبر داد.
طبق اطلاعات پلیس ، «نگوین وان تین» 54 ساله، مرد صاحب این انبار است که به دلیل نگهداری غیرقانونی مهمات جنگی محاکمه خواهد شد.
بعد از بازجویی‌های پلیس، «تین» ادعا کرده است که 7 تن گلوله قدیمی 12.7 و 14.5 میلیمتری از دسامبر 2016 (1395) خریداری کرده بوده است تا آنها را بازیافت کند.
رئیس پلیس «باک نین» اظهار کرد: «ما همچنان در حال بررسی دلیل انفجار که چهارشنبه به وقوع پیوست و این که آیا همدستانی در این اقدام غیرقانونی وجود داشته است،‌ هستیم. در آخر تمامی تحقیقات به ارتش تسلیم می‌شود تا آن‌ها تصمیم گیری کنند.»
یک روستایی بومی که خانه‌اش در این انفجار آسیب دیده ادعا کرده است که تمامی ساکنین این روستا در انبارهای مشابه ، انبار منفجر شده کار می‌کنند و چنین حوادثی غیرقابل پیشگیری برای روستاییان است.
مرد بازداشت شده صاحب انبار از چهره‌های بنام این روستا بوده است که به گفته ساکنین روستا 10 سال پیش خانه خودش از انفجار آسیب دیده و حتی منجر به کشته شدن یک نفر از اعضای خانواده وی شده بود. از آن پس آن خانه به عنوان انبار استفاده شده است.
به گزارش رسانه های ویتنامی ، 6 دهه بعد از پایان جنگ ویتنام، مهمات جنگی این فاجعه تاریخی که هنوز منفجر نشده اند در سطح این کشور سبب انفجارهای مهیبی می‌شوند و جان مردم را می‌گیرند. بر اساس آمارهای رسمی سالانه بیش از یک هزار و 500 ویتنامی در این انفجارها کشته و بیش از دو هزا و 200 نفر زخمی می‌شوند.
آمار سازمان ملل نیز حاکی است 104 هزار ویتنامی بر اثر انفجار مین‌ها و مهمات دیگر آمریکایی ، از پایان جنگ ویتنام در سال 1975 تاکنون کشته شده اند.
طبق این گزارش بسیاری از مردم مناطق فقیرنشین ویتنام از روی حادثه و یا هنگامی که قصد استخراج مین‌های جنگی را دارند،‌ قربانی انفجار می‌شوند.
جنگ خونین ویتنام ( 75-1955) که درگیری‌هایش علاوه بر ویتنام به کامبوج و لائوس نیز گسترش یافت بیش از ۱۹ سال به طول انجامید و باعث کشته شدن حدود ۳.۱ میلیون ویتنامی، ۳۰۰ هزار کامبوجی و ۶۲ هزار لائوسی شد.
آساق****241**1599** انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت: پس از آنکه به ساکنان جنوب نوار غزه هشدار داده شد که به مناطق امن بروند، وزرای کابینه جنگی اسرائیل به اتفاق آرا به عملیات علیه رفح، در پی حمله حماس به گذرگاه کرم ابوسالم و شکست مذاکرات آزادی اسرا، رأی مثبت دادند.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

کد خبر 6098439 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سرمربی جدید تیم ملی ویتنام باز هم از کره
  • کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است
  • ماجرای انفجار مهیب در بابل چه بود؟
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی