Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مسئولان بیمارستان مرکزی غور اعلام کردند که از آغاز سال تاکنون بیش از 4 هزار کودک مبتلا به بیماری سینه پهلو در مرکز درمانی غور به ثبت رسیده است که از این میان 58 تن از آنان جان باخته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، جمعه گل یعقوبی رئیس بیمارستان مرکزی غور با اشاره به افزایش بیماری سینه پهلو در کودکان این ولایت گفت: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار و 700 کودک در این ولایت مبتلا به بیماری سینه پهلو شدند که از این میان 58 تن از آنها جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ولایت غور یکی از سردسیرترین ولایت‌های حوزه غرب افغانستان است و بیشتر مردم آن نیز در شرایط بدی، زندگی می‌کنند.

وی علت اصلی این بیماری را بی‌توجهی خانواده‌ها به کودکان و عدم آگاهی نسبت به مراقبت از کودکان و همچنین سردی بیش از حد هوا در این ولایت می‌داند.

یعقوبی همچنین گفت: از دو ماه گذشته تاکنون هم زمان با افزایش بیماری سینه پهلو در میان کودکان نیز بیماری سرخک نیز شیوع یافته و تا کنون جان ده‌ها تن از کودکان را گرفته است.

مسئولین بیمارستان مرکزی در غور عدم عملی شدن واکسیناسیون‌های مختلف، افزایش کودکان در یک خانواده، فقر و سوءتغذیه را از دلایل گسترش این گونه بیماری‌ها در این ولایت می‌دانند.

ولایت غور در غرب افغانستان یکی از ولایت‌های دوردست افغانستان است که به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر در آن بیشتر روستاها و شهرستان‌ها از عملی شدن برنامه واکسیناسیون محروم هستند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان