Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: گروه موسیقی رستاک در چارچوب برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر رپرتوار متفاوتی از موسیقی اقوام ایران را به همراه اجرای اثری ویژه برای مخاطبانش اجرا خواهد کرد.

گروه موسیقی رستاک که طی سال های اخیر تبدیل به یکی از فعال ترین و پرطرفدارترین مجموعه های مرتبط با موسیقی اقوام ایران شده است در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برنامه ای را پیش روی مخاطبان قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه رستاک در این کنسرت ضمن اجرای موسیقی از نواحی مختلف ایران مانند آذربایجان ، کردستان و شمال و جنوب ایران یک قطعه ویژه از موسیقی تنبور را برای ابراز همدردی با مصیبت دیدگان زلزله کرمانشاه اجرا می کند.

سیامک سپهری سرپرست و نوازنده تار، فرزاد مرادی خواننده و نوازنده سازهای ملودیک، بهزاد مرادی خواننده و نوازنده سازهای کوبه ای، اکبر اسماعیلی پور نوازنده تار و عود، یاور احمدی فر دف و سازهای کوبه ای، صبا جمالی نوازنده قانون، دینا دوستی نوازنده کمانچه، امید مصطفوی نوازنده تمبک و سازهای کوبه ای، سپهر سعادتی نوازنده کنترباس ، حامد بلند همت نوازنده سازهای بادی و فرزاد خورشید سوار نوازنده دف و سازهای کوبه ای نوازندگان گروه «رستاک» در این کنسرت را تشکیل می دهند.

گروه موسیقی سنتی رستاک آذر ماه سال جاری نیز کنسرتی را برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه در شهر استانبول کشور ترکیه برگزار کردند. در این کنسرت که اکثر تماشاگران آن را ایرانیان مقیم استانبول تشکیل می دادند، ترانه معروف ترکیه‌ای «قره اوزوم حبه‌سی» و چند ترانه دیگر را برای مخاطبان اجرا کرد.

کنسرت گروه موسیقی رستاک ساعت ۲۱:۳۰ روز شنبه ۲۳ دی ماه در تالار وحدت میزبان مخاطبان سی و سومین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، ویژه‌برنامه «ساغر شکسته» یادمان هنرمند فقید شایان یزدی‌زاده نوازنده و مدرس تمبک، دف و سازهای کوبه‌ای ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

جسخنرانی مهران امیراصلانی نوازنده و مدرس موسیقی، نمایش مستندی از زندگی شایان یزدی‌زاده و نمایش کلیپی از فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی از بخش‌های این برنامه است.

گروه‌نوازی تمبک، گروه «زمان» به سرپرستی محمود جعفری، هم نوازی و ساز و آواز مظفر شفیعی (آواز)، سعید آذرنوش (تار)، امین پرویززاده (کمانچه)، هم نوازی و ساز و آواز پوریا اخواص (کمانچه و آواز)، نازنین پدر ثانی (تمبک)، امیر طاهری (سه‌تار)، تک نوازی تار توسط پانیذ مجاهدنیا، همنوازی و ساز و آواز یمین غفاری (تار)، سعید فهیمی (نی)، مهران امیراصلانی (تمبک)، حسین علیشاپور (آواز) اجراهای موسیقایی این ویژه برنامه را تشکیل می دهند.

شایان یزدی‌زاده (زاده ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۶ و درگذشته در یکم فروردین ۱۴۰۳) نوازندگی را از ۱۰ سالگی با ساز تمبک آغاز کرد و زیر نظر استادانی همچون مهران امیراصلانی، کامبیز گنجه‌ای، پژمان حدادی و ارژنگ کامکار به فراگیری این ساز پرداخت و از سال ۱۳۸۵ ساز تار را نزد عرفان گنجه‌ای و آیدین علیانسب فرا گرفت.

این هنرمند فقید با گروه‌های مختلفی از جمله آوای رود، بیان(شورانگیز)، باشا و ایل به عنوان نوازنده تمبک همکاری داشته و کنسرت‌های متعددی با علیرضا قربانی، سالار عقیلی، سینا سرلک و علی رستمیان اجرا کرده است.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

کد خبر 6090251 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم