Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: ارتقای شاخص‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مشارکت های مردمی، نهادهای غیر دولتی و خیرین نیازمند است.

به گزارش‌ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در جلسه‌ای که برای تبادل‌نظر پیرامون وضعیت‌فرهنگی و اجتماعی و احداث اماکن و تاسیسات مورد نیاز ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان برگزار شد، با اشاره به ضرورت انجام کار و اقدام ویژه در این ناحیه اظهار داشت: با استفاده از اعتبارات استانی و اعتبارات ستاد بازآفرینی سکونت گاه‌های غیررسمی، تلاش خواهیم کرد عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری و مجتمع ورزشی را در آینده نزدیک آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میانگین نرخ باسوادی در نایسر را 83 و پنج دهم درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به رشد نرخ باسوادی در نایسر وجود مراکز آموزشی متناسب با نیاز مردم وجود ندارد به همین دلیل احداث سه مرکز آموزشی از محل اعتبارات استانی در نایسر نیز در دستور کار قرار گرفته و پس از تامین زمین مورد نیاز وارد فاز اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین با اشاره به برخی آمارها در مورد جمعیت نایسر اظهار داشت: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت ساکن در ناحیه منفصل شهری نایسر 36 هزار و 431 نفر بوده که معادل 10 هزار و 974 خانوار است.

نصراللهی زاده با تاکید بر اینکه نسل های دوم و سوم در نایسر نیازمند توجه بیشتر بویژه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی هستند، گفت: به منظور ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی در این ناحیه، احداث یک مجتمع فرهنگی و هنری و یک مجتمع ورزشی در دستور کار قرار گرفته و مقدمات اجرای کار در حال انجام است.

وی شرط موفقیت در برنامه ها را داشتن رویکرد اجتماع دانست و گفت: ارتقای شاخص های توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در نواحی منفصل شهری فقط مربوط به دولت نیست بلکه مشارکت های مردمی، نهادهای غیر دولتی و خیرین بیشترین تاثیرگذاری را در این امر دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همچنین تاکید کرد: شهرداری‌ها صرفاً یک سازمان خدماتی نیستند بلکه یک نهاد اجتماعی بوده و مسئولیت خطیری در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه بر عهده دارند بنابراین در نواحی منفصل شهری باید با حساسیت بیشتری برخورد کنند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی پیری اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور