Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از بخش‌های مختلف بیمارستان جایگزین شهدای سرپل ذهاب (بانگر) همچنین مراحل تجهیز بخش دیالیز این بیمارستان بازدید کرد و گفت:بخش دیالیز بیمارستان جایگزین شهدای سرپل ذهاب ۱۸ دی افتتاح می شود.

به گزارش ایسنا دکتر رضا مسائلی در حاشیه بازدید از این بیمارستان با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده غرب کشور بدون هیچ توقفی ارائه می‌شود،اظهارکرد: پس از وقوع زلزله در غرب کشور شاهد بودیم که بیمارستان جایگزین شهدای سرپل ذهاب (بانگر) ظرف مدت بسیار کوتاهی و کمتر از یک هفته آماده خدمت رسانی به مردم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کمتر از ۵ ساعت پس از وقوع زلزله، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی در سرپل ذهاب تامین شد،گفت: بخشی از تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی با مشارکت ۹ میلیارد تومانی خیرین سلامت تامین شد و بخش دیالیز این بیمارستان نیز توسط یکی از شرکت‌های تولید دستگاه همودیالیز تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

مسائلی افزود: رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده غرب کشور در صدر اولویت‌های وزارت بهداشت قرار دارد و نماینده ویژه وزیر بهداشت در این مناطق نیز فعالانه پیگیر حل مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان‌های زلزله‌زده است.

بر اساس اعلام « وبدا» وی در پایان از تامین تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان شامل تجهیزات اتاق عمل ارتوپدی، دستگاه اکسیژن ساز و انژکتور دستگاه سی تی اسکن خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی؛ جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیح داد: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار اظهار کرد: بیمار زنی 23 ساله‌ است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز  این بیمار کار گذاشته شود.

انجام موفقیت‌آمیز جراحی پیچیده خارج کردن توده از بدن یک زن

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

جراح مغز واعصاب با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری 18 ساله انجام شده است.

در ادامه فیلم مربوط به انجام این جراحی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان