Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز عملیات به زراعی در ۴۵ هکتار پادگان ۰۶ تا معرفی ۳۲۰ مرکز تخلیه اضطراری در مواقع بحران از مهمترین اخبار مناطق شمال شرقی تهران بوده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهمترین اخبار مناطق شمال شرقی تهران در هفته گذشته به شرح زیر است:

۳۲۰ مرکز تخلیه اضطراری منطقه ۴ برای زلزله احتمالی معرفی شد/شمال شرق پایتخت در آماده باش کامل قرار گرفت

شهردار منطقه ۴ تهران در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران که به دلیل زلزله شب گذشته ملارد رخ داد، گفت: ۳۲۰ نقطه امن برای حضور ایمن شهروندان منطقه ۴ شناسایی و در زمان بحران‌های احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید علیرضا حسینی شهردار و رییس پیشگیری و مدیریت بحران منطقه ۴ با اعلام این خبر گفت: به منظور ارایه خدمات مناسب و بهینه به شهروندان در مواقع بروز بحران به ویژه زلزله و افزایش سرعت خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی، با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بیش از ۳۲۰ بوستان، مجموعه ورزشی، مدرسه و آموزشگاه محدوده منطقه ۴ برای تخلیه امن اضطراری شهروندان در نظر گرفته شد.

وی وضعیت منطقه ۴ را به لحاظ وجود فضا‌های مناسب استقرار و اسکان در زمان‌های وقوع بحران مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به محدوده ۸۳ کیلومتر مربعی محدوده حریم و وجود بیش از ۲۵۰ بوستان محلی و فرامنطقه ای، جنگل‌های لویزان و تلو و همچنین پادگان‌های نظامی منطقه ۴، امکان دسترسی شهروندان این منطقه و حتی مناطق همجوار به مکان‌های امن در وضعیت بسیار خوبی است.

شهردار منطقه ۴ افزود: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، ۱۹۲ بوستان، ۱۲ مجموعه ورزشی روباز و رو بسته به همراه ۲۴ مرکز آموزشی در ۲۰ محله منطقه ۴ به عنوان «مراکز تخلیه امن اضطراری» برای حضور ایمن شهروندان در مواقع بروز بحران پیش بینی شده است.

رییس پیشگیری و مدیریت بحران منطقه ۴ با اشاره به تعریف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از مراکز تخلیه امن اضطراری گفت: تخلیه امن اضطراری به فضا‌های باز یا مراکز سرپوشیده امن و مقاومی گفته می‌شود که افراد هر محله از زمان وقوع زلزله تا ۷۲ ساعت پس از آن در آنجا استقرار می‌یابند.

وی با بیان اینکه علاوه بر فضا‌های تخلیه امن اضطراری مکان‌های دیگری نیز برای حضور ایمن شهروندان در مواقع بحران زلزله در نظر گرفته شده است افزود: علاوه بر جانمایی ۲۲۸ مرکز تخلیه امن اضطراری در منطقه ۴، شهروندان در زمان وقوع زلزله می‌توانند از محوطه ۱۱۷ مرکز آموزشی، مدرسه و مجموعه ورزشی که در نقشه‌های تخلیه امن اضطراری جانمایی شده است، استفاده نمایند.

شهردار منطقه ۴ گفت: در کنار این مراکز امن، سوله‌های بحران شهید بروجردی و شهید صیاد شیرازی جهت اسکان آسیب دیدگان و استقرار شهروندان آماده است و سوله‌های شهید آبشناسان و فرهنگسرای اشراق نیز در حال آماده سازی برای اسکان شهروندان هستند.

رییس پیشگیری و مدیریت بحران منطقه ۴ ضمن دعوت از شهروندان به آرامش و حفظ خونردسردی خود در زمان زلزله خاطر نشان کرد: در حال حاضر نقشه‌های تخلیه امن اضطراری محلات منطقه ۴ در سایت شهرداری تهران به آدرس WWW.tehran.ir به تفکیک تمامی محلات در دسترس عموم شهروندان قرار دارد.

آغاز عملیات به زراعی در محدوده ۴۵ هکتاری پادگان ۰۶

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از آغاز عملیات بهسازی و مناسب سازی فضای سبز پادگان ۰۶ خبر داد و گفت: با موافقت مسئولان ارتش، عملیات به زراعی و بازپیرایی فضای سبز پادگان ۰۶ آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ رضا معلم با اعلام این خبر گفت: با توجه به وضعیت نا مطلوب فضای سبز پادگان ۰۶ و پیگیری‌ها مستمر شهرداری منطقه ۴ در خصوص رسیدگی به درختان این پادگان، سرانجام با موافقت مسئولان ارتش عملیات هرس درختان به همراه پاکسازی و بهسازی انهار فضای ۴۵۰ هزار متر مربعی این پادگان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر دو حلقه چاه جهت ذخیره سازی و آبیاری درختان پادگان ۰۶ احداث و به بهره برداری رسیده است.

معلم اضافه کرد: پاکسازی شاخه‌های خشک، علف زنی، آبیاری مستمر، هرس درختان، کند و کوب، جمع آوری پوشال و بهسازی انهار از جمله اقدامات پیش بینی شده در پادگان ۰۶ است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ خاطر نشان کرد: هم اکنون عملیات به زراعی این پادگان توسط ۱۱۰ کارگر در حال انجام بوده و با توجه به تعامل بسیار خوب ارتش و مسئولان پادگان با شهرداری این منطقه اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته است.

طراحی فاز یک مجتمع ایستگاهی میدان رسالت به مسابقه گذاشته شد

رییس امور سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری منطقه ۴ از برگزاری مسابقه طراحی پایانه تاکسیرانی شمال میدان رسالت خبر داد و گفت: میدان رسالت با تلفیق ایده‌های ایرانی اسلامی و مدرن باز طراحی می‌شود.

هادی سنجری با اعلام این خبر گفت: شهرداری منطقه ۴ در نظر دارد نسبت به برگزاری مسابقه طراحی فاز یک ساختمان مجتمع ایستگاهی واقع در ضلع شمالی میدان رسالت (محل پایانه تاکسیرانی) به صورت پارکینگ طبقاتی از طریق فراخوان عمومی اقدام نماید.

وی با اشاره به اهداف کلی طراحی ضلع شمالی میدان رسالت افزود: ساماندهی پایانه حمل و نقل عمومی از منظر ترافیکی و زیباسازی، احداث ساختمان به صورت مجتمع ایستگاهی با هدف ارتقاء افزایش سرانه خدماتی در راستای حمل و نقل عمومی، توجه به پتانسیل‌های ارزشی خاص میدان رسالت به عنوان یکی از میادین اصلی شهر تهران و استفاده از تلفیق ایده‌های ایرانی- اسلامی و مدرن در طراحی از اهداف کلی این طراحی است.

سنجری اضافه کرد: کلیه مهندسین معمار، شهرساز و مهندسین مشاور با تخصص مربوطه می‌توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

رییس امور سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری منطقه ۴ خاطر نشان کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند به منظور تحویل گرفتن اسناد، شرایط مسابقه و کروکی محل تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۲۳/۱۰/۱۳۹۶ به ساختمان شهرداری منطقه چهار واقع در میدان رسالت- خیابان هنگام – خیابان شهید طاهرخانی- طبقه سوم اداره سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی مراجعه نمایند.

پیش بینی احداث ۴ سوله مدیریت بحران جدید در شمال شرق تهران

سید علیرضا حسینی از احداث ۴ سوله مدیریت بحران در منطقه ۴ خبر داد و گفت: با توجه به وسعت و جمعیت قابل توجه منطقه ۴ احداث ۴ سوله مدیریت بحران در برنامه کاری سال ۱۳۹۷ قرار می‌گیرد.

سید علیرضاحسینی شهردار منطقه ۴ در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل که با حضور مهندس اکبرپور معاون عملیات بحران کشور، دکتر پور محمدی معاون لرزه نگاری کشور و ژئوتکنیک دانشگاه تهران و جمعی از اعضای ستاد بحران کشور برگزار شد؛ با اعلام این خبر گفت: با توجه به قرار گرفته برخی از نقاط تهران بر روی خطوط گسل، لزوم برنامه ریزی و آمادگی لازم برای دستیابی به محلات و شهری ایمن و کاهش مصدومان حوادث احتمالی یکی از اهم موضوعات در این خصوص است.

وی احیای بافت‌های فرسوده را یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه توصیف کرد و گفت: احیاء بافت‌های فرسوده و ساخت و ساز براساس استاندارد‌های جهانی یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای کاهش صدمات فراوان حوادثی، چون زلزله است.

حسینی افزود: منطقه ۴ تهران جزء پرجمعیت‌ترین و بزرگترین منطقه کلانشهر تهران است و با توجه به کمبود سوله‌های بحران، لزوم احداث ۴ سوله بحران در سال آینده برای منطقه ۴ از نیاز‌های ضروری این منطقه است.

حسینی با اشاره به تقویت گروه‌های دوام محلات گفت: گروه‌های دوام می‌بایست برای بعد از هرگونه حادثه و بحرانی آمادگی‌های لازم را داشته باشند. ساختمان‌ها و سرویس‌های بهداشتی، ساختمان‌های تخلیه و اسکان‌های اضطراری با رنگ و نماد خاص می‌بایست برای شهروندان قابل شناسایی باشند.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به مانور‌های آمادگی در برابر حوادث گفت: آمادگی منطقه ۴ برای برگزاری مانور و آموزش به شهروندان یکی دیگر از کار‌های مهم در این عملیات است.

حسینی با اشاره به نصب دستگاه‌های زلزله نگاری افزود: اراضی تلو یکی از نقاط مناسب برای نصب دستگاه زلزله نگاری است.

شهردار منطقه ۴ در پایان درخصوص امر آموزش در این زمینه افزود: آموزش و اطلاع رسانی‌های مناسب در مواقع بحران و حادثه یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط شهرداری و رسانه‌ها از جمله هفته نامه "همشهری محله" می‌توان از آن برای کمک رسانی به شهروندان استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد