Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@08:07:49 GMT

همه چیز درباره مصرف چای

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۳۳۳۳۳

هر دونوع چای سیاه و سبز سبب کاهش رشد تومور سرطانی، افزایش سوخت و ساز بدن برای کمک به کاهش وزن و حتی دفع بیماری های مزمن مانند سکته مغزی، بیماری های قلبی، دیابت، و پارکینسون می شود. ناطقان: جاذبه مصرف انواع چای به خاطر وجود نوع خاصی از آنتی اکسیدان ها به نام پلی فنول در آنها است. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که به جلوگیری از اکسیداسیون و تولید رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تمام اتفاقاتی که با مصرف چای برای بدن می افتد

چای سبز، چای سیاه و سفید همگی از همان چای گیاهی به نام کاملیا سیننسیس سرچشمه گرفته اند و حاوی مقادیر مشابهی از پلی فنول ها برای جلوگیری از آسیب دی ان آ ناشی از سموم محیطی و دود توتون و تنباکو هستند:

جلوگیری از بیماری آلزایمر: علاوه بر پلی فنول ها، چای سبز منبع غنی از کاتچین شناخته شده به نام اپی گالوکاتچین گالات است. مطالعات متعددی نشان داده که این خاصیت چای سبز برای جلوگیری از بیماری های شناختی از قبیل آلزایمر و بهبود سطح حافظه بسیار مهم است.

کاهش خطر ابتلا به پارکینسون: اگرچه میزان اپی گالوکاتچین گالات در چای سیاه پایین است، اما سرشار از پلی فنولی است که با نام تیافلاوین شناخته شده و به کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا، دیابت، بیماری پارکینسون، و بیماری های کلیوی کمک می کند. با این حال مطالعات موسسه ملی بهداشت در ایالات متحده نشان داده است که مصرف تمام انواع چای خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش می دهد.

حفظ سلامت کلی بدن: هر دونوع چای سیاه و سبز سبب کاهش رشد تومور سرطانی، افزایش سوخت و ساز بدن برای کمک به کاهش وزن، بهبود پوست و قدرت استخوان، و حتی دفع بیماری های مزمن مانند سکته مغزی، بیماری های قلبی، دیابت، و پارکینسون می شود.

محافظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان: نشان داده شده که مصرف چای سبز با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی در ارتباط است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان داده اند مردمی که روزانه ۳ فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشند، کمتر در معرض بیماری های قلبی، ال دی ال یا چربی خون بالا، سطح کلسترول بالا و تری گلیسیرید بالا قرار دارند. همچنین کاهش قابل ملاحظه ای در میزان ابتلای این افراد به سرطان های مری، معده، روده بزرگ، ریه، پانکراس، مثانه، تخمدان و سرطان سینه مشاهده شد. ضمن این که تکثیر سلول های سرطانی پوست در این افراد نیز با مصرف چای سبز کند می شود. علاوه بر این مطالعات نشان داده میزان مرگ و میر بر اثر انواع بیماری ها در مردانی که به طور منظم چای سبز می نوشند، حداقل ۵ سال به تاخیر می افتد.


افزایش انرژی و متابولیسم: موسسه ملی سرطان آمریکا اینطور اعلام کرده که چای سیاه حاوی کافئین بیشتری نسبت به چای سبز است و حدود ۶۴ تا ۱۱۲ میلی گرم کافئین در هر ۸ اونس دارد. این میزان در چای سبز، ۲۴ میلی گرم است. کافئین موجود در چای سیاه منجر به ترویج انرژی، هوشیاری، و کاهش وزن می شود. همچنین چای سیاه حاوی نام تئوفیلین است که نشان داده شده منجر به سرعت بخشیدن به ضربان قلب، افزایش سوخت و ساز بدن و ترویج انرژی می شود. مصرف چای سیاه منجر به کاهش قابل توجه سطح ال دی ال یا چربی بد خون، کلسترول و در نهایت پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی خواهد شد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مصرف چای ، چای سیاه ، چای سبز

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد

آفتاب‌‌نیوز :

در این مطلب، فهرستی از چهار عادت روزانه را می‌خوانید که اگر جلوی آن‌ها را نگیرید، کشنده خواهند بود.

خوب‌نخوابیدن

کیفیت بد خواب و محرومیت مزمن از خواب می‌تواند به شکل فاجعه‌باری روی سلامت فیزیکی و عصبی ما اثر بگذارد. مطالعات متعدد نشان داده است که افراد میانسالی که هر شب شش ساعت یا کمتر می‌خوابند ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. دانشمندان نیز خواب ناکافی را با فهرستی اجمالی از بیماری‌ها نظیر فشار خون بالا، بیماری قلبی، افسردگی و اضطراب مرتبط دانسته‌اند. اگر زندگی طولانی توام با سلامتی اولویت شماست، از یک شب خواب خوب و کافی غافل نشوید!

ورزش‌نکردن

چشم‌پوشیدن از مزایای تمرینات قلبی - عروقی و قدرتی آسان نیست. با وجود این میلیون‌ها انسان در سراسر جهان سبک زندگی بی‌تحرک‌شان را تغییر نمی‌دهند، سبکی که به آهستگی جان آن‌ها را خواهد گرفت. ورزش نکردن احتمال دچار شدن به بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

فعالیت‌های قلبی - عروقی مانند دوچرخه‌سواری، آهسته دویدن و شنا تاثیر زیادی در پیشگیری از چنین بیماری‌هایی دارد. ورزش‌های استقامتی مانند وزنه‌برداری هم مزایای خاص خودشان را دارند. طبق مطالعات جدید، یک ساعت ورزش استقامتی در هفته ۱۵ درصد خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد و علاوه بر این، به کاهش خطر آسیب‌های حدی به ویژه در سنین بالاتر کمک می‌کند. ورزش بنیاد زندگی سالم و عاری ماندن از آسیب در سنین بالاتر است، پس تحرک را حتماً در برنامه‌ی زندگی‌تان بگنجانید!

محافظت‌نکردن از پوست در برابر نور خورشید

لذت بردن از کمی نور خورشید در فصول گرم‌تر سال هیچ ایرادی ندارد. نور خورشید برای تنظیم عملکرد‌های متعدد بدن از جمله ریتم شبانه‌روزی، سطوح انرژی و جذب ویتامین دی بسیار مهم است. با وجود این، افراط در هر کاری بد است و در خصوص قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، عواقب می‌تواند کشنده باشد.

یکی از رایج‌ترین دلایل سرطان سلول سنگفرشی و ملانوما قرارگیریِ بیش از حد در معرض اشعه‌ی UV آفتاب است. در کانادا به تنهایی، هر ساله حدود ۸۰ هزار نفر به سرطان پوست مبتلا می‌شوند و ۸۰ تا ۹۰ درصد این موارد سرطانی با اشعه‌ی UV ارتباط دارند.

راه‌حل این مشکل ساده است: کرم ضد آفتاب. استفاده منظم از ضد آفتاب به طور قابل ملاحظه‌ای نرخ سرطان را کاهش می‌دهد. یک کرم ضد آفتابِ طیف گسترده (محافظ در برابر پرتو UVA و UVB) با SPF حداقل ۳۰ پوست شما را سالم، جوان و عاری از سرطان نگه می‌دارد.

سیگار الکترونیکی (یا ویپ)

آخرین گزینه از فهرست عادات مخرب شاید واضح به نظر برسد، اما نرخ مصرف سالانه آن رو به افزایش است. سال ۲۰۱۱، شمار جهانی مصرف‌کنندگان ویپ از هفت میلیون به ۴۱ میلیون در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. اگرچه ویپ به اندازه سیگار خطرناک نیست، افزایش خطر ابتلا به بیماری مزمن ریوی و آسم در بین مصرف‌کنندگان مکرر ویپ گزارش شده است.

صنعت ویپ در قیاس با صنعت سنتی تنباکو تحت نظارت نیست. در نتیجه در فرآیند تولید آن ممکن است از مواد شیمیایی با خطرات ناشناخته استفاده شود. در آخر مصرف ویپ کمکی به کاهش اعتیاد به نیکوتین نمی‌کند. از زمان معرفی محصولات ویب به بازار، مصرف نیکوتین میان جمعیت جوان افزایش یافته است. در نظرسنجی ملی مصرف دخانیات بین جوانان که سال ۲۰۲۱ انجام شد، مشخص شد بیش از دو میلیون دانش‌آموز متوسطه و دبیرستانی به طور مکرر سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند. روش‌های سنتی ترک از جمله درمان جایگزین نیکوتین و درمان رفتاری شناختی گزینه‌های به مراتب سالمتری از ویپ هستند.

اگر درگیر یکی از عادات ناسالم این فهرست هستید، برای ترک آن باید با خودتان صبور باشید، چون این کار مسلتزم گذشت زمان است. اگر ثبات داشته باشید می‌توانید عادات مخرب را ترک و سبک زندگی‌تان را عوض کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب