Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@02:10:43 GMT

تمجید مهران مدیری از علیرضا عصار

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۳۷۳۳۷

رویداد۲۴-مهران مدیری در کنسرت علیرضا عصار گفت: من شاهد بودم او شش، هفت سال خودخواسته در خانه نشست و فکر کرد؛ اصلا فکر نمی‌کردم بشود با این عظمت و درخشش برگشت.

مهران مدیری که شامگاه چهاردهم دی‌ماه در آخرین شب اجرای علیرضا عصار، مهمان کنسرت این خواننده پاپ شده بود به روی سن رفت و با اشاره به وقفه چندساله در فعالیت موسیقایی عصار، گفت: علیرضا دوست عزیز و دوست‌داشتنی من است؛ من از نزدیک شاهد بودم او شش، هفت سال خودخواسته در خانه نشست و فقط فکر کرد و دید و شنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارگردان ادامه داد: اصلا فکر نمی‌کردم بشود با این عظمت و درخشش برگشت. فقط برخی هنرمندان می‌توانند تا این اندازه قدرتمند برگردند. این موضوع باعث افتخار ما است و امیدوارم او هرروز درخشان‌تر باشد.

در بخش دیگری از این کنسرت، عصار قطعه‌ای را به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو تقدیم کرد و با اشاره به همزمانی کنسرت سال گذشته‌اش با این حادثه گفت: این ترانه برای آتش‌نشان‌ها و به شکل کلی امدادگرها ساخته شده است که متاسفانه سال گذشته آن را برای اجرا آماده نداشتیم. اجرای این قطعه را به روح بزرگ آن عزیزان و خانواده‌هایشان تقدیم می‌کنم.

برای اجرای این ترانه، عصار پشت پیانو نشست و یک گروه کر با اعضای کم‌سن و سال خود به ارکستر اضافه شد. هنگام اجرای این قطعه تصاویری از امدادگرها پخش می‌شد و مردم ایستاده گروه را تشویق می‌کردند.

در بخشی از این ترانه آمده است: «پای تو تا ته دنیا هستم، حتی وقتی تو دل آتیشی، تا کنارت منو داری یعنی، از تو هر حادثه‌ای رد می‌شی...»

اجرای قطعه «محتسب» با شعر پروین اعتصامی و تارنوازی ترگل خلیفی، یکی از بخش‌های جذاب این کنسرت به شمار می‌رفت. قطعات «فتوای تاک» و «ای یار غلط کردی» نیز با تشویق‌های مخاطبان روبه‌رو شدند.

در بخشی از متن قطعه «فتوای تاک» با شعری از روزبه بمانی گفته شده است: « ...دقت کن! این قافله هر بار عازم است، برخورد دزدها چه صمیمانه می‌شود، خون ریختن حادثه‌ای دلخراش نیست، وقتی جنون عادت روزانه می‌شود...»

عصار در این دور کنسرت‌هایش هم از آلبوم جدیدش خواند و هم گریزی به آثار قدیمی‌اش زد؛ اما چیزی که در میان همه این آثار مشترک است به ادبیات کار او برمی‌گردد. دغدغه‌مندی در آثار او هویداست و مضامین اجتماعی محوریت آثارش را تشکیل می‌دهد.

این خواننده پاپ در گفت‌وگویی که به تازگی با ایسنا انجام داده، در این‌باره می‌گوید: «ما در موسیقی پاپ یک بخش ادبی داریم که به ایدئولوژی موسیقایی خواننده برمی‌گردد؛ این موضوع قابل تغییر نیست و همان‌طور که می‌بینید من پس از بازگشتم هم دوباره می‌خوانم "با سختی بت‌ها چه باید کرد؟ با این تشتت‌ها چه باید کرد؟ گیرم تفاوت‌ها نمایان شد، با بی‌تفاوت‌ها چه باید کرد؟"»

مهران مدیری، حامد بهداد، حبیب رضایی، آریا عظیمی‌نژاد، پژمان بازغی، آرمان گرشاسبی، مهراوه شریفی‌نیا، حمید هیراد و امیر جدیدی هنرمندانی بودند که به تماشای این اجرا در سالن میلاد نمایشگاه بین‎المللی نشسته بودند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود

«شب نغمه‌های اذان ایرانی» در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این برنامه نمونه‌هایی از تولیدات تازه اجرای اذان در دستگاه‌های موسیقی اصیل ایرانی معرفی خواهد شد و در قسمت دوم برنامه ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی مجموعه‌ای از آثار مناجاتی را اجرا می‌کند.

آثار اجرا شده توسط ارکستر نیایش در این اجرا، سروده و با آهنگسازی علیرضا امینی بوده که تنظیم قطعات را ایمان ملکی انجام داده است. اساتید برجسته هاشم احمدوند، سید ابوالفضل عدل، مهدی محمدی، حامد کاظمی و جواد کاپریمی خوانندگان آثار اذان‌ها و در ادامه ارکستر نیایش هستند. مراسم تجلیل از اجرای استاد رحیم موذن‌زاده و استاد احمد مراتب و اهدای لوح های یادبود نیز یکی از چند قسمت این برنامه است. همچنین رونمایی از لوح ثبتی پرونده ثبت اذان گویی با موسیقی اصیل دستگاهی آواز ایرانی از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

علیرضا امینی در خصوص «شب نغمه‌های اذان ایرانی» گفت: من برای اولین بار در پرتو معرفی اجرای نغمه‌های اذان ایرانی به روش پیشینیان که اسناد مضبوط آن از حدود ۱۱۰ سال پیش موجود است اجرایی را روی صحنه خواهم برد. نماز جایگاه معنوی بسیار بالایی در میان ایرانیان داشته است و در هر کوچه و خیابانی هر ایرانی با بیان خود اذان می‌گفته و مردم را برای نماز و عبادت آگاه می نموده است. همان طور که در حال حاضر اذان بیات ترک رحیم موذن‌زاده اردبیلی و شور محمد آقاتی در بهترین روایت ارزش این گونه مهم هنر معنوی را در جامعه ما نشان می‌دهد، ما می‌توانیم با رونق روایت دوباره اذان ایرانی بین هنرمندان آواز اصیل ایرانی، تمام ایرانی‌ها را با حفظ و روایت اذان آشتی دهیم. اذان می‌تواند به عنوان یک نغمه و مناجات در تمامی لحظات زندگی مردم حضور داشته باشد؛ چراکه تمام جملاتش گفت و گو از صفا و صمیمیت و اصول دینی ما است. اگر بتوانیم این باورها را تقویت کنیم تاثیر مثبتی روی تربیت اخلاقی جامعه خواهد داشت.

در اولین اجرای «شب نغمه‌های اذان ایرانی» در تالار اندیشه ورود برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در فیلم «دایره زنگی» (فیلم)
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در یک فیلم + ویدئو
  • کل‌کل دیدنی نیما شعبان‌نژاد و نعیمه نظام‌دوست؛ بشین خانم محترم! (فیلم)
  • گریه ناگهانی آقای خواننده در هنگام اجرای آهنگ در کنسرت | فیلم
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • مهران مدیری هنوز برای تولید سریالش مجوز نگرفته است